به‌دلیل بدهی ۴،۸ میلیارد دلاری؛
ایران صادرات نفت به هند را به‌حالت تعلیق درآورد

به نقل از خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تعلیق صادرات نفت کشورمان به هند به‌دلیل بدهی ۴،۸ میلیارد دلاری این کشور خبر داد.

سید عماد حسینی نماینده مردم قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون در جلسه اخیر از سرپرست وزارت نفت و مسئولان ارشد شرکت ملی نفت ایران به عنوان متولی صادرات نفت درخواست کرد که صادرات نفت به هند را به حالت تعلیق درآورد.

وی در این باره افزود: در آن جلسه مقرر شد که صادرات نفت به هند به حالت تعلیق درآید تا هند بدهی‌های خود را به کشورمان بپردازد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بدهی‌های نفتی هند به کشورمان ۷٫۹ میلیارد دلار است و از این میزان ۴٫۸ میلیارد دلار آن سررسید شده و باقی‌مانده آن هنوز سررسید نشده است؛ با توجه به اینکه حجم بدهی‌های هند بالا بود لذا کمیسیون خواستار این شد که صادرات نفت کشورمان به هند به حالت تعلیق درآید.

حسینی ادامه داد: ظاهراً قرار بوده که هند روز گذشته از طریق ترکیه بازپرداخت بدهی‌ها را آغاز کند و اگر این اقدام انجام شود، قاعدتاً صادرات نفت ایران به هند از حالت تعلیق خارج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته ضمانت‌هایی هم وجود دارد و بانک مرکزی در تلاش است که با توجه به ضمانت‌نامه‌هایی که هندی‌ها در اختیار ما قرار داده‌اند، این مشکل را رفع کند اما روش پیشگیرانه این بود که صادرات را متوقف کنیم.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 1st آگوست 2011 | ۱۰۰۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.