«جهاد اقتصادی» لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمن است

سیدعلی موسوی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تکاپوی دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله جدی اقتصادی با ایران اسلامی، اظهار داشت: علت نامگذاری سال ۹۰ به جهاد اقتصادی قرارگرفتن در جنگ اقتصادی بود؛ ایران امروز شاهد یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که جهاد اقتصادی شرط پیروزی در برابر دشمن است .

وی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه‌ آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه ملت ایران، افزود: جهاد اقتصادی محورهای متعددی دارد که باید همه آنها را به طور یکسان مورد بررسی قرار داد.

موسوی با بیان اینکه اصلاح نظام مالیاتی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده از جمله اقدامات مجلس برای تحقق جهاد اقتصادی است، تصریح کرد: متاسفانه نظام و سیستم مالیاتی کشور ما با شرایط اقتصادی کشور همخوانی ندارد. بنابراین باید با اصلاح سیستم مالیاتی در مسیر تحقق جهاد اقتصادی از نظام مالیاتی مناسبت‌تری بهره بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله اقدامات دولت و مجلس برای طرح تحول اقتصادی است، خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جهاد اقتصادی باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود و اشکالات حداقلی آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اشکالات وارد به نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چیست، خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که دولت ۳۰ درصد از درآمدها را برای جبران خسارت‌های ناشی از تبعات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نظر بگیرد یعنی اینکه دولت باید صدمات ناشی از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را با پرداخت بسته‌های حمایتی جبران کند.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه در بخش تولید بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شاهد شرایط خوبی نبودیم که دولت نیز باید به این امور توجه کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات ضروری در سال جهاد اقتصادی دانست و گفت: مجلس و دولت باید نظام موجود تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و مشکلات وارد بر آن را مورد واکاوی قرار بدهند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 8th ژوئن 2011 | ۱۱۸۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.