وزیر اقتصاد در جلسه ویژه بررسی طرح تحول بانکی:
بانک‌‌ها برای شناسایی اموال «گروه آریا» همکاری کنند/ آغاز اصلاح مقررات بانکی

به نقل از خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد با بیان اینکه اصلاح مقررات بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است، از بانک‌ها و همچنین سازمان‌های حسابرسی، مالیات و گمرک خواست همکاری لازم را با قوه قضائیه برای شناسایی اموال گروه آریا داشته باشند.

خبرگزاری فارس: بانک‌‌ها برای شناسایی اموال «گروه آریا» همکاری کنند/ آغاز اصلاح مقررات بانکی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز جلسه ویژه بررسی طرح تحول بانکی و تقویت نظارت بر عملکرد بانک‌ها با حضور مدیران عامل بانک‌ها‌ی دولتی و نیمه دولتی رئیس کل بانک مرکزی در دفتر وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد.

سید شمس الدین حسینی در این جلسه با اشاره به ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد بانک‌ها اظهار داشت: بانک‌ها باید نظارت درون بانکی را تقویت کنند و همچنین نهادهای بازرسی و حساب‌رسان باید به دقت صورت‌های مالی بانک‌ها بررسی کنند.

وزیر اقتصاد بر همکاری کامل بانک‌ها با قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: همه مدیران عامل بانک‌ها باید اطلاعات لازم را با شفافیت کامل در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی، گمرک و سازمان حسابرسی هم باید همکاری کامل با قوه قضائیه داشته باشند تا اموال گروه آریا مشخص شود.

حسینی ادامه داد: از این حادثه باید تجربه و درس بگیریم و این اتفاق را آسیب شناسی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: باید به سمت اصلاح مقررات بانکی برویم و دستور کار شورای پول و اعتبار این موضوع خواهد بود.

حسینی افزود: باید از صحت ابزارهای بانکی اطمینان حاصل کنیم و مدیران عامل بانک‌ها اعضای هیئت مدیره و مدیران میانی راسا باید بر امور نظارت کند.

وی تاکید کرد: باید طرح جامع اطلاعات مشتریان و تسهیلات سریعا پیگیری شود و باید همه تلاش کنیم تبعات این حادثه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا این مشکل برطرف شود و نباید در قبال این حادثه رفتار انقباضی در سیستم اعمال کنند،زیرا باید بانک‌ها در عرصه اقتصادی حاضر و از فعالیت‌های اقتصادی پشتیبانی کنند.

حسینی گفت: باید با همدلی و همراهی، جهاد مومنانه و تلاش مضاعف مشکلات را برطرف و اعتماد عمومی را بازگردانیم.

وی در خصوص قانون پولشویی گفت: دستور های العمل‌های تصویب شده این قانون از طریق بانک مرکزی ابلاغ شده و حتما باید در اجرای صحیح آن تلاش شود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 8th اکتبر 2011 | ۱۲۰۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.