علامه فضل‌الله یک هفته پیش از برگزاری راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ۸۸ که به ریزش شدید نیروهای جریان فتنه منجر شد، طی مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرده بود که وحدت ملت و تدبیر رهبر ایران، برنامه‌های غرب برای “توطئه داخلی” را نقش بر آب خواهد کرد.

به گزارش جهان به نقل از شبکه ایران، گرچه کارکرد رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، دویچه وله و دیگر رسانه‌های معاند ایران،‌ همواره مبتنی بر دروغ‌پردازی بوده و تحریف واقعیات از سوی این رسانه‌ها آنگونه که به ضرر جمهوری اسلامی ایران جلوه کند، دیگر ایرانیان را متعجب نمی‌کند اما، دروغ‌پردازی بیش از اندازه بزرگ این رسانه‌ها در مورد عالم ربانی بزرگ جهان اسلام علامه محمد حسین فضل‌الله و نسبت دادن جملاتی ضد مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی به ایشان، تعجب بسیاری را برانگیخته است. 

این رسانه‌ها به سبب میزان دشمنی بالای خود با جمهوری اسلامی، مدعی شده‌اند که علامه اساساً با جمهوری اسلامی مشکل داشته و حتی برخی شخصیت‌های ضدانقلاب که فضا را برای اتهام‌زنی به این عالم بزرگ باز دیده بودند، مدعی شده‌اند که علامه فضل‌الله حامی جریان فتنه در ایران بوده است و برخی شخصیت‌های این جریان که طی ماه‌های اخیر بر شعارهایی چون “نه غزه نه لبنان” ‌تاکید می‌کردند، برای اثبات “سبز بودن علامه”، هرکدام به صورت‌های جداگانه برای ارتحال این عالم مبارز و ضداستکباری پیام تسلیت هم فرستاده‌اند!

به همین مناسبت، “شبکه ایران” مصاحبه خواندنی علامه فضل‌الله با مختار پرتو دبیر بین‌الملل روزنامه عرب‌زبان الوفاق در تاریخ ۱۵ بهمن ۸۸ را که از آخرین مصاحبه‌های ایشان با رسانه‌های ایرانی است، برای بازخوانی تقدیم کاربران می‌کند تا میزان دشمنی رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی و دنباله‌روهای داخلی آن را با عزت جهان اسلام و شخصیت‌های انقلابی و ضد آمریکایی نشان دهد:

علامه سید محمد حسین فضل‌الله در این گفتگو با بیان اینکه انقلاب اسلامی، استراتژی امنیتی و سیاسی را در منطقه تغییر داد و صحنه سیاسی منطقه را به طور کامل رهبری نمود،‌ افزود: امام خمینی با رهبری مدبرانه خود،‌ ایران را در جهان اسلام، پرچمدار مقاومت کرد و مسائل جهان اسلام و مستضعفین دنیا را در راس اولویت‌های جمهوری اسلامی قرار داد که این باعث شد آمریکا نسبت به ایران کینه پیدا کند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تمامی پرونده‌های مرتبط به روابط غیرعادلانه و نامتوازن ایران قبل از انقلاب با کشورهای استکباری را بست و شرایط جدیدی را بر روابط ایران با کشورهای اروپایی و کشورهای شوروی سابق ایجاد کرد.
این عالم لبنانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار احیای قضیه فلسطین بود،‌ اظهار داشت: یادمان نمی‌رود آن روزی را که ایران سفارت فلسطین را به جای سفارت اسراییل افتتاح نمود و از یاسر عرفات به عنوان رهبر مبارزان فلسطینی همانند یک قهرمان استقبال کرد.
همه این اقدامات یک پیام واضح داشت و آن اینکه ایران بعد از انقلاب، حامی اصلی ملت فلسطین است.

* غربی‌ها چشم دیدن ایران قدرتمند و مستقل را ندارند

علامه فضل‌الله با اشاره به اظهارات “موشه دایان” وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی هنگام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تصریح کرد: دایان آن موقع به درستی اذعان کرد که پیروزی انقلاب اسلامی زلزله نابودکننده‌ای برای رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: آنها درک می‌کردند که امام خمینی و انقلاب اسلامی و ملت و دولت ایران، حامی جدی ملت فلسطین هستند و تا پیروزی نهایی و احقاق حقوق ملت فلسطین دست بردار نخواهند بود.
این عالم برجسته جهان اسلام در پاسخ به این سوال که هدف از گسترش فشارهای غرب علیه ایران چیست؟ خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌خواهند منطقه را تجزیه کنند. آنها نمی‌توانند یک دولت اسلامی قوی و مستقل را که در حال پیشرفت همه‌جانبه است، ببینند. آن‌ها دوست ندارند ببینند که ایران امروز به قضایای جهان اسلام و مستضعفین که در تعارض با منافع آنهاست، اهتمام می‌ورزد. برای همین این فشارها را گسترش می‌دهند.
علامه فضل‌الله با بیان اینکه دشمنی غرب با اسلام و ایران بسیار عمیق است، ادامه داد: آنها می‌خواهند ایران را از محیط اسلامی خود خارج کنند و وضعیت ایران را به قبل از انقلاب باز گردانند. مسئله‌ای که ملت ایران آن را نمی‌خواهد چون این را انحراف از خط امام و انقلاب می‌داند که همچون دوران ستمشاهی،‌ ایران را وابسته به غرب و آمریکا می‌کند.
در واقع، هیچکس در تاریخ مثل امام نمی‌توانست چنین حرکت اجتماعی بزرگی را در جهان ایجاد کند.
این علامه بزرگ لبنان با بیان اینکه ایران در سال‌های اخیر موفقیت‌های مهمی داشته که قدرت ایران را چند برابر کرده و این مسئله نیز خوشایند غرب نیست، خاطرنشان کرد: آنها از یک قدرت اسلامی که در مقابل سیاست‌های استکباری آنها و حامی منافع ملت‌هاست، هراس دارند. جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر پایه‌های دولت اسلامی را مستحکم نموده و به تدریج در حال تبدیل شدن به مدینه فاضله‌ای است که پیامبران قصد ایجاد آن را داشتند.

* پیش‌بینی علامه از شکست جریان فتنه در مصاحبه بهمن ۸۸

علامه فضل‌الله با اشاره به اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران تصریح کرد:‌ ملت ایران در راه تبدیل شدن کشورشان به این مدینه فاضله، بایستی با وحدت در مقابل فتنه‌های داخلی بایستند و در نظر داشته باشند که آنچه مهم است حفظ نظام اسلامی است که باعث شکست دشمنان اسلام شده است.
وی در پاسخ به این سوال که هدف غرب از جریانات پس از انتخابات چه بود؟‌ یادآور شد:‌ آنها از هر منفذی برای به هم ریختن اوضاع سیاسی ایران استفاده می‌کنند ولی به نظر من،‌ بیداری ملت ایران این برنامه‌های غرب را نقش بر آب می‌کند.
این فرد موثر در تاسیس حزب‌الله لبنان ادامه داد: به علاوه، تدبیر حکیمانه رهبر ایران تمامی برنامه‌های غرب و آمریکا و اسرائیل را که هدفشان به دست آوردن منافعشان از طریق این توطئه‌های داخلی است، به شکست خواهد رساند. کما اینکه آنان در تمامی توطئه‌های خارجی خود نیز شکست خوردند.
این عالم برجسته لبنان در ادامه این گفتگو با روزنامه الوفاق با بیان اینکه مسئله اول جهان اسلام موضوع فلسطین است، خاطرنشان کرد: ملت‌های اسلامی و عربی باید در این زمینه،‌ همانند ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، اهتمام بورزند.
وی با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای از سران دولت‌های عربی، نقش مثبتی در مسئله فلسطین ندارند و تحت فشار اسرائیل و آمریکا به آنها باج می‌دهند، افزود: در اثر این عقب‌نشینی‌هاست که رژیم صهیونیستی نیز به شهرک‌سازی، محاصره غزه و یهودی‌سازی فلسطین ادامه می‌دهد.

* سران عرب بدانند که افزایش قدرت ایران قدرت آنها را هم افزایش می‌دهد

به گفته علامه فضل‌الله، اعراب و مسلمانان امروز باید بیش از پیش،‌ حضور خود را در مقابله با اسرائیل و آمریکا نشان دهند و با کنار گذاشتن موضع ضعف، به جبهه مقاومت که امروز باعث عزت اسلام شده است،‌ بازگردند.
وی ادامه داد: من تاکید می‌کنم که جهان عرب باید با ایران در قضیه فلسطین و علیه پروژه‌های صهیونیستی-آمریکایی همکاری کند و این نوید را می‌دهم که افزایش قدرت ایران به افزایش قدرت کشورهای عربی منجر می‌شود.
علامه فضل‌الله در پاسخ به این سوال که آیا جنگ دیگری بین لبنان و اسرائیل در می‌گیرد؟ خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌تواند جنگی را آغاز کند چون شکست مفتضحانه آن‌ها از حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه به طوری بود که نمی‌توانند فعلاً کاری از پیش ببرند و قدرت‌ دهه‌های قبل را ندارند.
وی ادامه داد: البته اسرائیل همواره دنبال جنگ است ولی مقاومت، ملت، ارتش و دولت لبنان، هرگونه حماقت صهیونیستی را کوبنده پاسخ خواهند داد.
این عضو موثر در تاسیس مقاومت اسلامی در لبنان خطاب به ملت ایران تصریح کرد: در پایان پیام من به ملت ایران این است که در مقابل تهدیدات خارجی متحد باشند.
علامه فضل‌الله افزود: رقابت‌های سیاسی نباید بدون توجه به مصلحت‌های نظام اسلامی باشد و پیش‌فرض همه گروه‌ها در این رقابت‌ها، باید حفظ و تعالی نظام اسلامی باشد چون دشمنان خارجی هیچوقت نمی‌توانند موفقیت ایران را ببینند، مردم ایران باید طوری عمل کنند که دشمنانشان را مایوس کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 7th جولای 2010 | ۹۳۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.