پاسخ قاطع اخوان‌المسلمین به BBC:از امام خامنه‌ای تشکرمی‌کنیم

اخوان المسلمین مصر یکشنبه شب از رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تشکر کرد و ابراز امید نمود ملت مصر رییس جمهوری ‘شجاع’ مانند احمدی ن‍‍ژاد داشته باشند.

به گزارش جهان به نقل از ایرنا ؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی در یک برنامه زنده از ‘کمال الحلباوی’ یکی از اعضای اخوان المسلمین مصر پرسید: رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته در مورد اتفاقات مصر اظهار نظر کرده و گفته اند یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است واکنش اخوان المسلمین به صحبت های ایشان چیست؟

کمال الحلباوی پاسخ داد: ‘من از ‘امام’ خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم .’

وی افزود:‌ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند و مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند. بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود، این خواسته ملت است .
بی بی سی در حرکتی زیرکانه اظهارات ضد ایرانی اخیر احمد ابوالغیط وزیر خارجه مصر را پیش کشید که عضو اخوان المسلمین هوشمندانه پاسخ داد: ‘اول از همه وزیر خارجه مصر باید از وزارت کنار برود.

دوم اینکه او از روابط مسلمانان با هم شناخت درستی ندارد و در حرف های خود باید از حمایت رهبران ایران از انقلاب مصر قدردانی کند .

با تاسف باید بگویم وزیر خارجه مصر با حملات غرب علیه ایران همراه شده که این قابل قبول نیست’.

بی بی سی در ادامه حوادث انتخابات ایران را پیش کشید وکمال الحلباوی در پاسخ گفت:’ من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم.

‘ احمدی نژاد عقیده اش را بیان می کند به درست یا به غلط بودن آن کاری ندارم، اگر کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا حق پیشرفت دارند چرا نباید کشوری مانند ایران هم حق پیشرفت داشته باشد. کشورهایی مانند چین و هند از فن اوری هسته ای برخوردارند چرا کشورهای مسلمان چنین حقی نداشته باشند’.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 7th فوریه 2011 | ۱۰۲۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.