در گفت‌وگو با فارس؛
هاشمی: داوران جشنواره کودک از فضای روشنفکری خارج و به مردم نزدیک شوند

به نقل از خبرگزاری فارس: کارگردان «پیشونی سفید» با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره فیلم کودک اصفهان، گفت: عدم توجه به سلیقه و خواست مخاطب در هیئت داوران به یک رسم تبدیل شده و به عقیده من داوران باید از فضای روشنفکری خارج شوند و نظر و خواست مخاطب را مورد توجه قرار دهند.

خبرگزاری فارس: هاشمی: داوران جشنواره کودک از فضای روشنفکری خارج و به مردم نزدیک شوند

سیدجواد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره عدم حضورش تا پایان مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و شائبه ترک مراسم به حالت قهر گفت: من مراسم را به حالت قهر ترک نکردم که متاسفانه برای برخی از دوستان این شائبه ایجاد شده است، بلیت بازگشت به تهران داشتم و باید به پرواز می‌رسیدم. من به حالت قهر مراسم را ترک نکردم و خداوند ناظر بر اعمال و رفتار ما است.
وی درباره کاندیدا نشدن فیلم «پیشونی سفید» در رشته‌های مختلف جشنواره کودک علی‌رغم توجه کودکان و نوجوانان و منتقدان گفت: یک رسم و سنت عجیب و غریبی در هیات داوران وجود دارد و آن‌هم عدم توجه به سلیقه و خواست مخاطب در انتخاب و کاندیدا کردن فیلم‌هاست به عقیده من داوران باید از فضای روشنفکری خارج شوند و نظر و خواست مخاطب را مورد توجه قرار دهند. با اعلام اسامی داوران جشنواره مطمئن بودم فیلم من در بخش‌های دستاوردهای فنی و کارگردانی کاندیدا نخواهد شد.
وی ادامه داد: بهترین جایزه من در جشنواره فیلم اصفهان صحبت‌های استاد عزیزم آقای شاه‌حاتمی روی صحنه بود که برایم از اهمیت خاصی برخوردار است.
هاشمی در ادامه به استقبال مخاطب از فیلم اشاره کرد و گفت: فیلم در سانس‌های فوق‌العاده سالن‌های سینما به نمایش درآمد و مخاطبین در رده‌های سنی مختلف و کارشناسان از فیلم استقبال کردند. فیلم فضایی شاد و موزیکال دارد و کاندیدا نشدن فیلم برایم عجیب نبود.
وی در ادامه افزود: به عقیده من در انتخاب داوران جشنواره فیلم کودک باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد زیرا یک یا دو  داور به لحاظ اخلاقی عبوس هستند و با فضاهای شاد مخالف‌اند، برخی از داوران این دوره از جشنواره فیلم کودک نیز با موسیقی شاد و موزیکال به شدت مخالف هستند. این افراد چگونه می‌توانند فیلمی شاد و موزیکال را داوری کنند؟! 
هاشمی در ادامه با اشاره به کاندیدا شدن دو نوجوان فیلم و اهدای جایزه بازیگری به فیلم گفت: معیار کارگردانی خوب چیست زمانی که در یک کار همه چیز مقبول است و می‌تواند مخاطب را با خود همراه سازد؟ در ساخت دکور، گریم، لباس و… دقت لازم صورت گرفت اما در بخش دستاوردهای فنی هیچ یک مورد توجه قرار نگرفت!
کارگردان «پیشونی سفید» درباره حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارایه خواهم داد، تا فیلم به صورت گسترده نمایش داده شود و از  نظرات مخاطبین جشنواره فیلم فجر  نیز مطلع شوم . با احترامی که برای داوران جشنواره‌ها  قائلم اما سلیقه داوران برایم اهمیتی ندارد. من جایزه‌ام را از مخاطبان فیلم و مردم می‌گیرم و گرفتم.  
وی درباره پیش‌بینی از فروش فیلم گفت: زمان نمایش مناسب و تبلیغات برای دیده شدن فیلم از اهمیت خاصی برخوردار است امیدوارم در فضایی مناسب فیلم به نمایش درآمده و اطمینان دارم اگر شرایط اکران مناسب باشد با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

——————————–
گفت‌وگو از: زهرا قزیلی

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 20th نوامبر 2011 | ۱۲۱۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.