معاریو با اشاره به اعتصاب و تظاهرات در شهرهای اسرائیل؛
بوی سقوط نتانیاهو از «میادین تحریر» اسرائیل به مشام می‌رسد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به اعتصاب بخش بزرگی از اقشار مختلف در تل‌آویو و تظاهرات در بسیاری از شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی اعلام کرد: از میادین تحریر اسرائیل بوی سقوط دولت نتانیاهو به مشام می‌رسد.

به گزارش فارس، منابع سیاسی و رسانه‌ای در اسرائیل اعلام کردند که انتشار گسترده چادرها و خیمه‌های معترضان در شهرهای مختلف اسرائیل که به افزایش قیمت مسکن معترض هستند، نگرانی شدیدی برای دولت بنیامین نتانیاهو ایجاد کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط با بیان اینکه، میادین اصلی شهرهای اسرائیل در اشاره به میدان تحریر و انقلاب مصر، تحریر نامیده شده‌ است، تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو مقابل این تنش کاملاً دستپاچه عمل می‌کند و بیش از هر چیز دیگر می‌ترسد که این تنش ائتلاف حکومتی او را تهدید کند.

الشرق الاوسط تصریح کرد که میادین تحریر اسرائیل، دولت بنیامین نتانیاهو را به لرزه انداخته است.

روزنامه معاریو نیز روز گذشته با اشاره به این تنش نوشت: پدیده «میادین تحریر»، دولت نتانیاهو را قطعاً تهدید می‌کند زیرا هزاران اسرائیلی‌ این چادرها را برپا کرده و ده‌ها سیاستمدار بوی سقوط [دولت نتانیاهو] را شنیده‌اند و برای بازدید از این چادرها و اعلام هم‌بستگی با اعتصاب‌کنندگان به رقابت می‌پردازند.

بنیامین نتانیاهو تاکنون چهار جلسه با وزرای مختلف از جمله وزارت مسکن برای حل و فصل بحران مسکن و افزایش قیمت‌ها برگزار کرده است ولی ائتلاف حکومتی وی تاکنون در کاهش بحران و قیمت‌ها ناکام مانده است.

تاکنون طرف‌ها و اشخاص متعددی در اسرائیل ساکنان را به تقلید از ملت‌های عربی فراخوانده‌اند که در مصر و تونس و یمن و بحرین به میادین اصلی و میدان تحریر (قاهره) آمدند. این افراد از ساکنان شهرهای اسرائیل خواسته‌اند علیه سیاست دولت نتانیاهو تظاهرات کنند ولی مشاوران دولت نتانیاهو تسرّی این پدیده به اسرائیل را بعید اعلام کرده بودند و دلیل آن را این ادعا دانستند که: «در اسرائیل دموکراسی است و مردم می‌توانند دولت را در صندوق‌های رأی ساقط کنند».

تظاهرات و اعتصاب در ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته در اسرائیل نشان می‌دهد که ساکنان صهیونیست این ادعا را رد کرده و از دو ماه پیش تاکنون برخی افراد با فراخوان دادن برای اعتراض به افزایش قیمت سوخت در «فیس‌بوک» این اقدام را آغاز کرده‌اند.

اعتصاب و تظاهرات علیه دولت نتانیاهو به دلیل بحران مسکن از دو هفته گذشته آغاز شده است؛ زمانی که قیمت‌ها ۳۲ درصد افزایش یافته است. تظاهرات‌کننده‌ها خیابان‌های راچیلد در تل‌آویو را برای بر پا کردن چادرهای اعتصاب انتخاب کرده‌اند. این پدیده سپس به شهرهای قدس، رمات گان، کریات شمونه، رحوفوت و دیگر شهرهای اسرائیل کشیده شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

قرار است امروز نیز طبق اعلام قبلی اعتصاب‌کنندگان تظاهرات بزرگی در اسرائیل برگزار شود.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 24th جولای 2011 | ۱۰۱۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.