برای اولین بار با تلفیق ۸۰ سخنرانی انجام شد؛
انتشار کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» رهبر انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به‎چاپ رسیده، شرح مزجی یکی از بیانات محوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۳ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم‌له تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به چاپ رسیده، شرح مزجی یکی از بیانات محوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۳ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم‌له تکمیل شده است.

جهت تولید این کتاب، بیش از پانصد سخنرانی از بیانات معظم‌له مطالعه و هشتاد سخنرانی برای استفاده در این کتاب انتخاب گردید.

متن محوری کتاب، مربوط به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با عناصر جبهه خودی در حوزه فرهنگ در تاریخ ۱۳۷۳٫۰۴٫۲۲ است که به روش «مزجی»، با دیگر بیانات مقام معظم رهبری شرح و بسط داده شده است.

«مزجی» به معنای ترکیب و آمیختگی است و وقتی متن با شرح متن، به گونه‌ای در هم بیامیزند که متنی جدید به وجود بیاید، به این‎گونه شرح، «مزجی» می‌گویند. کتاب‌های زیادی وجود دارند که به روش شرح مزجی نوشته شده‌اند. معروف‌ترین آن، کتاب شرح لمعه است. کتاب لمعه شهید اول از مشهورترین کتب فقهی شیعه است. این کتاب به‏خاطر محدودیت زمانی، ظرف مدت یک هفته در زندان نوشته شده و پس از شهادت او، شهید ثانی شرحی بر این کتاب می‌نویسد به روش مزجی که معروف است به شرح لمعه. او میان کلمات و جمله‌های کتاب، کلمات و جملات خود را می‌نویسد و برای آنکه تفکیکی ایجاد کند بین متن اصلی و شرح آن، کلمات و جملات متن اصلی را داخل پرانتز می‌گذارد. شرح با متن اصلی ترکیب شده است اما با این حال خودش را به گونه‌ای تفکیک می‌کند تا خدشه‌ای به متن اصلی وارد نشود. این سبک کار برای اولین بار است که در مورد بیانات مقام معظم رهبری انجام گرفته است.

این کتاب در ۲۷۵ صفحه و با تیراژ ۵۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. جهت دریافت این کتاب می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۵۸۵۳۸۲ تماس بگیرید و یا به سایت jahadi.ir مراجعه نمایید.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 13th ژوئن 2011 | ۱۰۱۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.