گزارش فارس از همایش تجلیل از مداحان شهید/
اظهارنظر جالب قرائتی در مقایسه خودش با حجت‌الاسلام صدیقی

به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: همسرم می‌گوید اگر من بتوانم مردم را بگریانم و حجت‌الاسلام صدیقی بتواند مردم را بخنداند امام زمان ظهور می‌کند.

خبرگزاری فارس: اظهارنظر جالب قرائتی در مقایسه خودش با حجت‌الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در دومین همایش مداحان شهید و ایثارگر سراسر کشور (یادمان شهید سید مجتبی علمدار) که شب گذشته در مجموعه  ۵ آذر برگزار شد، اظهار داشت: مداحان باید با مبنا کار کنند و به مدحشان ایمان داشته باشند.

* عزاداری ریشه در قرآن دارد

وی افزود: مطابق مفاهیم قرآنی خدا از مظلوم دفاع می‌کند و ریشه عزاداری قرآنی است. جنگ احد که تمام شد روضه‌خوانی راه افتاد، حمزه (ع) روضه‌خوان نداشت پیامبر (ص) گفت چرا حمزه روضه‌خوان نداشت.
قرائتی ادامه داد: حج نیز به نوعی روضه‌خوانی است. در قرآن سفارش شده است که یاد حضرت مریم را زنده نگه دارید. همچنین در قرآن سفارش شده است که نام اولیای خدا باید بزرگ داشته شود.
رئیس نهضت سوادآموزی گفت: مطابق مفاهیم قرآنی مردان خدا محبوب هستند و نام آنها باید بزرگ داشته شود. روضه چنین اقدامی است.

*  رمز رشد شیعه روضه‌خوانی امام حسین (ع) است

وی ادامه داد: رمز رشد شیعه روضه‌خوانی امام حسین (ع) است. شیعه دو بال دارد یک بال سرخ و یک بال سبز است و این همان برتری اهل تشیع است.
قرائتی افزود: عزاداری به نوعی هماهنگی با هستی است. عزاداری هماهنگی با عالم غیب و پیامبران است و به نوعی ظالم‌کوبی و مظلوم‌یابی است و روز عاشورا به معنای حرکت ملی است، تمام اقوام ایرانی در این روز عزاداری می‌کنند.
رئیس ستاد نماز گفت: امروزه در ترکیه ۱۰۰ جلسه درباره اهل بیت در ماه محرم برپا می‌شود این در حالی است که در سال گذشته این جلسات تعدادش به  ۳ جلسه می‌رسید.
وی ادامه داد: عزاداری کلاس عمومی تهذیب است. بالاترین مدل مدیریت بحران توسط حضرت زینب (س) صورت گرفت.
قرائتی اظهار داشت: ما باید وقایع کربلا را دوباره بازخوانی کنیم و باید آن‌گونه عزاداری کنیم که مردم گریزان نشوند و امام عصر نیز از ما راضی باشد.

* اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند

قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار دوست دارم که روضه‌خوان خوبی باشم اما نیستم، همسرم می‌گوید اگر من بتوانم مردم را بگریانم و حجت‌الاسلام صدیقی بتواند مردم را بخنداند امام زمان ظهور می‌کند در آینده قصد دارم سایتی برای خنده درست کنم. به شدت به اشک روضه‌ها اعتقاد دارم.
بنابراین گزارش در این مراسم شاعر اهل بیت میلاد عرفان‌پور شعر خواند و مداحان سعید حدادیان و علی انسانی نیز مدیحه‌سرایی کردند.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 20th نوامبر 2011 | ۱۲۶۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.