شب گذشته صورت گرفت؛
بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق در حضور رحیمی و مرتضوی

به نقل از خبرگزاری فارس: راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته در حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک «ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» با بیان اینکه سالانه میلیاردها دلار ارز توسط وارد کنندگان اجناس قاچاق از کشور خارج می شود گفت: قاچاق پدیده‌ای مخرب است که اثرات منفی بر اقتصاد کشور دارد که اگر از آن جلوگیری شود در حقیقت کمک بزرگی به سلامت اقتصادی کشور شده است.

رحیمی با تاکید بر لزوم هماهنگی و مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و همچنین استانداران استانهای مرزی گفت: اگر راه‌ها و مبادی ورودی کشور به طور کامل تحت کنترل باشد، خود به خود بخش عمده‌ای از قاچاق کالا و ارز از بین می‌رود و در این راستا استانداران مرزی کشور می‌توانند نقش موثر و سازنده ای ایفا کنند.

وی با اشاره به ارائه لایحه مبارزه با قاچاق به مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با تصویب این لایحه و با پیگیری‌های گسترده و عزم همگانی که برای مبارزه با قاچاق شکل گرفته است، بزودی شاهد کاهش چشمگیر میزان قاچاق در کشور باشیم.

در این جلسه که وزاری اطلاعات، دادگستری و کشور حضور داشتند، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارشی از میزان قاچاق برخی کالاها ارائه کرد و در خصوص روش‌های مختلف قاچاق در استانهای مرزی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در این نشست سعید مرتضوی نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه درخصوص بازدید‌های خود از استانهای مرزی کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و مطالبی را در ارتباط با بررسی وضعیت قاچاق در این استانها بیان کرد.

بررسی راه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بحث و تبادل نظر در خصوص دیدگاهها و پیشنهادات مختلف برای کاهش حجم قاچاق در کشور از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 4th آگوست 2011 | ۹۴۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.