رئیس جمهوری پاکستان سیل کشورش را به من نسبت داد

قلعه‌نویی: برای یک ماه فعالیت در تیم ملی، دستمزد یک ساله نگرفتم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نمی‌توانم برای یک ماه که در تیم ملی فعالیت داشتم، دستمزد یک سال را دریافت کنم.


به گزراش باشگاه خبری فارس «توانا»، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با فارس در خصوص حاشیه‌های سپاهان، وضعیت این تیم و مسائل تیم ملی صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: از بازی با ذوب‌آهن شروع کنیم. این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
برابر ذوب‌آهن، بازی بسیار خوبی انجام دادیم و از کیفیت این دیدار راضی بودم. دو اشتباه باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. یکی گل ابراهیم توره بود که داور مردود اعلام کرد و دیگری، پنالتی بود که به سود ما گرفته نشد. در مجموع، به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم و این اجازه را به خود نمی‌دهم که در مورد آن اظهارنظر کنم.

فارس: مجید جلالی، سرمربی فولاد، پس از بازی برابر نفت، علت اعتراض خود را دیدار برابر سپاهان دانست. بازی تیم‌های فولاد و سپاهان چه مشکلاتی داشت؟
جلالی علت ورود کادر فنی به زمین را به این دیدار ارتباط می‌دهد. با این طرز فکری که وی دارد، ما نیز می‌توانیم به خود این اجازه را بدهیم که اگر در بازی هفته آینده برابر پاس به مشکل برخوردیم، با کمک‌ها و کادر فنی وارد زمین شویم چرا که ۲ موقعیت صد در صد را از تیم ما در دیدار برابر ذوب‌آهن گرفتند.

فارس: آقای جلالی نسبت به لحن شما واکنش نشان داد. چرا این مسائل در فوتبال ما مطرح می‌شود؟
سرمربی فولاد اعلام کرده شأن سپاهان با لحن قلعه‌نویی پایین می‌آید؛ در حالی که بهتر است این آقا در مورد شأن خود صحبت کند. جلالی سابقه این صحبت‌ها را دارد. سال گذشته با همین حرف‌ها برای استقلال اهواز حاشیه‌سازی کرد و دچار مشکل برای این تیم شد. امسال نیز قصد دارد برای سپاهان حاشیه‌سازی کند. جلالی بهتر است در مورد شأن خود صحبت کند.

فارس: از داور دیدار سپاهان برابر ذوب‌آهن به علت دو اشتباه معترض هستید؟
هادی عقیلی هیچ برخوردی با بازیکن حریف نداشت. نمی‌دانم آقای میرزابیگی به چه علت این صحنه را خطا می‌‌داند. به داور اعتراضی ندارم و اشتباهات او را عامل شکست تیمم نمی‌دانم. شاید داور در بازی اشتباه بکند و سوت‌هایی را نابه‌جا بزند و برخی خطاها را هم نگیرد؛ اما در کل از تیم داوری راضی هستم. برخلاف سایر افراد، اعتراضی به داوری ندارم و به کار خود متمرکز هستیم.

فارس: انتقادات از سپاهان زیاد است. به نظر شما علت این مسائل چیست؟
اکنون تمام افراد درمورد سپاهان قلعه‌نویی اظهار نظر می‌کنند. همین‌جا از تمام آقایانی که از قلعه‌نویی به علت کسب سه بار قهرمانی در لیگ و دو بار در جام حذفی ناراحت هستند، عذرخواهی می‌کنم که چنین موفقیت‌هایی را کسب کرده است. امیدوارم این آقایان عذرخواهی مرا بپذیرند و دیگر کاری به سپاهان نداشته باشند. اگر درباره امیر قلعه‌نویی حرف بزنم، مشکلی ندارم؛ اما به سپاهان کاری نداشته باشند. پس از بازی برابر شاهین، سرمربی این تیم در مورد سپاهان اظهار نظر می‌کند و اعلام می‌کند که عدم وجود تماشاگر در اصفهان به علت نبود بازیکن بومی در سپاهان است. این سوال را دارم که مگر در مورد شاهین اظهار نظر می‌کنم که افراد در مورد سپاهان نظر می‌دهند.

فارس: با این مسائل چگونه روبرو می‌شوید؟
سپاهان حاشیه‌های زیادی دارد؛ اما افرادی که از این تیم انتقاد می‌کنند، به علت بخل و حسادتشان است. برای فرار از این اوضاع باید قوی ظاهر شویم و پیروز بازی‌ها شویم تا این فشار از سپاهان کاهش یابد. در ایران هر فردی که بخواهد پیشرفت کند، این اجازه را به او نمی‌دهند و مانع فعالیت او می‌شوند. همه مانع پیشرفت دیگران می‌شوند و تلاش نمی‌کنند به آن درجه ارتقا یابند. سپاهان در تمام رشته‌ها تیم دارد و باید تلاش کنیم مانند سپاهان شوند؛ نه اینکه علیه این تیم جبهه‌گیری کنیم. به نظرم آقای ساکت هم باید معذرت‌خواهی کند که مدیر نمونه شده است. کلی می‌گویم و شخص خاصی نظرم نیست. از اکنون به بعد هر کسی راجع قلعه‌نویی و سپاهان اظهارنظر کند، مثل خودش جواب وی را خواهم داد. خویشتن‌داری و سکوت فایده‌ای ندارد. باید به گونه‌ای دیگر جواب آنها را بدهم تا افراد ساکت شوند.

فارس: کمیته انضباطی اعلام کرده، هر مربی علیه مربی دیگر مصاحبه کند، جریمه خواهد شد. به نظر شما این امر تأثیر در اظهار نظر مربیان خواهد داشت؟
۲۰ سال در استقلال بودم؛ اما اکنون به خود اجازه نمی‌دهم در مورد این تیم صحبت کنم. در هر جا فعالیت کنم، متمرکز آنجا خواهم بود. خدا پدر و مادر فیروز کریمی را بیامرزد که حرف خوبی زد و اعلام کرد هرچه اتفاق می‌افتد، به سپاهان ارتباط می‌دهند. اخیرا رئیس جمهوری پاکستان هم سیل این کشور را به گردن من انداخته است. تمام این خسارت‌ها را باید جبران کنیم. به دنبال صندوق قرض‌الحسنه هستم که مبلغ ۴۶۰ میلیون دلار وام بدهد و بتوانم خسارت وارده به پاکستان را تقدیم این کشور کنم تا به دادگاه نروم.

فارس: فردا برابر پاس به میدان خواهید رفت. بعد از شکست در دربی چه برنامه‌ای برای این دیدار دارید؟
در برابر ذوب‌آهن بازی بسیار خوبی انجام دادیم؛ فقط در ضربات آخر کم‌دقت بودیم. شهاب گردان و مدافعان این تیم هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و حملات سپاهان را مهار کردند. کیفیت این بازی مرا بسیار امیدوار کرد و نگرانی گذشته‌ام از بین رفت. باید به مهاجمان خود روحیه مضاعف بدهیم تا بتوانند در ضربات آخر دقت لازم را داشته باشند و بتوانند به گل دست یابند. هنوز این تیم با سپاهان ایده‌آل فاصله دارد. امیدوارم بازی به بازی روند رو به رشد خود را ادامه دهیم. پاس، تیم بسیار خوبی است و بازی بسیار سختی برابر این تیم خواهیم داشت.

فارس: با توجه به اینکه در هفته هفتم برابر استقلال به میدان می‌روید، نتیجه دیدار پاس تأثیری روی این بازی خواهد گذاشت؟
اکنون تمام تمرکزمان بر دیدار برابر پاس است و توجهی به سایر دیدارها نداریم. بازی به بازی پیش می‌رویم تا بتوانیم عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذاریم. امیر قلعه‌نویی ظاهر و باطن همین است و به دنبال جوسازی نیستم. به گونه‌ای حرف نمی‌زنم که ظاهرم با باطنم متفاوت باشد. بلد نیستم فیلم بازی کنم و برای افرادی که ظاهر و باطن آنها تفاوت دارد، متاسفم.

فارس: در برنامه نود دایی مدعی شد که مالیات مربیان قبلی تیم ملی بر عهده فدراسیون بود. آیا فدراسیون مالیات شما را در زمان سرمربیگری تیم ملی پرداخت کرد؟
در قرارداد من ذکر شده بود که مالیات را فدراسیون پرداخت کند؛ اما هنوز به صورت کامل آن را پرداخت نکرده و کفاشیان نامه‌ای به اداره دارایی ارسال کرده و اعلام کرده که مالیات برعهده فدراسیون است و مشکلی به وجود نخواهد آمد. یک ماه قبل از اینکه به مالزی سفر کنم، قراردادم با تیم ملی تمام شده بود؛ اما به خاطر مردم، تیم ملی را همراهی کردم. جوان‌هایی داشتیم که برای این خاک به جبهه رفتند و جان خود را فدای این مرز و بوم کردند. با توجه به اینکه توانسته بودیم با اقتدار صعود کنیم و کره جنوبی را نیز شکست داده بودیم، تصمیم گرفتم تیم ملی را در مالزی همراهی کنم. در آن زمان، فدراسیون با مشکلاتی روبرو بود و رئیس نداشت. برای آرامش تیم ملی صحبتی در مورد قرارداد انجام ندادم؛ حتی مناجاتی به من اعلام کرد این اقدام تو درست نیست. من اعلام کردم که می‌روم و اگر نتیجه گرفتم و خواستند، ادامه می‌دهم. اگر نخواستند، از تیم ملی خواهم رفت. نمی‌توانم برای یک ماه که در تیم ملی فعالیت داشتم، دستمزد یک سال را دریافت کنم. پس از برگشتن از مالزی حقوق یک ماه خود را نیز دریافت نکردم.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 21st آگوست 2010 | ۱۰۵۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.