صادق زیباکلام در یادداشتی در ماهنامه نسیم بیداری، شکست سیاست هاشمی در ماجرای مک فارلین را به دلیل لو رفتن آن توسط باند مهدی هاشمی دانست و عنوان کرد: بنابراین او (هاشمی) مجبور شد از راه دیگری جنگ را فیصله دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، صادق زیباکلام در یادداشتی در ماهنامه نسیم بیداری به تحلیل شخصیت هاشمی رفسنجانی پرداخته است و با وجود اینکه قصد دفاع از وی را داشته، مطالبی نقل کرده که به مذاق مخالفان هاشمی بیشتر خوش می آید.
زیباکلام در قسمتی از این یادداشت در خصوص تفاوت های هاشمی رفسنجانی با سایر انقلابیون می نویسد: او خیلی پیش تر از بسیاری دیگر، متوجه واقعیت های اجتماعی شد، او متوجه شد تفکرات اقتصادی و سوسیالیستی با پوشش اقتصاد تولیدی و یا اقتصاد اسلامی در اصل همان اقتصاد دولتی کشورهای کمونیستی است با همه مصیبت ها، ضعف ها و ناکارآمدی هایش.
زیباکلام نسبت هاشمی با غرب را هم چنان به صراحت و شفاف مشخص کرده که هیچ کدام از مخالفان وی تا کنون نتوانسته اند چنین مطلبی را ثابت کنند.
زیبا کلام می نویسد: او (هاشمی) متوجه شده که تضاد و دشمنی کور با غرب و آمریکا، نه به صلاح ایران است، نه به صلاح اقتصاد کشور، نه به صلاح اسلام و نه به صلاح انقلاب اسلامی.
وی که گویی در جریان فضای کنونی کشور و اقبال مقام معظم رهبری و نخبگان به طراحی مدل بومی پیشرفت قرار ندارد، در قسمت دیگری از یادداشت خود در دفاع از هاشمی می نویسد: «هاشمی متوجه شد که همه حرف ها و تئوری های ناپخته و درمانده ای که تحت عنوان راه رشد و توسعه ملی، ایرانی اسلامی، بومی و بومی سازی و .. مطرح می شود حرف های ظاهر فریب و بی پایه و اساس بیش نیست و راه رشد و توسعه همان است که ۲۰۰ سال پیش، آدام اسمیت، پیش روی دنیای غرب گذارد …»
زیباکلام همچنین به شبهات پیرامون ماجرای مک فارلین و مذاکرات با آمریکای ها پایان می دهد و می نویسد: «هاشمی تلاش کرد تا بتواند با تهیه برخی از قطعات و ملزومات هوایی و موشکی … عملیات تهاجمی خود علیه نیروی زمینی ارتش عراق را بهبود ببخشد؛ تلاش هایی که به نام ماجرای مک فارلین معروف شد.»
زیباکلام شکست سیاست هاشمی در ماجرای مل فارلین را به دلیل لو رفتن آن توسط باند مهدی هاشمی می داند و اضافه می کند: بنابراین او (هاشمی) مجبور شد از راه دیگری جنگ را فیصله دهد.
البته به احتمال زیاد زیباکلام با محدودیت صفحه مواجه شده است، والا بعید نبود بگوید جام زهر را هم هاشمی مجبور شد به امام بنوشاند.
در ادبیات عامیانه فارسی اصطلاحی داریم به نام دوستی خاله خرسه که اظهارات زیبا کلام و دوستی اینگونه او با هاشمی بسیار با این ضرب المثل فارسی مطابقت دارد.
با وجود دوستانی اینچنین، مخالفان هاشمی، کارسنگینی برای اثبات اشکالات هاشمی نخواهند داشت./انتهای پیام/

 

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 14th می 2011 | ۱۲۴۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.