بیانات در مراسم مشترک نیروهاى مسلح‌ کرمانشاه

عصر دومین روز از سفر کرمانشاه؛ در پادگان لشکر ۸۱ زرهى کرمانشاه‌

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

به همه‌ى فرماندهان عزیز و آحاد یگانهاى مستقر در این میدان و همه‌ى نیروهاى مسلح فداکار و شجاع در استان کرمانشاه، از ارتش، سپاه، بسیج، نیروى انتظامى و عشایر، درود میفرستم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون براى همه‌ى شما مسئلت میکنم.

این پادگان و این منطقه، یادآور خاطرات بسیار شکوهمندى است. دلاورمردان، فداکاران، کسانى که دلهاشان لبالب از عشق به اسلام و ایران عزیز بود، در این منطقه فداکارى‌ها کردند. همت آنان بر کوه‌هاى استوار این منطقه فائق آمد. دشمن مسلحِ مؤیدِ از سوى شیاطین را به مدد الطاف الهى و نزول ملائکه‌ى الهى توانستند شکست بدهند و براى کشورشان آبرو، حیثیت، عزت و مصونیت به وجود بیاورند. یاد آن روزها را فراموش نخواهیم کرد. آن روزها براى ما درس است و همواره این نوید را به خودمان دادیم و میدهیم که جوانان ما، عزیزان ما، نیروهاى مسلح ما در سازمانهاى مختلف، روزبه‌روز آمادگى‌شان، ایمانشان، عزم و تصمیمشان، بیشتر، پیشتر و استوارتر خواهد شد.

نیروهاى مسلح این امتیاز را در بین همه‌ى خدمتگزاران اسلام و کشور دارا هستند که اولاً حافظ امنیتند. اگر امنیت از یک کشورى، از یک ملتى سلب شود، راه همه‌ى پیشرفتها به روى او بسته خواهد شد. امنیت، بستر و فضاى اساسى و لازم و حیاتى براى همه‌ى کارهاست. علم، پیشرفت، تکنولوژى، ثروت و معنویت در سایه‌ى امنیت حاصل خواهد شد. نیروهاى مسلح نظام جمهورى اسلامى ایران، حافظان امنیتند؛ وظیفه‌ى خود را حفظ امنیت مرزهاى کشور و فضاى عمومى کشور میدانند؛ و این امتیاز بزرگى است.

دومین امتیاز نیروهاى مسلح این است که در عرصه‌ى خدمت، جان خود را در کف میگیرند و به میدان مى‌آیند. جوانان و فرماندهان و رزمندگان نیروهاى مسلح، در عرصه‌ى خدمت، خود را با شوق آماده‌ى فداکارى میکنند و وارد میشوند؛ این خاصیت ایمان اسلامى آنهاست. اینجا خبرى از تحمیل نیست، خبرى از فشار نیست؛ اینجا انگیزه از درون میجوشد.

اگر قدرتهاى مادى دردسرِ اعصابِ فروریخته‌ى سربازان خود را در مناطق گوناگون عالم دارند، نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى از این امتیاز و افتخار برخوردارند که نیروهاى آنها با انگیزه‌ى ایمان در میدان حاضر میشوند؛ این امتیاز بزرگى است. جانبازى، فداکارى و آمادگى براى دادن جان، اینهاست که پوشیدن لباس مقدس رزمندگى و نظامى را براى هر انسانى داراى افتخارى بزرگ میکند؛ این را قدر بدانید، به آن ببالید و به شرائط آن عمل کنید.

عزیزان من! نظام جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و کشور عزیز ما در طول سه دهه‌ى گذشته نشان داده است که داراى اقتدار روزافزون است. جنگ تحمیلىِ هشت ساله بر کشور ما و مردم ما به همه نشان داد که تهاجم به جمهورى اسلامى پرهزینه است. فقط رژیم صدام در مقابل ما نبود؛ رژیم صدام و نیروهاى مسلح صدامى از سوى شیاطین بزرگ عالم و شیطان بزرگ – آمریکا – تأیید میشد، حمایت میشد. شکست نیروهاى مهاجم به کشور ما، در واقع شکست عمده قواى قدرتهاى مسلح عالم و سیاستهاى شیطانى آنها بود؛ فهمیدند با کى طرفند؛ با نظام اسلامى. مردم شجاع کشورمان پشتیبان نیروهاى مسلح بوده‌اند و هستند. خداى متعال به شما کمک میکند؛ دلهاى مردم را نسبت به شما مهربان کرده است. امروز نیروهاى مسلح در چشم مردم، محترم و داراى تکریمند. اینها امتیازات بزرگى است.

برادران عزیز! جوانان عزیز! فرماندهان محترم! وظیفه‌ى امروز ملت ما یک وظیفه‌ى خطیر و حساسى است. امروز فرصتهاى بسیارى در مقابل ما قرار دارد. قدرتهاى استکبارى با سیاستهاى گوناگون سعى میکنند ایران‌هراسى و اسلام‌هراسى را در دنیا توسعه بدهند. مى‌بینید کارهاى گوناگون آنها را. براى ایران‌هراسى، براى اسلام‌هراسى، شیوه‌هاى احمقانه، ابلهانه، بارها تکرار شده و بى‌خاصیتى آنها نشان‌داده‌شده، مجدداً به وسیله‌ى سیاستگذاران درمانده و پریشان غربى و همپیمانانشان تکرار میشود. این شیوه‌ها تاکنون نتیجه‌اى نداشته است. اینها نتوانسته‌اند مقصود شیطانى خود را عمل کنند.

امروز ایران، ملت ایران، نیروهاى مؤمن کشور ما در چشم کشورهاى اسلامى عزیزند؛ امروز نظام جمهورى اسلامى در چشم ملتهاى منطقه عزیز است؛ این درست نقطه‌ى مقابل آن سیاستى است که آنها خواسته‌اند اعمال کنند. باز هم این سیاستها را تکرار میکنند، باز هم تودهنى خواهند خورد؛ باز هم آزموده‌ها را مى‌آزمایند، باز هم طعم تلخ شکست را خواهند چشید.

امروز رژیم مستکبر آمریکا دچار مشکلات است. باتلاق فراهم‌آورده‌ى به دست خودشان در مناطق گوناگون، آنها را دارد غرق میکند. رژیم آمریکا نمیتواند از باتلاقى که به دست خودش در افغانستان به وجود آورده، خودش را خارج کند؛ چون راهش را بلد نیست. آنها نمیتوانند خودشان را خلاص کنند. با راه‌هاى مادى، با نگاه مادى، با نگاه متکبرانه، با روحیه‌ى تجاوزکارانه و طلبگارانه نمیشود در دنیائى که امروز مردم در آن بیدارند، کارها را پیش برد. کار، با منطق، با عقل، با معنویت پیش میرود؛ این همان روشى است که نظام جمهورى اسلامى در پیش گرفته.

عزیزان من! خوشوقت باشید، خوشحال باشید. ان‌شاءاللَّه مشمول رحمت الهى هستید، مشمول تأییدات الهى هستید. خداى متعال به شما کمک میکند. آیاتى را در ابتداى مراسم تلاوت کردند: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائکه الّا تخافوا و لا تحزنوا»؛(۱) بیم نکنید، اندوهگین نشوید، خدا با شماست. «نحن اولیائکم فى الحیاه الدّنیا و فى الاخره»؛(۲) فرشتگان در همین دنیا هم به امر پروردگار پشتیبان شما هستند.

پروردگارا ! تو را به اولیائت، به کلام مقدس قرآن و به روح مؤمن شهیدان سوگند میدهیم، ما را روزبه‌روز به عهد و پیمانى که با تو بسته‌ایم، پایبندتر قرار بده. پروردگارا ! این جوانان عزیز را، این فرماندهان مسئول و متعهد را مشمول لطف و رحمت و هدایت خود قرار بده. ارواح شهیدان ما را با اولیائشان، با پیغمبر و شهداى کربلا محشور کن.

والسّلام علیکم و رحمهاللَّه و برکاته‌

۱) فصلت: ۳۰
۲) فصلت: ۳۱

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 14th اکتبر 2011 | ۱۰۷۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.