سردار رادان هشدار داد:
معرفی استفاده‌کنندگان مجدد از تجهیزات ماهواره‌ای به دادگاه

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده‌کنندگان مجدد از تجهیزات ماهواره‌ای به دادگاه معرفی می‌شوند.

احمدرضا رادان در حاشیه دومین یادواره ۱۵۰ شهید نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از اجرای طرح جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در این زمینه براساس ضوابط و به حکم اخلاق در مرحله نخست از ورود به منازل افراد خودداری می‌کند.
وی با هشدار نسبت به نصب مجدد تجهیزات ماهواره‌ای گفت: نیروی انتظامی با آن دسته از افرادی که پس از جمع‌آوری دیش ماهواره اقدام به نصب مجدد تجهیزات ماهواره‌ای می‌کنند با اخذ مجوز قانونی حکم ورود به منازل این افراد را دریافت و علاوه بر جمع‌آوری این تجهیزات افراد خاطی را به عنوان تکرار جرم به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
رادان از بررسی و تحلیل دغدغه‌های استان‌های سراسر کشور در زمینه ارتقای امنیت اخلاقی از سوی نیروی انتظامی خبر داد و افزود: نیروی انتظامی با بررسی و تحلیل دغدغه‌های استان‌های مختلف در زمینه ارتقای امنیت اخلاقی راهکارها و راهبردهایی اصولی و مجزا برای هر استان را در دستور کار خود قرار داده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ناجا در ادامه از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌های پاک کشور نام برد و گفت: مردم این استان به‌دلیل برخورداری از شاخصه‌های برجسته‌ای چون تدین، فداکاری و ایثار دغدغه‌های امنیت اخلاقی آنان نسبت به برخی از استان‌های کشور بسیار ناچیز و محدود است.
وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس در صورت مشاهده هر نوع تخلف در این زمینه نیروی انتظامی باجدیت و قاطعیت با افراد خاطی برخورد می‌کند.
رادان با بیان اینکه طرح ارتقای امنیت اخلاقی با استناد به شناسایی دغدغه‌های مردم در سراسر به ناجا ابلاغ شده است، گفت: این نهاد موظف به پیگیری و رسیدگی این موارد براساس حکم قانون و به حکم مطالبات مردم جامعه است.
وی بر ضرورت همکاری و تعامل بیش از پیش آحاد جامعه با نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: بدون تردید همکاری و تعامل مثبت مردم با نیروی انتظامی منجر به کاهش معضلات و به‌حداقل رساندن دغدغه‌های مردم و ارتقای امنیت جامعه می‌شود.
این مقام مسئول از اجرایی شده طرح مبارزه با بدحجابی و بدپوششی، آلودگی صوتی و مزاحمت نوامیس در سه استان تهران، گیلان و مازندان خبر داد و افزود: هم اکنون اجرای این طرح به‌طور همزمان در چند استان دیگر نیز آغاز شده است.
وی روند اجرایی این طرح را در این سه استان بسیار موفقیت آمیز و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نیروی انتظامی کشور استمرار و پیگیری اجرای این طرح را با جدیت بیش از پیش در دستور کار خود قرار داده است.
رادان در ادامه با بیان اینکه مبنای رفتارهای استاندارد پلیس ناجا براساس موازین فقهی، اخلاقی، شرعی و عرفی است، گفت: در حال حاضر ناجا موفق به کسب تمام استانداردهای پلیسی نشده و کسب این استانداردها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برهمین اساس نیروی انتظامی کشور برنامه استانداردسازی و تعالی رفتار نیروهای انتظامی به‌ویژه نیروهای انتظامی مأموریتی را با هدف‌گذاری در نیروهای کلانتری، پاسگاه‌ها و راهنمایی و رانندگی اجرا کرده که موفقیت‌های چشمگیری را نیز در این زمینه به دست آورده است.
رادان با بیان اینکه نیروی انتظامی کشور اجرای این برنامه را در تمام مجموعه نیروهای انتظامی کشور در دستور کار قرار داده است، گفت: استانداردسازی و تعالی رفتار در متون دروس اصلی نیروی انتظامی در مراکز آموزشی و دانشگاه علوم نیروی انتظامی گنجانده شده است.
وی انتقاد برخی از علما و مراجع کشور را نسبت به رفتارهای غیراخلاقی جامعه یک احساس تکلیف دانست و گفت: بروز رفتارهای غیراخلاقی در یک جامعه اسلامی و ایمانی بسیار بعید و ناپسند است، بنابراین نیروی انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی با پیگیری تخصصی افراد خاطی را دستگیر و براساس قانون با آنان رفتار می‌کند.
رادان تصریح کرد: با ابلاغ ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان کشور پرونده‌های ضداخلاقی در اسرع وقت و خارج از نوبت رسیدگی و با خاطیان با اشد مجازات براساس موازین قانونی برخورد می‌شود.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 29th ژوئن 2011 | ۹۲۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.