بر اساس این گزارش در ماه های گذشته یک ناو شکن انگلیسی در خلیج فارس در پی نزدیکی بیش از حد چند قایق توپدار ایرانی متعلق به سپاه پاسداران به این ناو شکن اقدام به شلیک هشدار به سمت قایق های ایرانی کرد و آمریکا نگران درگیری با شناورهای جنگی ایران است.

مقامات نظامی آمریکا نگران برخورد احتمالی نیروی دریایی این کشور با ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس هستند.

به گزارش عصر ایران روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این باره می نویسد: مقامات نظامی آمریکا از قایق های تندروی ایرانی که مجهز به سامانه های پرتاب موشک هستند نگران هستند و از این رو در تلاشند تا برای جلوگیری از برخورد های احتمالی نظامی میان ناوگان دریایی دو کشور در خلیج فارس یک “خط مستقیم تماس بحران” با مقامات ایرانی برقرار کنند.

بر اساس این گزارش در ماه های گذشته یک ناو شکن انگلیسی در خلیج فارس در پی نزدیکی بیش از حد چند قایق توپدار ایرانی متعلق به سپاه پاسداران به این ناو شکن، اقدام به شلیک هشدار به سمت قایق های ایرانی کرد و آمریکا نگران است در صورت تکرار این گونه اقدام ها از سوی ناوگان ایران در منطقه خلیج فارس یک جنگ دریایی بین دو کشور صورت پذیرد.

در مصاحبه چند وقت پیش سایت عصر ایران با دکتر هوشنگ امیر احمدی (۱۲ تیر ۱۳۹۰) نیز وی درباره درخواست ژنرال جیمز ماتیس فرمانده سنتکام برای امضای یک موافقتنامه نظامی با ایران برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی دو کشور مطالبی بیان کرده بود.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 20th سپتامبر 2011 | ۱۰۷۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.