مصلحی در حاشیه جلسه هیئت دولت:
‌‌راه‌های مقابله با پروژه “کیف اینترنتی ” را طراحی کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات با بیان اینکه ‌‌راه‌های مقابله با پروژه “کیف اینترنتی ” طراحی کرده‌ایم، ‌این پروژه‌ را پروژه‌ای تعریف کرد که شخص اوباما به عنوان حرکتی جدید در حوزه سایبری و بیشتر با هدف مقابله اینترنتی با جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص مذاکرات صورت گرفته بین ایران و عراق درباره تعطیل کردن اردوگاه اشرف تا پایان سال جاری اظهار داشت: مسئولان اشرف در حمایت آمریکایی‌ها قرار دارند و در حمله اخیر ارتش عراق به این پادگان هم دقیقا مشخص شد که آمریکایی‌ها چه حمایت‌هایی دارند.

وی خاطرنشان کرد که در جریان حمله ارتش عراق به پادگان اشرف برخی مجروحان را آمریکایی‌ها برده و تحت مداوا قرار داده‌اند.

مصلحی گفت:‌ اصرار ما به عراقی‌ها این است که هرچه زودتر تکلیف مجموعه اشرف را روشن کنند و آنها هم قول بدهند به زودی در این زمینه اقدام کنند، البته اقدامات خوبی هم انجام دادند که قابل تقدیر است و هماهنگی‌هایی هم صورت گرفته که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص دستاوردهای اجلاس جهانی مبارزه با تروریسم که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی‌های خوب این اجلاس این بود که کشورهای شرکت کننده، حضور فعالی در بحث‌های صورت گرفته داشتند.

وی افزود: شعار این اجلاس حرف دل همه شرکت‌کنندگان بود و در مذاکراتی که با برخی هیئت‌های شرکت کننده داشتیم، همواره اذعان داشتند که مبارزه با تروریسم یک مطالبه بین‌المللی است و فقط خواسته رؤسا و مسئولان کشورها نیست.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: همه مردم دنیا می‌خواهند که جهان و کشورهایی عاری از مقوله ترور خصوصا ترورهای سازمان یافته که با حمایت‌های سرویس‌های استکباری دنبال می‌شوند، داشته باشیم.

وزیر اطلاعات در خصوص امضای فرمان حمله سایبری به کشورهای مستقل توسط رئیس جمهوری آمریکا که محور سؤال خبرنگاری بود، اظهار داشت:‌ این اقدام حرکت تازه و جدیدی نیست و از سال فتنه ۸۸ آمریکایی‌ها و در واقع سرویس‌های جاسوسی کشورهای همراه با آمریکا و حتی بعضا کشورهای منطقه در فضای سایبری سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند.

وی افزود: اوباما دو سه بار در کنگره آمریکا و در جاهای مختلف اذعان کرده جنگ سایبری با جمهوری اسلامی به موفقیت نرسیده و اقرار به شکست کرده و ما مجموعه این اقدامات و به عنوان نمونه “کیف اینترنتی ” را از قبل پیش‌بینی و رصد و راه‌های مقابله با آنها را طراحی کرده‌ایم.

مصلحی در پایان کیف اینترنتی را پروژه‌ای تعریف کرد که شخص اوباما به عنوان حرکتی جدید در حوزه سایبری و بیشتر با هدف مقابله اینترنتی با جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده و خاطرنشان کرد که وزارت اطلاعات بر فضای سایبر تسلط بسیار خوبی دارد و کشورمان از فناوری این عرصه برخوردار است.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 29th ژوئن 2011 | ۹۱۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.