روزنامه هندلزبلات آلمان:
تحریم‌ها علیه ایران کارآیی ندارد

خبرگزاری فارس : یک روزنامه مشهور آلمانی در مقاله‌ای با عنوان «تحریم‌های ایران کارآیی ندارد» نوشت: شرکت‌های آلمانی در برابر فشارهای تحریم ایستادگی کرده و همکاری‌های آن‌ها با ایران رو به گسترش است .


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس روزنامه هندلزبلات در مقاله ای با عنوان «تحریم های ایران کارآیی ندارد» افزود: شرکتهای آلمانی همکاری های تجاری و اقتصادی خود را با ایران گسترش داده اند و این در حالی است که غرب تحریم های شدیدی را بر ضد تهران اعمال کرده است .
بر اساس این گزارش شرکتهای آلمانی در برابر فشارهای تحریم ایستادگی کرده و همکاری ها با ایران همچنان رو به گسترش و افزایش است .
در ادامه این مقاله آمده است گرچه اعمال فشارهای آمریکا و اروپا موجب محدود شدن رابطه تجاری برخی شرکتهای آلمانی با ایران شده ولی در مقابل تعداد زیادی از شرکتهای آلمانی با افزایش چشمگیر همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران نسبت به سال گذشته روبرو هستند .
بر اساس آمارهای هندلزبلات میزان صادرات آلمان به ایران طی هشت ماه نخست ۲۰۱۰ با ۱۱٫۶ درصد رشد به بیش از ۲٫۵ میلیارد یورو رسیده است . میزان واردات آلمان از ایران نیز با دو برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۵۳۲ میلیارد یورو رسیده است .
موسسه فدرال کنترل صادرات و واردات آلمان موسوم به بافا نیز این مطلب را تایید کرد که هیچ نوع کاهشی در حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان به وجود نیامده است . بر اساس گزارش این موسسه طی سال ۲۰۰۹ بیش از ۳۲ هزار مجوز صادرات کالا از ایران به آلمان صادر شده است . پیش بینی می شود میزان مجوزهای صادراتی آلمان به ایران طی سال ۲۰۱۰ نیز به همین رقم برسد .
این در حالی است که درخواست برای مشاوره های حقوقی در زمینه مبادلات تجاری تاجران آلمانی برای ارتباط کاری و تجاری با ایران نیز افزایش داشته است . اکثر بازرگانان و تجار آلمانی می خواهند در مورد نحوه ادامه ارتباط تجاری و اقتصادی با ایران اطلاعات کسب کنند . دولت آلمان از صدور ضمانتهای صادراتی بلند مدت خودداری می کند ولی همچنان ضمانتهای صادراتی اعتباری کوتاه مدت را به فعالان اقتصادی آلمان ارائه می کند .
هندلزبلات افزوده است: میزان صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۳٫۷ میلیارد یورو رسید . آلمان شریک تجاری مهمی برای ایران است و پس از چین و امارات سومین شریک تجاری بزرگ این کشور به شمار می رود . حدود ۹ درصد کل واردات ایران در سال ۲۰۰۸ از آلمان تامین شده است . شرکتهای آلمانی زیادی در ایران فعالیت دارند. پنجاه شرکت آلمانی در ایران شعبه دارند و ۱۲ هزار شرکت آلمانی نیز در ایران نماینده تجاری دارند .

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 3rd نوامبر 2010 | ۹۲۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.