معاون حقوقی معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس:
اجرای طرح دورکاری کارمندان با قوت ادامه دارد

به نقل از خبرگزاری فارس: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: طرح دورکاری ادامه دارد و میز خدمت در همه دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح دورکاری کارمندان با قوت ادامه دارد

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره طرح دورکاری گفت: این طرح یک روش جدید انجام کار است که در کشورهای دیگر به تله ورکینگ معروف است،به این معنا که کارمند در خارج از محیط اداری برخی از وظایف خود را انجام دهد.
وی افزود: دورکاری نیاز به زیرساخت ارتباطی و اینترنتی دارد. در جلسات کارگروه ارتباطات این مسائل مطرح شده و گفته شد زیرساخت در کشور وجود دارد اما با وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: مشاغل عمومی و اختصاصی برخی دستگاه‌های اجرایی قابل انجام از طریق دورکاری احصاء می‌شود و اولویت دورکاری به کارمندان خانم و کسانی که فرزند کوچک دارند، تعلق خواهد گرفت.
تاجی افزود: به عنوان مثال کارمندی که در دستگاه اجرایی وظیفه تایپ کردن برعهده دارد به او گفته می‌شود به جای حضور در اداره مطالب را در منزل تایپ کن که این کار بهتر انجام می‌شود و از طریق اتوماسیون اداری و سیستم اداری بدون کاغذ نامه‌های اداری به دفتر رئیس ارسال می شود.
وی تأکید کرد: چه کسی گفته برای انجام کار حتما باید به مکان مشخص به نام اداره برویم. در دنیا از روش دورکاری در دستگاه‌های عمومی و خدماتی برای ارائه به بخش خصوصی استفاده می‌شود که در کشورهای انگلستان و آمریکا تا سقف ۲۰ میلیون نفر نیز از کارمندان دورکار شده‌اند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اضافه کرد: اگر هر روز صبح دقت شود جمعیت زیادی از کارمندان از اطراف به تهران می آیند و بعد از ظهر برمی گردند با توجه به اینکه مسافت زیادی طی میشود با جسم خسته و روح خسته وارد اداره می شوند در حالی که اگر این افراد در منزل خود حاضر باشند به راحتی کارهای اداره را انجام می دهند.
تاجی تأکید کرد: در روش دورکاری خدمات اجرایی به روش الکترونیکی و تراکنشی انجام می شود و این امر نیازمند اطلاع‌رسانی به مردم است، همانگونه که در سالهای گذشته مردم برای پرداخت قبض آب، برق و تلفن در صف‌های طولانی در بانک معطل می شدند،امروز به وسیله خودپردازها، تلفن بانک و اینترنت بانک پرداخت می شود و وقت و هزینه مردم در صف قبض تلف نمی شود.
تاجی اضافه کرد: یکی از فصل‌های برجسته قانون مدیریت خدمات کشوری بحث دورکاری و توسعه دولت الکترونیک است که این دو مبحث با یکدیگر ارتباط دارند و هر چه سرمایه‌گذاری در زمینه دولت الکترونیک انجام شود هم هزینه مردم کاهش پیدا می کند، هم در جامعه نشاط و شادابی ایجاد می شود و به روان شدن ترافیک در شهرها کمک می کند و لازم نیست کارمندان نیز مانند گوشت قربانی در اتوبوس‌ها و مترو آویزان شوند و اعصاب آنها تخریب شود.
وی گفت: کارمند خانمی که هر روز از شهریار به تهران می آید و در اداره قرار است جواب مردم را بدهد واقعا اعصاب پاسخ دادن به ارباب‌رجوع را نخواهد داشت اما اگر به روش دورکاری به ارائه خدمت بپردازد، هم به کارهای منزل می رسد و هم کار اداره را انجام میدهد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 12th سپتامبر 2011 | ۱۰۶۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.