ین بار نوبت به وهن چادر مشکی رسید؛

انتقادات گسترده رسانه های اصولگر از دستپخت جدید جریان انحرافی
چادر مشکی از سوی ناصرالدین شاه به زنان و دختران ایرانی تحمیل شده است. این جمله دستپخت جدید روزنامه ایران در ویژه نامهء رایگانی است که به مسئله حجاب و پوشش اختصاص دارد. فردا نیوز:پروژه جدید جریان انحرافی…
چادر مشکی از سوی ناصرالدین شاه به زنان و دختران ایرانی تحمیل شده است. این جمله دستپخت جدید روزنامه ایران در ویژه نامهء رایگانی است که به مسئله حجاب و پوشش اختصاص دارد.
این ویژه نامه که به نام «خاتون۱» در ۲۵۸ صفحه به شکل یک مجله و با کاغذ گلاسه در روزنامه دولتی ایران و به سرپرستی علی اکبر جوانفکر منتشر شده است، ضمن بیان انتقادات تند علیه طرح امنیت اخلاقی، «چادر مشکی» را پدیده‌ای نامتناسب با زنان و دختران ایرانی که از سوی ناصرالدین‌شاه قاجار به زنان تحمیل شده، معرفی کرد و با توهین به حجاب بر‌تر، با انتقادات گسترده ای از سوی رسانه های اصولگرا مواجه شد.
به گزارش شفاف؛ بازتاب این انتقادات در رسانه های اصولگرا تا این لحظه به شرح ذیل بوده و به نظر می رسد با توجه به اهمیت این موضوع، واکنش ها همچنان ادامه خواهد داشت.
فردا نیوز:پروژه جدید جریان انحرافی
سایت اصولگرای “فردا” به عنوان اولین رسانه ای که به این ویژه نامه انتقاد کرد در مطلبی با عنوان «پروژه جدید جریان انحرافی/ توهین بی‌سابقه به پوشش بر‌تر زنان و تخریب طرح امنیت اجتماعی»  از شروع فعالیت‌های جدید جریان انحرافی خبر داد.
این سایت با اشاره به سخنان مهدی کلهر مشاور معزول رسانه‌ای رئیس‌جمهور، که رنگ مشکی چادر را «متکبرانه» نامیده و آن را حاصل تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته است که از مجلس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است و همچنین با اشاره به مطلبی با عنوان «روایتی از هفت هزار سال نجابت و شیدایی» که در آن به طور مستقیم و با لحنی تمسخرآمیز به طرح افزایش امنیت اخلاقی و گشت ارشاد حمله شده است، رویکرد روزنامه ایران را به طور معناداری در هماهنگی کامل با مواضع فرهنگی جریان فتنه در سال‌های اخیر دانسته است که موجب شده تا این مساله به‌عنوان یک ابزار فشار به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های حقوق بشری استفاده شود.
فردا در پایان افزود: به نظر می‌رسد جریان انحرافی با وارد شدن به مسائل حساس اجتماعی و شبهه وارد کردن به آن‌ها سعی دارد مرحلهٔ جدیدی فعالیت‌های خود را آغاز کند. با توجه به برخوردهای قوه قضائیه با سران این جریان به نظر می‌رسد این گروه این بار مهره‌های کوچک تری را جلو انداخته است.
رجانیوز:توهین بی سابقه به حجاب
رجا نیوز نیز در مطلبی با عنوان «تمسخر و توهین بی‌سابقه به حجاب بر‌تر در روزنامه دولت/چادر مشکی‌اشرافی و متکبرانه است، از مجالس‌عیاشی شبانه‌اروپا درآمد!» با تی‌تر کردن سخنان مهدی کلهردرباره چادر مشکی و با تاکید برهماهنگی رویکرد روزنامه ایران با جریان فتنه ۸۸ نوشت: مشاور معزول احمدی‌نژاد در حالی خود را در مقام افتا دیده و فتوا می‌دهد که رنگ مشکی چادر مکروه است که اتفاقاً براساس فتاوای مراجع عظام رنگ مشکی در چادر و عبا و عمامه به‌هیچ وجه کراهت نداشته و بلکه در مورد چادر استحباب دارد.
رجانیوز نیز با اشاره به «روایتی از هفت هزار سال نجابت و شیدایی» که در این ویژه نامه منتشر شده است، از لحن تمسخرآمیزی که به طرح افزایش امنیت اخلاقی و گشت ارشاد حمله شده است؛ انتقاد کرد و نوشت: این رویکرد به طور معناداری در هماهنگی کامل با مواضع فرهنگی جریان فتنه در سال‌های اخیر است که موجب شده تا این مساله به‌عنوان یک ابزار فشار به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های حقوق بشری استفاده شود.
این سایت با اشاره به سخنان فائزه هاشمی حدود یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم که در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «متأسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتار‌ها برای خانم‌ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد، چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی، و رنگ‌های تیره و مرده ارزش شد. این ارزش‌ها خوب نبود از هر لحاظ بهداشتی، پزشکی، و روان‌شناسی، عمل مثبتی نیست.» به مقایسه سخنان جریان فتنه با روزنامه ایران پرداخت و همچنین از لیست ۴۰ نفر از زنان بر‌تر و الگوی نمونه ایرانی در این ویژه نامه انتقاد کرد ونوشت: لیستی که از بازیگران معروف سینما تا همسر یکی از پادشاهان ایران باستان و حتی یک مجری برنامه کودک تلویزیون هم در آن حضور دارند.
این سایت حامی دولت در پایان افزود: مطالب این ویژه‌نامه کم‌محتوا سال گذشته از سوی یکی از اعضای جریان نفوذی به کاوه اشتهاردی مدیرعامل وقت روزنامه ایران برای انتشار تحویل داده شده بود اما وی این ویژه‌نامه را منتشر نکرد تا علی‌اکبر جوانفکر که روزنامه ایران را به بولتن جریان انحرافی تبدیل کرده، عامل بازی با اعتقادات دینی مردم نیز شود و این ویژه‌نامه را منتشر کند.
جوانفکر همچنین در سرمقاله این ویژه‌نامه تامل‌برانگیز، قرار دادن موضوع حجاب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را اشتباه نامیده و خواستار برچیده شدن طرح امنیت اخلاقی شده است.

جهان نیوز:حمله به حکم قرآنی حجاب و قصاص
سایت جهان نیوز نیز در مطلبی با عنوان، «حمله به حکم قرآنی قصاص و حجاب زنان مسلمان؛ روزنامه ایران دوران اصلاحات نیز چنین گستاخی نکرد» با اشاره مستقیم به نفوذ جریان انحرافی در روزنامه ایران، پیکان انتقاد خود را به سمت جریان انحرافی گرفت و نوشت: جریان انحرافی که چند هفته‌ای ترجیح داده بود در مقابل موج بزرگ انتقادات فعالان سیاسی و افکار عمومی دست کم اقدامات خود را علنی نکند، این بار در حرکتی گستاخانه پیکان حمله تبلیغاتی خود را به سوی «حجاب» و پوشش بر‌تر زنان مسلمان نشانه رفته است.
این سایت نیز با اشاره به سخنان توهین آمیز کلهر درباره حجاب بر‌تر، اضافه کرد: روزنامه ایران در ادامه این مصاحبه بی‌سابقه از قول کلهر قانون حجاب و عفاف را با «یاسای چنگیز» -فرمانده خونخوار مغول- مقایسه کرده و طرح امنیت اخلاقی و گشت ارشاد را هدف حمله قرار داده است.
جهان اشاره کرد: این روزنامه در راستای همین شیوه توهین آمیز، هفته گذشته هم در حرکتی شگفت آور حکم قرآنی قصاص را زیر سوال برد و به نقل از یک بازیگر سینما آن را «وحشتناک» نامید.
جهان با انتقاد به رویکرد روزنامه ایران و مقایسه آن با دوران اصلاحات ادامه داد: اما زیر سوال بردن احکام قرآنی و حمله به پوشش اسلامی زنان و دختران مسلمان خصوصا حجاب بر‌تر در شرایطی در دستورکار تریبون اصلی جریان انحرافی قرار گرفته است که مدیران روزنامه ایران در دوران افراطی گری‌های دولت اصلاحات هم مانند این روزهای جوانفکر، بی‌پرده علیه احکام اسلامی تبلیغات نمی‌کردند.
این سایت در پایان نوشت: البته تقریبا روشن است که رویه کنونی جریان انحرافی و رسانه‌های متعلق به آن ادامه رویکرد افراطیون اصلاح طلب و جریان فتنه امروز است زیرا مشابه اهانت‌های امروز روزنامه ایران پیش‌تر از سوی فعالان جریان فتنه بیان شده است. در نتیجه این رویکرد خطرناک روزنامه رسمی دولت است که بسیاری از فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب نسبت به آن هشدا داده و خواستار رسیدگی نهادهای قانونی از جمله قوه قضائیه به این اهانت‌ها هستند.
مشرق نیوز: حجاب فدای مشایی!
مشرق نیوز، سایت خبری دیگری بود که نسبت به این ویژه نامه واکنش نشان داد. این سایت در مطلبی تحت عنوان، «وقتی ویژه نامه جوانفکر حجاب را فدای مشایی می‌کند!» نوشت: این ویژه نامه اظهارات دلسوزان نظام درباره اصل حجاب را نقد می‌کند و در آخرین اپیزود همه این تلاش‌ها را مخالفت با شخص مشایی می‌خواند و در انت‌ها نیز اظهارات شاذ وی را که مدعی شده «باید نسبت به معروف در جامعه شوق و محبت ایجاد کنیم» (البته احتمالا با وام‌های میلیونی به بازیگران) بازخوانی می‌کند.
این سایت با اشاره به سخنان کلهر و سرمقاله جوانفکر، از رویکرد آن‌ها نسبت به حجاب بر‌تر انتقاد کرده است.
مشرق همچنین با اشاره به سخنانی از قول اکبر جابری نوشت: ویژه نامه خاتون از قول اکبر جابری می‌نویسد: «گاهی در میان مدافعان یک شخصیت کاملا دینی و مذهبی ماننده احمدی‌نژاد و سیدحسن نصرالله بی‌حجاب‌هایی دیده می‌شوند که بسیار آتشی‌تر و انقلابی‌تر از مدافعان مذهبی ظاهر می‌شوند.» این گفتار زمانی جای تامل پیدا می‌کند که در صفحات بعدی آن تصاویر دیدار مشایی از نمایشگاه عکس لیلا اوتادی دیده می‌شود و گردآورندگان این ویژه نامه خاتون سعی می‌کنند حاتم بخشی‌های رییس دفتر رییس جمهور را در راستای پروژه فرهنگ سازی میان بدحجاب‌ها معرفی کنند.
مشرق با اشاره به تی‌تر یکی از پرونده‌های آن با عنوان «گشت ارشاد بهانه فتنه گران برای لشگرکشی خیابانی و آشوب بود» نوشت:  «خاتون» با بازخوانی روند موضع گیری‌های رییس جمهور درباره برخورد با بدحجابی دلیل آشوب‌های فتنه گران را گشت ارشاد و مبارزه با بدحجابی معرفی می‌کند و به مسوول اصلی آنرا نیز دلسوزانی می‌داند که برای رعایت از حریم حجاب به میدان آمدند.
این سایت در پایان افزود: نکته قابل توجه دیگر اینکه، این ویژه نامه سراسر توهین به فرهنگ حجاب توسط کسانی گردآوری شده که هیچ یک از اعضای تحریریه روزنامه ایران نیستند. همچینین شنیده شده که تیم گردآورنده این ویژه نامه در روزهای آینده قصد انتشار ویژه نامه‌های دیگری را در رابطه با موضوعات تشنج زای سیاسی و اجتماعی دارد.
ندای انقلاب:اهداف ۱۰ گانه جریان انحرافی
ندای انقلاب نیز در واکنش به این ویژه نامه در مطلبی با عنوان، «اهداف ۱۰ گانه جریان انحرافی ازانتشار ویژه نامه «خاتون»» نوشت: دراین ویژه نامه سعی شده است که نگاهی لیبرالیستی به مقوله حجاب شده و هنجارهای جدید سکولاریستی اشاعه یابد.
این سایت نیز جریان انحرافی را مقصر اصلی انتشار این ویژه نامه دانست و افزود: این اقدام در حالی صورت می‌پذیرد که جریان انحرافی این ایام فعالیتهای خود را برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش داده و کوشش دارد تا با طرح موضوعات مورد خواست و تاکید فتنه گران بدنه اجتماعی آنان را به خود جلب و جذب نماید.
ندای انقلاب اهدافی را برای این اقدام جریان انحرافی شمرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
-خلق موضوعات فرعی برای از تیررس خارج کردن برخی از ناکارآمدی‌های خود
– متمرکز ساختن اصولگرایان به مباحث حاشیه‌ای مورد تاکید آنان
– ایجاد احساس بی‌قاعدگی سیاسی در جامعه
– ایجاد بحران‌های موضوعی برای ادامه فعالیت‌های خود
تریبون:طبق قرآن قطعا چادر بدترین پوشش است
تریبون سایت دیگر حامی دولت بود که ویژه نامه خاتون را اقدامی عجیب از سوی روزنامه ایران دانست و در مطلبی با عنوان، «در ویژه نامه «خاتون» مطرح شد: مهدی کلهر: طبق قرآن قطعاً چادر بد‌ترین پوشش است!» نوشت: در این ویژه‌نامه که «خاتون» نام دارد مطالب ساختارشکنانه‌ای در مورد مساله حجاب و پوشش زنان ایرانی بیان شده است که عجیب‌ترین این ادعا‌ها، توهین مستقیم به حجاب بر‌تر یعنی چادر است.
این سایت نیز با اشاره به سخنان کلهر و لیست بانوان بر‌تر نوشت: این رویکرد ساختارشکنانه فرهنگی روزنامه رسمی دولت در زمینه حجاب و عفاف درحالی اتخاذ شده که پیش از این بسیاری از فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب با یادآوری تحرکات جریان نفوذی، نسبت به خط مشی منحرف و سکولار آن هشدار داده و از رئیس‌جمهور خواسته بودند تا سکان مدیریت فرهنگی را از دسترس این افراد خارج کند؛ درخواستی که متاسفانه تاکنون با پاسخ مناسبی روبرو نشده است.
نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 23rd آگوست 2011 | ۱۰۷۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.