ریچارد فرای که یکی از خانه‌های مجلل تاریخی اصفهان را به دلیل آنچه که زحماتش در خدمت به ایران عنوان شد،‌ دریافت کرد، چندی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN، اظهارات قابل تأملی بیان کرده است که فایل آن بر روی اینترنت قرار دارد.

به گزارش رجانیوز، ریچارد فرای، یهودی آمریکایی و از بانیان مکتب جعلی ایرانی در مصاحبه ای با شبکه امریکایی CNN در پاسخ به سوال جهت دار مجری این شبکه (آسیه نامدار)، مبنی بر اینکه “ایرانی که شما از آن صحبت می کنید زیر سلطه ملاها و آیت الله ها قرار دارد”، می‌گوید که مردم خوب و مردم بد در همه جای جهان وجود دارند و حکومت مذهبی در ایران نیز از بین می رود و همه چیز تغییر می کند. این آمد و شد حکومت ها در گذشته نیز بارها وجود داشته است.

مجری در ادامه از وی درباره کسب مجوز دفن در ایران (اصفهان) سوال می‌کند که فرای می‌گوید: پوپ هم پیش از این در اصفهان دفن شده بود. در آسیا دو فرهنگ بزرگ وجود دارد، یکی چین و دیگری ایران. من ایران را انتخاب کرده ام و پسرم چین را.

بنا بر این گزارش،‌ آرتور پوپ از مستشرقین و مورخین جاعل یهودی است که در آغاز قرن چهاردهم شمسی به ایران آمده و از بانیان تدوین کتب درسی تاریخ مدارس شد. پوپ، بخش عمده‌ای از اطلاعات مشکوک در مورد ادوار تاریخی ایران را حاصل فریبکاری‌های جاعلین یهودی است، به تاریخ ایران تزریق کرد.

او با جلسات فشرده ای که با مقام های آموزشی پهلوی داشت، آن‌ها را برای پذیرش جعل های یهودساخته آماده کرد. در اثر آموزش های این افراد بود که سلسله های مخدوش و مشکوک به‌عنوان تاریخ مسلم وارد کتاب‌های درسی شدند.

ریچارد فرای، چنانکه دکتر مینوی در کتاب خود به صراحت اشاره می‌کند، کسی است که با جعل کتاب قابوس‌نامه و نسبت دادن آن به قابوس بن وشمگیر سعی داشت با فروختن آن مال زیادی به جیب بزند. وی در این کتاب با واژه سازی های عجیب و غریب تلاش کرده بود کتاب خود را کهنه جلوه دهد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسؤولان و نخبگان استان همدان‏ در ۱۹ تیرماه ۱۳۸۳ در واکنش به اظهارات استاندار وقت همدان در مورد پایتخت بودن شهر همدان در دوران مادها، روشنگر حقایق زیادی در این زمینه است: «تواریخى هم که آقاى استاندار شرح مفصلى از آنها گفتند، همه‏اش محل بحث است؛ چیزهاى مسلّمى نیست. معلوم نیست دولت ماد در آن وقت تنها دولت متمرکز ایران بوده؛ اینها بین دانشمندان و متخصصانِ این کار محل اختلاف است. در همان دوره‏ى ماد، به گمان زیاد ما چندین حکومت مقتدر در سرتاسر ایران داشتیم. البته فرنگى‏ها اصرار داشتند هخامنشى‏ها را بالا بیاورند و مطرح کنند و کوروش و داریوش را اولِ تاریخ بدانند؛ حتّى مادها را هم از خاطر برده‏اند. کار مستشرقان اروپایى در این زمینه خیلى صادقانه نبوده، لیکن حفارى‏ها و شناخت‌ها و نشانه‏هاى گوناگون تمدنى به ما نشان مى‏دهد که در سرتاسر ایرانِ کنونى ما تمدن‌هاى بسیار قدیمى -که بعضى شاید از تمدن مصر هم قدیمى‏تر باشد- وجود دارد؛ تمدن‌هاى شش هزار ساله، هفت هزار ساله؛ از جمله در همدان است، از جمله در سیستان است، از جمله در مناطق دیگرى از این کشور است. بنابراین نمى‏شود قاطع گفت این‏جا تنها دولت متمرکز یا اولین دولت متمرکز وجود داشته؛ اینها حدسیات است. آنچه مسلّم است، این است که این‏جا سه هزار سال زنده بوده است؛ سه هزار سال مشغول ساختن و تولید تمدن و علم و زندگى بوده است؛ این خیلى مهم است.»

این مورخان یهودی برخلاف تعهدی که یک محقق دارد، در برابر یافته های باستان شناسی، روش فریبکاری در پیش گرفتند و با وجود یافت شدن نزدیک به ۱۰ شهر ویران شده و به آتش کشیده شده در دوران موسوم به هخامنشی و وجود نشانه هایی که یک نسل کشی بزرگ در این دوران را نشان می دهد، مخفی کاری کرده و از جهش تمدنی سخن به میان می آورند. دلایلی وجود دارد که نشان می دهد یهودیان نیز در آن قتل عام موسوم به پوریم که در تورات نیز به آن اشاره شده، موثر بوده اند و به همین دلیل مورخان یهودی سعی در مخفی نگاه داشتن آن دارند.

فرای در همین مصاحبه با CNN به ایران بزرگ که مرزهایش از چین تا مجارستان گسترده بوده، اشاره می‌کند. تاکید بر چنین موضوعاتی که حس قوم‌گرایی را در برخی افراد کم اطلاع تحریک می کند، از شگردهای این دسته از مورخان یهودی برای دامن زدن به مباحث ناسیونالیستی در بین کشورهای مسلمان منطقه است.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 10th نوامبر 2010 | ۱۰۵۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.