خبرگزاری فارس:سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه روز گذشته جامعه روحانیت مبارز گفت: اعضای شورای مرکزی از آیت‌الله مهدوی کنی درخواست کردند که به تقاضای اعضای خبرگان رهبری برای نامزدی ریاست خبرگان پاسخ مثبت دهد که آْیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ فرمودند: من می‌آیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شامگاه چهارشنبه، نشست جامعه روحانیت مبارز تهران با ریاست آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور اکثریت اعضا در محل دانشگاه امام صادق علیه السّلام تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر بحث و بررسی پیرامون اخبار داخلی و خارجی موضوع مجلس خبرگان رهبری نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در روزهای اخیر در رابطه با انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در رسانه‌ها مطالبی مطرح شده بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی جامعه روحانیت بر اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی تاکید کرد و گفت: اعضای جامعه روحانیت مبارز همچنین در این جلسه، نقش علما و جایگاه برجسته آنها را در هدایت و جاری کردن دین در اجتماع مورد بحث قرار دادند.

وی گفت: اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نقش خبرگان رهبری را والا توصیف کردند و تاکید کردند که جایگاه رفیع علمی و ایمانی خبرگان رهبری بسیار موثر بوده است.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز اعضای مجلس خبرگان رهبری را نماد وحدت و انسجام امت اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی می دانند، گفت: مجلس خبرگان رهبری پشتیبان قوی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و موضع گیری این مجلس با توجه به اینکه خبرگان و بزرگان کشور در آن حضور دارند، تاثیرگذار در مسائل کشور و جهان اسلام است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به درخواست و تقاضای مکرر اعضای مجلس خبرگان رهبری برای کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست خبرگان اشاره کرد و گفت: اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از آیت‌الله مهدوی کنی درخواست کردند که به تقاضای اعضای خبرگان رهبری پاسخ مثبت دهد که آْیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ فرمودند: من می‌آیم.

حجت الاسلام سالک گفت: بی‏تردید اقدام آیت‌الله مهدوی کنی برای نامزدی در ریاست خبرگان رهبری ناشی از احساس وظیفه شرعی است که ایشان در طول دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بر اساس آن عمل کردند و در حقیقت آیت‌الله مهدوی‌کنی ایثار کردند.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 3rd مارس 2011 | ۱۰۷۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.