امام خمینی:

روز ۱۵ خرداد در عین حال که چون عاشورا روز عزاى عمومى ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.

بزرگداشت روز حماسه آفرین ۱۵ خرداد، بزرگداشت ارزشهاى انسانى در طول تاریخ است، همان سان که بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است. ملت شریف ما، بلکه ملتهاى مظلوم، از هرچه غفلت کنند، از این دو روز الهى نباید غفلت کنند ..

عاشورا با «نه» خود، یزیدیان را در طول تاریخ نفى کرد و به گورستان فرستاد و ۱۵ خرداد پهلویان و پهلوى صفتان و ابرقدرتها را مدفون کرد. بزرگداشت و راهپیماییهاى روز پانزده خرداد فریادى کوبنده است از مستضعفان بر سر مستکبران و از متعهدان به مکتب مترقى قرآن در مقابل تسلیم شدگان بى‏چون و چرا به مکاتب انحرافى یا التقاطى شرق و غرب که به‏طور خزنده در انحراف ملت مظلوم ما دست به قلم و زبان، در کوشش بى‏امان هستند. بر ملت شریف ماست که این ایام اللَّه را که هدیه‏هایى از عالم غیب ربوبى است با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهدارى کنند؛ و با شعار و شعور بر مخالفان مکتب و خدمتگزاران به شیاطین بزرگ و کوچک بتازند و صفهاى خود را فشرده‏تر و دلهاى خود را مطمئنتر، با قدم استوار و تصمیم آهنین، بر مشکلات و توطئه‏هاى غرب و شرق غلبه کنند، و مجهز به جهاز ایمان به خدا شوند در مقابله با مشکلات. و بر قواى مسلح اسلامى از ارتشیان و قواى نظامى و انتظامى و سپاه پاسداران و ژاندارمرى و شهربانى و بسیج و عشایر تا همه رزمندگان عزیز اسلامى که انسجام و وحدت خود را حفظ نمایند و با قدرت الهى و بانگ «اللَّه اکبر»، بر دشمن کافر بتازند و از خداى بزرگ پیروزى طلب کنند، که دست غیب با آنان است. و بر ملت عزیز رزمنده است که از قواى مسلح پشتیبانى کنند و در همکارى و کمک به آنان از پاى ننشینند و آنان را در این فداکارى و عبادت ارزشمند روحیه دهند، که فتح و ظفر ان شاء اللَّه تعالى نزدیک است. شرف و عزت از آن شما و ننگ و خذلان از آن دشمنان اسلام است ..

درود بر عاشورا، درود بر ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن، درود بر ایام اللَّه و بر ملت شریف ارزشمند ایران، و درود بر رزمندگان و مجاهدان در جبهه‏هاى جنگ و در پشت جبهه‏ها.

صحیفه امام، ج‏۱۴، ص: ۴۰۵

از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنى شما خون دادید، من که نشسته‏ام اینجا. من هم هیچ حقى ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه‏ کردید؛ ماها هیچ حقى نداریم. ما باید براى شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانى. خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانى از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‏اش را ببرم! [گریه و ابراز احساسات شدید جمعیت و شعار درود بر خمینى‏] طبقه‏هاى بالا، آنهایى که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند، حقى ندارند، و نباید حقى داشته باشند؛ لکن اگر از حالا خدمت بکنند، صاحب حق مى‏شوند. و من مأیوسم که خدمت بکنند. آنهایى که نظر انحرافى دارند، آنهایى که نظر خیانت به اسلام و این ملت دارند، آنهایى که اسلام ۱۴۰۰ ساله را کافى نمى‏دانند، آنها باید حسابشان را از ملت جدا کنند. جدا هم هست. ما از این به بعد احتیاج به شما داریم. احتیاج به همین طبقه؛ و بى‏نیاز از آن طبقات

صحیفه امام، ج‏۸، ص: ۵۷

منبع : http://kouchakzadeh.blogfa.com/post-104.aspx

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 5th ژوئن 2011 | ۹۰۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.