یارانه نان به ۵ هزار تومان افزایش یافت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن اطلاعیه شماره ۸ ستاد هدفمندی یارانه‌ها به این شرح است:
اکنون که پس از ۴ ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، شاهد آثار مثبت آن در زندگی مردم و اقتصاد کشور هستیم به استحضار می‌رساند که ادامه اصلاحات و تحولات در سال ۱۳۹۰ که از جانب مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامیده شده است با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
بدیهی است هدف نهایی اجرای این قانون همانا عدالت و پیشرفت است که سرلوحه تمامی تحولات اقتصادی کشور خواهد بود.
به همین منظور و جهت تکمیل فرآیند اصلاحی در نظام تولید و مصرف گندم، آرد و نان کشور از اردیبهشت امسال با تک‌نرخی کردن گندم در کشور و پرداخت معادل یارانه آن به مردم شریف ایران براساس هر نفر هزار تومان در هر ماه اقدام می‌شود.
از اردیبهشت این مبلغ به سقف یارانه قبلی نان خانوارها اضافه و واریز می‌شود و یارانه نان از ۴۰۰۰۰ ریال در ماه برای هر نفر به ۵۰،۰۰۰ ریال افزایش می یابد.
بدیهی است این اقدام به منظور بهبود کیفیت و کمیت این محصول در اقتصاد کشور صورت می پذیرد تا انشاءالله شاهد شکوفایی و پیشرفت در بازار آرد ، نان و گندم کشور باشیم.
مشارکت، همدلی و همکاری شما ملت بزرگوار همانند گذشته، پشتوانه اجرای کامل بزرگ‌ترین طرح اقتصادی کشور خواهد بود.

به گزارش فارس، مبلغ یارانه ها نقدی برای هر نفر در گذشته ۴۴۵۰۰ تومان بوده است که در مرحله سوم این رقم به ۴۵۵۰۰ تومان افزایش یافته است. افزایش یارانه نان در راستای گران شدن قیمت گندم در آینده ارزیابی می شود. البته قیمت های جدید نان که توسط استانداری ها مشخص می شود هنوز بررسی و اعلام نشده است.پیش از این سه قیمت پیشنهادی ۳۶۰، ۳۸۰ و ۴۰۰ تومان برای هر کیلو گندم را فارس اعلام کرده است که هنوز رقم نهایی برای قیمت جدید گندم تصویب نشده است.

* پیشنهاد ۳ سناریو برای قیمت جدید گندم در سال ۹۰

یک مقام آگاه گفت: برای قیمت جدید گندم در سال جاری سه سناریوی ۳۶۰، ۳۸۰ و ۴۰۰ تومان پیشنهاد شده است.
یک مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در این سه سناریو برای جبران مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی و قیمت فروش گندم سه قیمت ۳۶۰، ۳۸۰ و ۴۰۰ تومان برای گندم پیشنهاد شده است و در این خصوص کارگروه تحول اقتصادی تصمیم می گیرد.
همچنین نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: تا این لحظه هیچ تغییری در قیمت نان صورت نگرفته است و هیچ دستوری هم درباره افزایش قیمت گندم، آرد و یا نان از سوی دولت به استانداری‌های اعلام نشده است.
بنابراین گزارش، حیدرعلی هاشمی عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم ۳۶۰ تومان در هر کیلوگرم است اما ما آن را ۲۵۰ تومان می‌فروشیم و همین موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است، لذا ما به کارگروه تحول اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم تا قیمت فروش گندم نیز افزایش پیدا کرده و حداقل به سطح قیمت خرید تضمینی برسد.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 20th آوریل 2011 | ۱۲۱۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.