شهرهای مختلف یمن شاهد تظاهرات میلیونی علیه “عبدالله صالح ” بود

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، مردم یمن امروز با عنوان “جمعه همدردی با جنوب ” در شهرهای مختلف یمن با برگزاری تظاهرات خواستار پایان فوری حکومت علی عبدالله صالح شدند.

صنعا پایتخت یمن امروز شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود به طوری که خیابان “ستین ” و میدان “التغییر ” مملو از انقلابیونی بود که علیه رژیم شعار صنعا شعار سر می‌دادند.

صدها هزار نفر از مردم در تظاهرات امروز در صنعا پس از برگزاری نماز جمعه خواستار سرنگونی رژیم حاکم و از بین رفتن بازمانده‌های رژیم سابق در این کشور شدند.

همچنین در شهر “تعز ” نیز امروز مردم به خیابان‌ها ریختند و با سر دادن شعارهایی خواستار پایان حکومت رژیم علی عبدالله شدند و طرح میانجیگری شورای همکاری خلیج فارس را رد کردند.

خطیب جمعه تعز تاکید کرد که اظهارات علی عبدالله صالح فاقد اعتبار است و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست تا از ملت یمن حمایت کنند.

یکی از رهبران انقلابی در تعز در گفت‌وگویی تلفنی تاکید کرد که مردم همچنان بر خواست خود برای کناره گیری علی عبدالله تاکید دارند و از احزاب معارض خواست بجای توافق با رژیم به قیام مردمی در خیابان ها بپیوندند.

مردم در شهر “عدن ” نیز با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار پایان حکومت علی عبدالله و توقف حملات علیه غیرنظامیان شدند.
بنا بر این گزارش، مردم با سردادن شعارهایی حمله ارتش صالح به جنوب یمن و بمباران منطقه “یافع ” را محکوم کردند.

همچنین هزاران نفر از شیعیان یمنی نیز در منطقه صعده دست به تظاهرات زدند و بر حمایت خود از قیام مردمی در یمن تاکید کردند.

از سوی دیگر امروز شهر صنعا شاهد تجمع طرفداران اندک علی عبدالله صالح در میدان “سبعین ” بود، طرفداران علی عبدالله صالح تظاهرات کنندگان در میدان التغییر را قانون شکن و مخالفان با قانون خواندند.

علی عبدالله در جمع حامیانش انقلابیون یمن را افرادی خائن خواند و خواستار سرکوب آنها شد.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 6th می 2011 | ۱۱۲۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.