مالک هاآرتص: اسرائیل سرنوشت مبهمی دارد

به نقل از خبرگزاری فارس: مالک روزنامه صهیونیستی هاآرتص آشکارا از وخامت وضعیت حال و آینده رژیم صهیونیستی خبر داد و اذعان کرد که این رژیم سرنوشت نامعلومی دارد.

خبرگزاری فارس: مالک هاآرتص: اسرائیل سرنوشت مبهمی دارد

به گزارش فارس، «آموس شوکن» مالک روزنامه صهیونیستی هاآرتص آشکارا از وخامت وضعیت حال و آینده رژیم صهیونیستی خبر داد و اذعان کرد که اسرائیل سرنوشت نامعلومی دارد.

به گزارش العالم، شوکن با بیان آینده نامعلوم رژیم صهیونیستی، در مقاله خود بخشی از سخنان اسحاق رابین در کنست در سال۱۹۹۳ را در خصوص ترس از ایران مطرح کرد که مدعی شده بود، ده سال دیگر ایران به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت به همین علت باید برای صلح تلاش کنیم.

مالک روزنامه صهیونیستی ها آرتص تصریح کرد: اسحاق رابین (نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) زمانی که توافقنامه صلح را امضا کرد آینده را پیش‌بینی می‌کرد و پایان دادن به شهرک‌سازی را ضروری می‌دانست و به بهبود اوضاع اعراب اسرائیل امیدوار بود اما این دیدگاه با سازمان افراطی طرفدار شهرک‌سازی “گوش آمونیم” برخورد کرد.

بنا بر اعلام هاآرتص، این سازمان ایدئولوژی افراطی دارد و می‌گوید جنگ سال ۱۹۶۷ دنباله جنگ استقلال بود به همین علت مرزهای اسرائیل مرزهای سال ۱۹۴۸ نیست بلکه مرزهای بعد از چهارم ژوئن ۱۹۶۷است. گوش آمونیم یک سازمان دینی است نه حزب سیاسی و به حقوق بشر توجه ندارد و برای کسی غیر از یهودیان ارزش قائل نیست و در ایدئولوژی این سازمان دیگران وجود ندارند.

کسی که تمایل دارد سمت نخست وزیری و پست‌هایی به عهده بگیرد باید دیدگاه گوش آمونیم را بپذیرد و شارون، اولمرت، نتانیاهو، ایهود باراک، لیبرمن، زلفون هامر و دیگران این را پذیرفته‌اند.

مالک روزنامه هاآرتص می‌گوید اصطلاح آپارتاید در آفریقای جنوبی میان رنگ‌های سفید و سیاه تبعیض قائل می‌شد اما اینجا در اسرائیل آپارتاید بین دو ملت وجود دارد ملت اول از همه حقوق برخوردار است اما ملت دیگر از این حقوق محروم است. همچنین ملت اول بر ملت دوم حکومت می‌کند.

شوکن در ادامه می افزاید متاسفانه ایدئولوژی گوش‌آمونیم در آمریکا با کمک شمار زیادی از انجلیکان‌ها که از نامزدهای حزب جمهوریخواه حمایت می‌کنند، به نتیجه رسید همچنین علاوه بر نفوذ لابی یهودی وابسته به گوش آمونیم، از مشکلات اسلام در غرب برای این هدف بهره‌برداری شد و با توجه به همه اینها، برای هر رئیس جمهوری دشوار است که هر سیاستی علیه آپارتاید اتخاذ کند.

تحت تاثیر گوش آمونیم تصویب قوانین نژادپرستانه مناسب برای آپارتاید که با حقوق بشر منافات دارد و قوانین ضد آزادی مطبوعات و ضد اعراب شهروندان اسرائیل هنگام وضع قانون سوگند وفاداری به اسرائیل وتحریک علیه اعراب و دادگاه عالی که مصادره املاک شهروندان عرب را رد می کند، افزایش یافت.

شوکن مالک روزنامه صهیونیستی هاآرتص خاطرنشان کرد: اسرائیل با زور نخواهد توانست در رویای خود زندگی کند پس این انتفاضه سوم را به دنبال خواهد داشت همچنین حوادثی که در جهان عربی رخ می‌دهد صلح با مصر را از بین خواهد برد و مجبور به رویارویی با ایران خواهیم شد.

نویسنده این مقاله اسرائیل را به قطار تشبیه کردو افزود: امروز سرنشینان این قطار فقط طرفداران سازمان گوش آمونیم هستند و تنها جنبش شهرکسازی “یشع” آن را هدایت می‌کند.

شوکن در پایان نتیجه گیری کرد که بنابراین اسرائیل با اقداماتی که اکنون انجام می‌دهد از مسیر خود خارج شده است و سرنوشت نامعلومی دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 1st دسامبر 2011 | ۱۲۲۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.