مدیریت جهادی پیش‌نیاز جهاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید درینی ظهر امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در جیرفت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای موفقیت در جهاد اقتصادی باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.
وی فرهنگ و مدیریت جهادی را به عنوان پیش‌نیاز جهاد اقتصادی عنوان و اذعان کرد: لازمه جهاد اقتصادی مدیریت جهادی است.
درینی در مورد سطح زیرکشت دانه‌های روغنی تصریح کرد: در سال جاری این سطح را تا ۱۱ هزار و ۸۳ هکتار افزایش و در بحث آبیاری قطره‌ای عملکرد چهار برابری را در کشور به خود اختصاص دادیم.
وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در برداشت از سیلوها در میان ۳۲ سازمان رتبه نخست را کسب کرده است.
درینی در بحث خاک‌ورزی بیان داشت: خاک‌ورزی حفاظتی به طور متوسط هشت ساعت زمان را کاهش می‌دهد و این میزان در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸ رشد چهار برابری داشته است.
وی افزود: در بخش ماشین‌آلات عملکرد و بازده سه برابری وجود داشت و همچنین در بخش تولیدات دامی افزایش چشمگیری در این منطقه وجود داشته است.
درینی با تاکید بر اینکه اعتبارات بخش آبیاری قطره‌ای باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اگر در مصرف آب بخش کشاورزی ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم و این میزان را به سوی فعالیت‌های دیگر سوق دهیم، بزرگ‌ترین موفقیت را کسب می‌کنیم.
وی با اشاره به وجود مشکلات در بحث کاشت توت فرنگی گفت: اگر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود در فصل زمستان می‌توانیم توت‌فرنگی کشور را تأمین کنیم.
درینی خواستار استقلال نهادهای بازرگانی و پایانه حمل بار در شهرستان جیرفت شد و تصریح کرد: با استقلال این اداره‌ها، ساماندهی فرودگاه و راه‌اندازی راه‌آهن در منطقه جنوب استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی دیگر با مشکل مواجه نمی‌شویم.
نادری مشاور اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه عدالت این است که هرکس در جای خود قرار داشته باشد، اظهار داشت: فعالیت در حوزه کشاورزی خود یک کار عظیم جهادی است.
به گزارش فارس، در پایان همایش فرهنگ و مدیریت جهادی از نخبگان و بازنشستگان بخش کشاورزی با اعطا لوح تقدیر شد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 16th ژوئن 2011 | ۱۵۶۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.