حجت‌الاسلام آقا‌تهرانی در گفت‌وگو با فارس:
غیبت رئیس جمهور در درس اخلاق زیاد شده است

به نقل از خبرگزاری فارس: استاد اخلاق هیئت دولت با اشاره به اینکه “اخیراً غیبت رئیس جمهور در جلسات درس اخلاق زیاد شده است”، از عدم برگزاری درس اخلاق در مجلس انتقاد کرد و گفت که به همین دلیل مجلس بداخلاق است.

خبرگزاری فارس: غیبت رئیس جمهور در درس اخلاق زیاد شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی استاد اخلاق دولت و نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تدریس اخلاق هم برای گوینده و هم برای شنونده اثر دارد و اهل ایمان باید موضوع اخلاق را جدی بگیرند.

وی افزود: خداوند در قرآن به اهل ایمان می‌فرماید به همدیگر تذکر دهید که در تذکر برای مؤمنان منفعت است و اگر اهل ایمان هستیم که انشاءالله هستیم، باید به اخلاق توجه کنیم و تذکر اخلاقی حتی اگر زمانی کوتاه باشد، قطعا ‌‌تأثیرگذار است و کسانی که می‌گویند تذکر اخلاقی نتیجه ندارد، بی‌خود می‌گویند. 

استاد اخلاق دولت گفت که در حال حاضر روزهای یکشنبه با وجود آنکه مجلس جلسه علنی دارد و بعد از آن در جلسات کمیسیون شرکت می‌کند، بعد از جلسه کمیسیون برای تدریس اخلاق به هیئت دولت می‌رود.

حجت‌الاسلام ‌آقا‌تهرانی افزود: روزهای چهارشنبه ‌آیت‌الله حائری شیرازی درس اخلاق می‌دهد که مدتی به دلیل بیماری بستری بودند که اگر اکنون بتوانند تدریس دهند، درس اخلاق ایشان ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر همان مباحث مربوط به مکارم‌الاخلاق که از گذشته آغاز شده، به طور منظم برای دولتمردان تدریس می‌شود.

استاد اخلاق دولت درباره تأثیرگذاری درس اخلاق برای اعضای دولت گفت: دولت برگرفته از مجموعه افراد است و یکی دو نفر نیستند و هرکدام هم نظرات خود را دارند و نمی‌دانند چقدر به مباحث توجه و عنایت دارند.

حجت‌الاسلام ‌آقا‌تهرانی افزود: بنده حقیقت مطلب را در تدریس اخلاق بیان می‌کنم و اینکه هر یک از اعضای دولت چگونه به آن توجه می‌کنند، با خود آنها است اما دوستان دولت مانند سابق در جلسه شرکت می‌کنند و به مباحث گوش می‌دهند و اشکال می‌کنند و پاسخ می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اخیرا غیبت رئیس جمهور در جلسات درس اخلاق بیشتر شده، خاطرنشان کرد: یکبار به رئیس جمهور در این خصوص تذکر دادم و اگر اکنون نیز لازم باشد، تذکر می‌دهم ولی دوستان دولت از مباحث اخلاقی استقبال می‌کنند و اگر غیر از این باشد، لزومی ندارد که مباحث را ادامه دهند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا تدریس اخلاق برای مجلسی‌ها ضروری نیست، اظهار داشت: حتما مجلس نیازمند درس اخلاق نیست وگرنه دوستان در این خصوص تصمیم می‌گرفتند و اتفاقا برای همین هم مجلس بداخلاق است.

حجت‌الاسلام ‌آقا‌تهرانی افزود: حضرت آقا در نخستین روزهای مجلس هشتم در دیدار نمایندگان فرمودند که در مجلس درس اخلاق بگذارید و اگر دوستان ولایت را قبول دارند، باید از ایشان تبعیت کنند.

وی ادامه داد: در اوایل مجلس یک بار آیت‌الله حائری شیرای و دو بار هم آیت‌الله موحدی کرمانی برای درس اخلاق به مجلس آمدند و درس اخلاق تمام شد ولی به نظرم این با تاکیدات حضرت آقا همخوانی ندارد.

“تقریبا به همه اعضای هیئت رئیسه، پیشنهاد تدریس اخلاق داده شده و بنده هم در این مورد صحبت کردم و دوستان هم تایید کردند اما عمل نمی‌شود اما اشتباه است”

آیت‌الله آقا تهرانی با تاکید بر اینکه اخلاق نیاز همگانی است و کسی بی‌نیاز از تذکرات اخلاقی نیست، اظهار داشت: در گذشته حتی مراجع بزرگ در نجف و قم روزهای پنجشنبه پای درس اخلاق اساتید می‌نشستند.

وی در پایان بر همین اساس متذکر شد که اگر هیئت فعلی و یا آینده مجلس به موضوع اخلاق حساسیت داشته باشند، باید به درس اخلاق اهتمام ورزند.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 20th نوامبر 2011 | ۱۱۴۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.