بیانات در مصاحبه هنگام اخذ رأى در انتخابات نهمین دوره‌ى مجلس شوراى اسلامى‌

در پاسخ به سوالات خبرنگاران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif عبدالرحمن نظام‌اسلامی: صبح عالى بخیر. صمیمانه سلام عرض میکنیم حضور رهبر فرزانه‌ى انقلاب. چون انتخاباتِ امسال متفاوت‌تر از همیشه است، فکر میکنم گفتگوى ما هم قدرى با سالهاى قبل فرق میکند. نمایندگان دو نسل از رسانه‌ى ملى خدمتتان رسیده‌اند تا عرض ادب کنند. جنابعالى همیشه جزو پیشگامان حضور در ساعات اولیه‌ى رأى دادن هستید. به عبارتى، با شروع رسمى ساعت ۸ صبح، همواره ملت ایران حضرتعالى را در پاى صندوق سیار ۱۱۰ زیارت کرده‌اند. در این لحظات حساس که مردم آمده‌اند حماسه‌ى بیست و دوم بهمن را وصل کنند به حماسه‌ى دوازده اسفند، چه توصیه‌اى براى آنها دارید؟

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. من از شما آقایان خبرنگارها هم مثل بقیه‌ى قشرهائى که براى انتخابات زحمت کشیدند، صمیمانه تشکر میکنم. شماها هم نقش زیادى داشتید و دارید در توجه دادن به اهمیت این پدیده و حادثه‌اى که هر یکى دو سال یک بار در کشور ما تکرار میشود. ان‌شاءاللَّه خسته نباشید و موفق باشید.

توصیه‌ى من همین توصیه‌هاى همیشگى است. معتقدم این یک وظیفه است براى ما، همچنان که یک حقى است متعلق به ما. از این حقمان بایستى استفاده کنیم و این وظیفه را انجام دهیم. معتقدم هم هستم که این کار مثل نماز، هرچه به اول وقت نزدیکتر باشد، على‌الظاهر فضیلتش بیشتر است. نه اینکه بخواهم نسبتِ به شرع بدهم، بگویم شرعاً اینجور است – مثل اینکه در نماز اینجور است – به حسب نگاه عقلائى، انسان روز جمعه وقتى اول وقت بیاید این کار را انجام بدهد، فکرش آسوده است که وظیفه را انجام داده، بعد میرود سراغ کارهاى دیگرش میرسد؛ برخلاف اینکه بگذارد آخر وقت، که هم پاى صندوقها شلوغ میشود، هم احتمال توفیق پیدا نکردن پیش مى‌آید، هم نگرانى و دغدغه وجود دارد که کِى بروم، کِى نروم. بنابراین اول وقت بیایند، به هر سى نفر هم رأى بدهند؛ نام سى نفر را بنویسند. مردم عزیزمان سعى کنند این کار را با احساس حجتى بین خودشان و خداى متعال انجام بدهند و ان‌شاءاللَّه قصدشان را خالص کنند.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif کامران نجف‌زاده: میخواستم بپرسم اهمیت این دوره از انتخابات را نسبت به دوره‌هاى قبل در چه مى‌بینید؟

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif البته میدانید که انتخابات همیشه براى کشور ما و نظام جمهورى اسلامى حائز اهمیت بوده؛ چون همیشه تعیین کننده است، همیشه نشانه‌ى یک حقیقتى در داخل کشور ماست؛ که این براى دوستان ما در دنیا و نیز براى دشمنان ما پیامهائى دارد. بنابراین همیشه همین جور است. هر وقت این خصوصیت بیشتر بود، اهمیت بیشتر میشود؛ امروز از آن وقتهاست. اولاً سى و سه سال از پیروزى انقلاب میگذرد. در انقلابهائى که در دنیا وجود داشته، با گذشت این زمان، مردم خسته شدند، دلزده شدند، راه‌ها عوض شده، هدفها تغییر پیدا کرده. ملت ما در طول این زمان، با یک عزم راسخى، حرکت مستقیمى را تا امروز ادامه داده؛ این خیلى حادثه‌ى مهمى است. بعد از سه دهه، سرِ سى و سه سالگى نشان بدهد که باز همان خصوصیت را دارد. وانگهى این روزها اشتلم علیه ملت ایران زیاد است؛ میشنوید دیگر، مى‌بینید. این قدرتهاى استکبارى که در خیلى جاها شکست خورده‌اند و سیلى خورده‌اند، دلشان میخواهد که با هیاهوئى، خودشان را از تک و تا نیندازند. این هیاهو را درباره‌ى چه به کار ببرند؟ مسئله‌ى ایران یک مسئله‌ى برجسته است؛ لذا در مسئله‌ى ایران هى هیاهو میکنند؛ مسئله‌ى تحریم، مسئله‌ى حقوق بشر و از این حرفهائى که تکرار میکنند. لذا چون جنجالها زیاد است، چون تهدیدهاى لفظى و زبانى علیه ملت ایران زیاد است، لذا ملت ایران در این دوره جایگاه حساسترى دارد و میتواند بهتر حرف بزند؛ حرف زدن با عمل. میدانید بهترین حرف زدنها، بهترین گفتنها، گفتن با عمل است. ملت میتواند عمل کند. لذاست که امروز هرچه بیشتر پاى صندوقها بیایند، براى کشور مفیدتر است؛ هرچه با شور و نشاط و انگیزه‌ى بیشترى بیایند، براى آینده‌ى کشور مفیدتر است، براى آبروى کشور بهتر است، براى حفظ امنیت و مصونیت کشور مفیدتر است. اهمیت این دوره به این خاطر است. ان‌شاءاللَّه همه‌تان موفق باشید. زنده باشید.

 

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 2nd مارس 2012 | ۱۰۵۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.