اخطار اینترپل به قذافی و ۱۵تن از نزدیکان وی

خبرگزاری فارس: پلیس بین‌الملل (اینترپل) با صدور اخطاریه‌ای بین‌المللی برای معمر قذافی و ۱۵تن از اعضای خانواده و نزدیکانش نسبت به خطرات این افراد برای جامعه بشری هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، پلیس بین‌الملل (اینترپل) با صدور اخطاریه‌ای بین‌المللی برای معمر قذافی و ۱۵تن از اعضای خانواده و نزدیکانش نسبت به خطری که این افراد برای کشورهای عضو این سازمان تشکیل می‌دهند، هشدار داد.

اینترپل در اخطاریه خود از کشورهای عضو سازمان پلیس بین‌الملل خواسته‌ در روند تحقیقاتی که قرار است درباره جنایات این افراد علیه بشریت صورت گیرد، همکاری لازم را به‎عمل آورند.

این اخطاریه که به نام “خطرهای نارنجی ” معروف است، از ۱۸۸کشور عضو اینترپل می‌خواهد تدابیر لازم را برای حمایت شهروندان خود جهت مصون ماندن از تهدیدات این افراد اتخاذ نمایند و سفر این افراد را که ۱۶ تن هستند، به کشورهای خود ممنوع و اموال آنها را توقیف نمایند.

در این اخطاریه از معمر قذافی و ۸ تن از فرزندانش و سرتیپ “ابوبکر یونس جابر “، سرهنگ “عبدالله السنوسی “، “ابوزید عمر دورده ” و “عبدالقادر محمد البغدادی ” که همگی از دولت‎مردان نزدیک قذافی به‏شمار می‌آیند و دیگر مشاوران و معاونانش نام برده شده است.

اینترپل اعلام کرد: خطر نارنجی را برای دادن هشدار به کشورهای عضو نسبت به خطرهایی که این افراد ممکن است برای این کشورها داشته باشند، صادر نموده و در عین حال به تحقیقات دادگاه جنایی بین‌المللی درباره جنایات ضدبشری این افراد کمک می‌کند.

“لوئیس مورینو ” دادستان کل دادگاه جنایی بین المللی پنج‎شنبه هفته گذشته اعلام کرد، دادگاه جنایی بین‌المللی پرونده‌ای را برای تحقیق در جنایات ضدبشری مقامات لیبیایی و در رأس آنها معمر قذافی خواهد گشود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 5th مارس 2011 | ۱۰۹۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.