تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی نتانیاهو را تشییع کردند + عکس

به نقل از خبرگزاری فارس:                                                                                                                  بیش از یکصد هزار معترض در ۱۱ شهر فلسطین اشغالی با حمل نمادین تابوت نتانیاهو علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

به گزارش فارس، بیش از یکصد هزار معترض اسرائیلی در یک اقدام نمادین با برپایی چادر در میادین شهر‌های تل‌آویو و قدس اشغالی نسبت به افزایش قیمت مسکن و رشد بی‌عدالتی اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان در عین حال که علیه سیاست‌های نتانیاهو و نبود عدالت اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی فریاد می‌زدند، به‌صورت نمادین تابوت نتانیاهو را نیز تشییع کردند.

گسترش حضور معترضان در این تظاهرات باعث شد که رفت و آمد در بسیاری از شهرها مختل شود و ترافیک سنگینی در مراکز شهرها به وجود آید.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی بسیاری از تظاهرکنندگان را دستگیر و بازداشت کرد و مقابل برخی معترضان نیز به خشونت متوسل شد.

رسانه‌های اسرائیلی از برگزاری تظاهرات گسترده در ۱۱ شهر فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند که تظاهرات افراد معترض که شمار آنان در سراسر فلسطین اشغالی به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسید، برای مطالبه عدالت اجتماعی برگزار شد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر، دیروز شنبه به خیابان‌های شهرهای اسرائیل آمدند و در نقاط مختلف ۱۱ شهر اسرائیل تجمع و راهپیمایی کردند.

هاآرتص اعلام کرد که بزرگترین تظاهرات دیروز، در شهر تل‌آویو، قدس [اشغالی]، بئر السبع و حیفا برگزار شد که ساکنان صهیونیست فریاد می‌زدند: «ما عدالت اجتماعی می‌خواهیم»، «ما عدالت می‌خواهیم نه جمعیت خیریه».

در حالی که در عمر ۶۰ ساله رژیم صهیونیستی چنین تظاهرات و اعتراض‌هایی بی‌سابقه است، همزمان با تل‌آویو و قدس، شهرهای حیفا، بئر السبع، اشدود، اشکلون، کریات شمونه و تعدادی از شهرهای کرانه باختری مانند الناصره شاهد تظاهرات بود.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 31st جولای 2011 | ۹۷۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.