بزرگ‌‌‌‌‌‌‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور احداث شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح‌های تولید برق شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: بزرگ‌‌‌‌‌‌‌ترین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه و مجهز به سیستم ردیاب خورشیدی کشور در شرکت برق منطقه‌ای خراسان احداث شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، غلامرضا کرمیان اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست این نیروگاه با توان تولید ۴۲ کیلووات انرژی برای تأمین برق روشنایی ساختمان مرکزی شرکت، به اتمام رسیده است.
مجری طرح‌های تولید برق شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: این نیروگاه دارای ۲۱۶ عدد پانل خورشیدی هر کدام با قدرت ۱۹۰وات است که در فاز نخست مبلغ ۳۱۵ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خراسان هزینه شده است.
وی هدف از اجرای این نیروگاه را برشمرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، تأمین برق روشنایی ساختمان شرکت برق خراسان، جلوگیری از انتشار آلاینده‌های محیط زیست و فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان‌های خراسان است.
کرمیان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در ۲۸۰ روز از سال از نعمت نور خورشید بهره‌مند است، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری کرده و در سالم سازی محیط زیست بسیار موثر است.
وی درباره تجهیزات نیروگاه خورشیدی افزود: ۵۰ درصد تجهیزات از داخل کشور تامین شده است و در آینده این درصد افزایش می‌یابد. مجری طرح‌های تولید برق خراسان تصریح کرد: مراحل اجرای فاز دو این نیروگاه نیز در حال انجام است که با اجرای این فاز در مجموع ۱۱۰ کیلووات انرژی خورشیدی تولید می‌شود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 9th جولای 2011 | ۹۴۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.