برای اولین بار بعد از سرنگونی مبارک؛

گذرگاه رفح به طور محدود بازگشایی شد

به گزارش فارس، “مجدی احمد حسین ” دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر در مصاحبه با شبکه خبری العالم اعلام کرد: به دنبال سرنگونی رژیم مبارک، مسئولان کنونی مصر اخیرا بنابر درخواست شیخ “یوسف القرضاوی ” رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ضمن شکستن محاصره ظالمانه علیه برادران مسلمان فلسطینی در غزه، اجازه دادند که گذرگاه رفح در مرز مشترک مصر و غزه در مرحله کنونی به شکل محدود بازگشایی شود.

دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر تصریح کرد: گذرگاه رفح در زمان رژیم مبارک و همچنین از زمان شروع انقلاب مصر در بیست و پنجم ژانویه (۵ بهمن) به طور کامل بسته بود و این مسئله، مشکلات زیادی را برای اهالی تحت محاصره غزه ایجاد کرده بود.

وی گفت: درخواست شیخ قرضاوی برای گشایش این گذرگاه، بیانگر خواست مردم است و به همین دلیل، مسئولان به درخواست قرضاوی پاسخ دادند و در مرحله کنونی اجازه گشایش محدود گذرگاه رفح را داده‌اند اما شیخ قرضاوی خواستار گشایش کامل و بدون قید و شرط گذرگاه رفح است.

دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر در ادامه گفت: حضور گسترده مردم در تظاهرات میلیونی دیروز (جمعه) هشداری آشکار به قدرت های خارجی و از جمله آمریکا برای دخالت نکردن در امور داخلی مصر بود.

حسین با اشاره به این که سرنگونی دولت انتصابی احمد شفیق به معنای به سرانجام رساندن ماموریت انقلاب در نابودی رژیم مبارک و شروع مرحله سازندگی است؛ نسبت به تلاش های قدرت های خارجی از جمله آمریکا برای حفظ بقایای رژیم مبارک در راس قدرت انتقاد کرد.

دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر افزود: حضور میلیونی و استقبال گسترده روز جمعه مردم مصر در تظاهرات بدان معناست که انقلاب درحال گسترش است و مردم از اهداف انقلاب کوتاه نمی آیند.

وی تصریح کرد: پیامی که حضور گسترده مردم برای شورای عالی نظامی مصر داشت این بود که این شورا باید خواسته های مردم را اجابت کند.

وی افزود: دولت غیرقانونی “احمد شفیق ” که دیکتاتور سابق مصر آنرا تشکیل داد، بین ما و شورای نظامی فاصله انداخته و سرنگونی این دولت به معنای سرانجام یافتن ماموریت انقلاب در مبارزه با رژیم مبارک و شروع مرحله سازندگی است.

حسین با اشاره به تحصن مقابل وزارت کشور مصر با هدف درخواست برای آزادی زندانیان تصریح کرد: شیخ یوسف قرضاوی که روز جمعه امامت میلیون ها نمازگزار را در میدان التحریر برعهده داشت، بر لزوم تغییر دولت کنونی تاکید کرد.

دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر تاکید کرد: هر نظام دموکراتیکی که در مرحله بعدی در مصر روی کار بیاید، دیگر سیاست مبارک را چه در زمینه داخلی و چه خارجی دنبال نخواهد کرد.

وی اوضاع نابسامان مصر را ناشی از روابط ویژه این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی و صندوق بین المللی پول دانست که به اقتصاد کشورهای جنوب ضربه زده است.

حسین تاکید کرد: هر نظام جدیدی که در مصر روی کار آید دیگر روابط ویژه با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر نخواهد تابید.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در برابر تغییرات در مصر که دیگر شریک استراتژیک این رژیم به شمار نمی رود، واقعا ” نگران و دستپاچه است و این وضعیت درباره آمریکا نیز صدق می کند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 19th فوریه 2011 | ۱۱۲۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.