‘غول جاسوسی الکترونیک’ را بهتر بشناسید

دستگاهی توسط شرکتی موسوم به سلبرایت عرضه شده که با درنوردیدن حریم خصوصی افراد، قادر به استخراج اطلاعات شخصی افراد از گوشی های همراه شان، از جمله اطلاعات پاک شده، فیلم ها، تصاویر و کل محتوای حافظه آنهاست.

به گزارش مشرق، دستگاهی که در تصویر مشاهده می شود یک غول جاسوسی الکترونیک است که بدون اطلاع افراد، قادر به استخراج طیف گسترده ای از اطلاعات شخصی آنها از گوشی های تلفن همراه شان، از جمله دفترچه تلفن ، پیام های متنی ، جزییات کامل مکالمات، حذف پیام ها ، فایل های صوتی ، فیلم ها ، تصاویر و کل محتوای کارت حافظه است و در واقع همه حریم خصوصی مربوط به زندگی دیجیتالی افراد را بدون اطلاع آنها درمی نوردد.

این دستگاه که با نام تجاری ” UFED Physical Pro ” شناخته می شود محصول شرکت سلبرایت (Cellebrite) است.
این دستگاه می تواند بدون استفاده از کامپیوتر به ۳۰۰۰ مدل گوشی تلفن همراه به صورت مستقیم وصل شود و تمامی اطلاعات داخل گوشی را استخراج کند.
سایر محصولات شرکت سلبرایت، که تمرکز خود را بر روی سورس اطلاعات موبایل قرار داده، نیز در هین راستاست.
این دستگاه همچنین قادر به تخلیه اطلاعات مربوط به جی پی اس (GPS) گوشی های مجهز به این سرویس است و کلیه مکان ها و زمان هایی که افراد به طور روزانه در آنجا حضور یافته اند را از نقاط ثبت شده در مکان یاب جی پی اس موبایل آنها دریافت خواهد نمود.
استخراج اطلاعات از وب گردی، جستجوهای گوگل و فعالیت شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از کارهای این دستگاه جاسوسی است.
این نکته نیز قابل توجه است که این دستگاه اطلاعات پاک شده و مخفی افراد را هم بازیابی می کند. لذا در دنیای دیجیتال، اطلاعات قابلیت پاک شدن ندارند و به محض تولید قابل بازیافت می باشند و از تیررس چنین دستگاه های جاسوسی ای در امان نخواهند بود.
با عرضه چنین محصولاتی به بازار، به نظر می رسد که طی چند سال آینده دیگر کسی سوالی را نخواهد پرسید و بدون اطلاع افراد همه اطلاعاتی را که لازم دارد از گوشی تلفن همراه فرد مورد نظر برخواهد داشت.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 2nd ژوئن 2011 | ۹۷۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.