کارشناس آمریکایی در گفت‌وگو با فارس:
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس آمریکایی با اشاره به تبعیض فزاینده در نهادهای دولتی آمریکا علیه اقلیت‌ها گفت که آمریکا بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر در جهان است.

به گزارش فارس، “ونس اسمیت “، کارشناس آمریکایی مسائل حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان خواند.
اسمیت در خصوص وضعیت حقوق بشر در آمریکا گفت: به نظرم این سوال نیاز به توضیح ندارد زیرا شما از طریق دوربین‌های تلویزیونی اغلب شاهد رفتار ناشایست پلیس این کشور با افراد خارجی و حتی اقلیتهای آمریکایی هستید. پلیس در برخورد با رنگین پوستان در آمریکا به شدت با خشونت برخورد می‌کند و گاهی اوقات ممکن است شخصی به خاطر خطایی بسیار ساده جان خود را از دست بدهد.
وی افزود: تبعیض در نهادهای دولتی در آمریکا بیداد می‌کند زیرا اگر شما خارجی باشید یا رنگین پوست، برخورد کارکنان با شما بسیار ناگوار خواهد بود.
اسمیت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر آمریکا حقوق بشر را نقض می کند پس چرا وزارت امور خارجه این کشور همه ساله به انتشار فهرستی از کشورهای ناقض حقوق بشر مبادرت می‌کند گفت: در واقع این اقدام را باید نوعی فرار رو به جلو قلمداد کرد. مسئولان آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد غیر انسانی خود سایر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم می کنند. البته آنها در این میان منافع اقتصادی را در نظر دارند. به عنوان مثال هرگاه با چین مشکلی پیش می‌آید دولتمردان آمریکایی با جار و جنجال در زمینه نقض حقوق بشر پکن را در عرصه های بین المللی محکوم می کنند، اما هرگاه روابط دو کشور بهبودی نسبی می یابد گزارش وزارت امور خارجه امریکا درباره وضع حقوق بشر در چین ملایم تر می شود.
اسمیت تصریح کرد: حقوق بشر به حربه ای برای مسئولان آمریکایی به منظور محکوم کردن بدون توجیه سایر کشورها تبدیل شده است که البته در نهایت هدف از این اقدام سرپوش گذاشتن بر مسائل داخلی است. اکنون زندانهای آمریکا مملو از قاتل و بزهکار است، زیرا جامعه ای که از نظر اقتصادی دچار بحران باشد از نظر ارزشهای اجتماعی به مراتب بیشتر دچار انحطاط می شود.
این کارشناس سیاسی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت باراک اوباما در زمینه مسائل اجتماعی و رفاهی مردم آمریکا گفت: اوباما با وعده تغییر بر سرکار آمد که نه تنها تا کنون بهبودی در اوضاع معیشتی مردم ایجاد نکرده بلکه وضع را از سابق هم بدتر کرده است. شاهد این سخن شکست اخیر دمکراتها در انتخابات بود در واقع مردم آمریکا رضایت چندانی از عملکرد دولت و کاخ سفید ندارند. عمق فاجعه به گونه‌ای بود که اوباما مسئولیت شکست دمکراتها را به گردن گرفت و گفت ما در سیاستهای خود ناکام بوده‌ایم.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 10th نوامبر 2010 | ۱۰۴۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.