رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اعلام برنامه‌های روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» گفت: دشمنان این ملت تلاش کردند با پروژه سفسطه اصل پیروزی‌های پیاپی در مراحل نخستین عملیات بزرگ بیت‌المقدس را زیر سؤال ببرند.

 به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، سیدمحمد باقر‌زاده در نشست خبری که امروز در ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد ضمن تشکر از رسانه‌ها در انعکاس اخبار مرتبط با مراسم تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام، اظهار داشت: حادثه سوم خرداد در سال ۱۳۶۱، اوج هوشمندی مؤمنانه ملت ایران در مواجهه با دشمن متجاوز بود چرا که با بصیرت و روشن‌بینی خاصی در مواجهه با دشمن و در نحوه مقابله با دشمن تردید نکردند و با بسیج و آماده‌سازی همه توان‌های ممکن و بر اساس تکیه بر قدرت لایزال الهی توانستند دشمن را از چند سو مورد حمله قرار داده و سرانجام در چنین روزی یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های نظامی معاصر را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه، ما همواره نیازمند چنین هوشیاری و هوشمندی مؤمنانه هستیم و همواره باید انسان‌هایی حاضر در صحنه برای مقابله با پیکار با دشمن باشیم، ادامه داد: حادثه سوم خرداد، نشانه ظهور اولیه قدرت هوشمند و مؤمنانه ملت ایران بود که به خوبی مسیر خود را برای تعیین اهداف درخشان آینده، روشن کرد و لحظه‌ای برای تحقق مطالبات به حق و قانونی خودش تردید نکرد؛ لذا اعتماد به نفس ملت ایران در چنین روزهایی مرهون پیروزی‌های درخشان دوران دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: البته در مقابل چنین پیروزی برخاسته از قدرت هوشمند و مؤمنانه ملت ایران، دشمنان این ملت تلاش کردند با پروژه سفسطه اصل پیروزی‌های پیاپی در مراحل نخستین عملیات بزرگ بیت‌المقدس را زیر سؤال ببرند و با محال دانستن آن از شدت قدرت و کوبندگی رزمندگان اسلام و سرعت عمل نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و جهاد بکاهند.

وی بیان داشت: وقتی دشمنان دیدند همه تدابیر صدام و فرماندهان او برای حفظ خرمشهر بی‌نتیجه ماند، تلاش کردند این موفقیت ملت بزرگ ایران را یک تهدید و خطر جدی برای کل منطقه جلوه دهند و همگان را از توان نظامی ایران بترسانند البته این روش جاری همواره و در طول ۳۱ سال گذشته در دستور کار بنگاه‌های تبلیغاتی دولت‌های استکباری قرار داشت.

سردار باقرزاده با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با موفقیت‌های بزرگ ملت ایران همواره این موفقیت‌ها را مخاطره‌آمیز یاد می‌کنند و آن را یک تهدید می‌دانند، افزود: به جوانان به خصوص دانشجویان پیشنهاد می‌کنم برای آگاهی بیشتر از روند تبلیغات دشمن در جریان پیروزی فتح خرمشهر و آشنایی با روش‌های تبلیغاتی دشمن برای مقابله با پیروزی ملت ایران، جلد هشتم کتاب جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان را که توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نوشته شده است، مطالعه کنند تا با خط تبلیغی دشمن در مواجه با این حادثه بزرگ آشنا شوند.

وی ادامه داد: توصیه عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همه سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مراکز فرهنگی، رسانه ملی و همه دلبستگان عرصه دفاع مقدس این است که در پرداختن به حادثه سوم خرداد، نگاه و جهت الهی داشته باشند؛ به این معنا که با نگاه الهی به این موضوع پرداخته و آن را مورد ارزیابی قرار دهند لذا از جریان سوم خرداد باید به عنوان یک تذکر الهی و یک بهره معنوی استفاده شود تا بتوانیم حق شهدا را ادا کنیم زیرا تجزیه و تحلیل‌های مادی در این موضوع پاسخگو نخواهد بود.

* برگزاری مراسم میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس با امام خمینی (ره) در سوم خرداد

سردار باقرزاده با بیان اینکه برنامه‌های سوم خرداد مشتمل بر چند بخش و به نوعی فرصتی برای مرور این حادثه مهم است، اضافه کرد: برگزاری مراسم میثاق فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضرت امام خمینی(ره) و اهداء نثار گل به مرقد مطهر ایشان در تهران و انجام صبحگاه‌های مشترک در تمام استان‌های کشور در ساعت ۸ صبح روز سوم خرداد، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهیدان روز پنجشنبه در ۳۰ اردیبهشت در بهشت‌زهرا (س) و همه گلزارهای شهدا و برگزاری زیارت شهیدان بر بلندای تهران در ارتفاعات کلکچال ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت از جمله برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بروشور مخصوص در ایستگاه‌های مترو تهران با عنوان «فتح بزرگ» توزیع خواهد شد ضمن اینکه جشنواره‌ رسانه‌های پایداری در روز ۵ خرداد برگزار می‌شود که شامل فیلم‌های کوتاه، عکس ویژه خرمشهر و مقالات و آثار مطبوعاتی است و وزیر ارشاد، مسئولان فرهنگسرای شهرداری، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فرهنگسرای پایداری حضور خواهند داشت و به نفرات برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

*رونمایی ۳۳ عنوان کتاب توسط حوزه ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۳۳ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ منتشر و رونمایی خواهد شد که بخشی از این کتاب‌ها تجدید چاپ است و بخشی دیگر برای نخستین بار منتشر شده است که ۱۱ عنوان کتاب تحت عنوان «فاتحان خرمشهر» است.

وی با بیان اینکه ۸ عنوان نمایشنامه مرتبط با دفاع مقدس هم در تیراژ ۳۰ هزار صفحه چاپ می‌شود، ادامه داد: ۱۰ عنوان کتاب جدید در بخش های کودک، شعر، فیلمنامه، خاطره و ترجمه خواهد بود که این آثار در حوزه ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

* رونمایی ۸ جلد کتاب «جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان»

سردار باقرزاده اضافه کرد: در حوزه پژوهش آثاری شامل ۸ جلد کتاب جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان [از جلد ۹ تا ۱۶]، کتاب «جنگ شیمیایی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران» و ۸ جلد کتاب الکترونیکی جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان [از جلد ۹ تا ۱۶] رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: چاپ کتاب «بررسی مبانی نظری و روند سیاسی و بین‌المللی دفاع مقدس» با همکاری دانشگاه تهران و چاپ کتاب «بررسی مبانی نظری و روند حقوقی و بین‌المللی دفاع مقدس» با همکاری دانشگاه تهران، انتشار ۲ عنوان اطلس از سری جدید اطلس‌های پالتویی در رابطه با معرفی مناطق عملیاتی از دیگر کارهای حوزه پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواهد بود.

* اجرای یکصد نمایش صحنه‌ای در سراسر کشور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: تولید ۳ نماهنگ با موضوع خرمشهر و ارائه به صدا و سیما برای پخش، تولید و پخش مستند عملیات «الی بیت‌المقدس» از نگاه گروه ۴۰ شاهد از جمله کارهایی است که در حوزه هنر ارائه می‌شود.

وی در توضیح گروه ۴۰ شاهد بیان داشت: گروه ۴۰ شاهد، تعدادی از جوانان دبیرستانی و دانشگاهی اهل شهر اهواز بودند که از سال ۶۲ وارد عرصه ستاد تبلیغات جنگ شدند و تا آخر جنگ هم با کارهای عکاسی و فیلمبرداری آثار خوبی را تولید کردند؛ این مجموعه آثار که گنجینه‌ای از آثار فیلمی دفاع مقدس است، در آرشیو بنیاد موجود است و دوستان این عکس‌ها و فیلم را به صورت دیجیتالی تبدیل می‌کنند تا قابل استفاده عموم باشد این آثار برای مستند‌سازان قابل استفاده است.

سردار باقرزاده ادامه داد: مجموعه‌ای از فیلم‌های مرتبط خرمشهر تحت عنوان «۳ روایت از خرمشهر» در قالب دی وی دی ارائه خواهد شد؛ همچنین تولید و تکثیر سرود ویژه کودکان تحت عنوان «پ مثل پیروزی»، تولید و تکثیر آلبوم هشت فصل عشق که یک کار صوتی است، از دیگر اقدامات به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی با بیان اینکه ویژه‌نامه پلاک هشت با موضوع خرمشهر چاپ می‌شود، ادامه داد: اجرای یکصد نمایش صحنه‌ای در استان‌های کشور و برگزاری سومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، کرمان و سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌ها ما خواهد بود.

* رونمایی از تصاویر دیواری ۳۰ سردار شهید در جنوب شرق تهران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: مجموعه نمایشگاه عکس از سری جدید عکس‌های دفاع مقدس تحت عنوان «فتح بزرگ»، چاپ ویژه‌نامه‌هایی تحت عنوان «سوم خرداد»، رونمایی از تصاویر دیواری ۳۰ سردار شهید در جنوب شرق تهران از دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس در استان‌ها، مراسم شعر، خاطره، سخنرانی سردار فیروزآبادی در نماز جمعه تهران از دیگر عناوین برنامه‌های سوم خرداد خواهد بود.

سردار باقرزاده اضافه کرد: دومین جشنواره پایداری ملی و پدافند غیرعامل با رویکرد عملیات فنی مهندسی در روز سوم خرداد از سوی پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

* اجرای ۶۵ عنوان برنامه از سوی سازمان‌های کشور در سوم خرداد

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۹ عنوان برنامه کلان، سپاه و بسیج با ۲۵ عنوان برنامه خرد و کلان، نیروی انتظامی با ۶ عنوان برنامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با ۳ عنوان برنامه که یکی از برنامه‌های آنها برگزاری ششمین کنگره ایثارگران با حضور رئیس جمهور است، آموزش و پروش با ۱۲ عنوان برنامه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۸ عنوان برنامه و سازمان صدا و سیما با ۲ عنوان کلی در سالروز آزادسازی خرمشهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به صورت مستقل یاری خواهند کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 18th می 2010 | ۱۱۱۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.