بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حسین اردنی پادشاه سابق و پدر دیکتاتور فعلی اردن (که دنباله‌رو پدرش است) را فردی نامناسب برای حکومت در کشور اسلامی می‌دانست و بر همین اساس مقابله جدی ملت‌های منطقه را با حکومت‌های دست‌نشانده غرب مطالبه می‌کرد به طوری که ایشان در مصاحبه‌ با روزنامه «تمپو» در پاسخ به سؤالی درباره دیدار با پادشاه اردن فرمودند: «چنین ملاقاتی انجام نشده است»

گزیده‌ای از نظرات امام راحل را درباره پدر دیکتاتور فعلی اردن به شرح زیر است:

حسین اردنی در کشور خودش رسوا است
… حسین اردنی همچه عرضه‌ای ندارند. آن‌ها که با سرنیزه می‌خواهند حکومت کنند و با سرنیزه در جبهه‌ها ارتش بفرستند، آن‌ها عرضه این را که بایک ملتی که با شجاعت خود و تعهد خود به اسلام و روی گشاده به طرف مرگ می‌رود، به طرف شهادت می‌رود، تا مرز شهادت می‌رود، نمی‌توانند مقابله کنند. صدام خودش را با دست خودش برای حماقتی که داشت به هلاکت رساند و حالا نوبت حسین اردنی است. این‌ها در کشورهای خودشان و در بین ملت خودشان رسوا هستند.
(صحیفه امام ج۱۶ص۱۵)

پادشاه اردن از خواب خرگوشی برنخاسته و داوطلب جنگ با اسلام و قرآن است
حسین اردنی است که پس از تجربه برادر جنایتکارش، از خواب خرگوشی برنخاسته و داوطلب جنگ با اسلام و قرآن کریم شده و پیش قدم برای نامنویسی در این جنایت و خیانت بر ملت و ارتش خود گردیده است. غافل از آنکه علاوه بر آنکه ملت اردن مسلمان است و هرگز با اسلام به جنگ برنخواهد خاست و در این اسم نویسی توفیقی پیدا نخواهد کرد.
(صحیفه امام ج۱۶ص۴۳)

منبع : تریبون

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 16th مارس 2011 | ۱۱۴۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.