سردار بیگی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
شلیک موفق سامانه‌ موشکی “تور ام‌۱ “
خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان پدافند نیروی هوافضای سپاه از شلیک موفق انواع سامانه‌های پدافندی از جمله سامانه موشکی تور ام ۱ در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۳ خبر داد.

سردار عزت‌الله بیگی از فرماندهان پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد موفق یگان‌های پدافندی کشور در رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت۳ در خصوص عملکرد یگان‌های پدافندی نیروی هوافضای سپاه گفت: این بخش در زمینه‌های مقابله با اهداف برد کوتاه، متوسط و بلند دارای تجهیزات خوبی است که این تجهیزات توسط متخصصان داخلی بخش صنعت دفاعی ساخته و در اختیار ما قرار گرفته است.

* تجهیزات و روش‌های مقابله با موشک کروز را در اختیار داریم

بیگی با اشاره به اهمیت مقابله با موشک‌های کروز در تهاجمات احتمالی نیز تصریح کرد: با توجه به رفتار موشک کروز و شناختی که از آن داریم، مقابله با موشک کروز باید با روش‌های خاص و با بکارگیری تجهیزات مختص به آن صورت بگیرد که این تجهیزات می‌تواند در زمینه موشکی و یا توپخانه‌ای باشد که در بخش پدافند نیروی هوافضای سپاه این تجهیزات و روش‌ها وجود دارد.

وی به وجود سامانه‌های با حجم آتش بالا در مقابله با موشک‌های کروز اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، ما از سامانه های مربوط به کشف، رهگیری و مقابله با تهدیدات کروز نیز برخوردار هستیم که این سامانه ها در این رزمایش مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند.

* بکارگیری سامانه‌های با حجم آتش بالا در رزمایش مدافعان اسمان ولایت۳

این فرمانده پدافندی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در این رزمایش سلاح‌های دیگری در زمینه مقابله با کروز و یا سامانه‌هایی مانند تور ام۱ و سامانه‌های توپخانه‌ای با حجم آتش زیاد که بهینه شده و ارتقا یافته‌اند نیز مورد تست و ارزیابی قرار گرفت که برخی از آنها مانند سامانه تور ام ۱ در گذشته نیز آزمایش و بکارگیری شده بود.

* یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح تحت کنترل شبکه یکپارچه عمل می‌کنند

بیگی با بیان اینکه امروز بحمدالله انسجام و هماهنگی مناسبی بین یگان‌های پدافندی کشور اعم از ارتش و سپاه و ناجا وجود دارد، خاطر نشان کرد: پدافند مانند یک زنجیره است که اگر در برخی جاها این زنجیر از هم گسسته شود ما در زمینه دفاع با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی افزود: به همین دلیل یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح در ۴ زمینه کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام اهداف، تحت کنترل شبکه یکپارچه قرار دارند که این شبکه می‌تواند این زنجیره‌های پدافندی را به یکدیگر متصل کند.

* بکارگیری بسیجیان آموزش‌دیده در گردان‌های پدافندی

این فرمانده پدافندی نیروی هوافضای سپاه همچنین به استفاده از نیروهای بسیج در بخش پدافندی اشاره کرد و گفت: همانطور که ما در جنگ تحمیلی نیز متکی به همین نیروهای بسیج مردمی بودیم، امروز هم در بخش پدافند از همین ظرفیت استفاده می‌کنیم.

بیگی اضافه کرد: به همین خاطر نیروهای بسیج در قالب گردان‌های پدافندی آموزش دیدند و این آموزش هرساله تحت عنوان طرح نظیر به نظیر ادامه داشته به طوری که با گذشت دو سه سال، این نیروهای بسیجی توانسته‌اند به حد بالایی از توانمندی پدافندی دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما دارای تنوع جغرافیایی زیادی از کویر و دریا گرفته تا مناطق کوهستانی است، شاید در برخی مناطق ما از نظر استفاده از سامانه‌های راداری با مشکل روبرو شویم که به همین منظور دیده‌بان‌های زبده و آموزش دیده در تمامی این نقاط که دشمن احتمال بدهد می‌تواند از آنجا نفوذ کند، مستقر هستند.

این فرمانده بخش پدافند نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: در صورت هرگونه تهاجم احتمالی، دشمن قادر نخواهد بود بداند که در چه مناطقی و چگونه با او مقابله می‌شود و این یکی از ویژگی استفاده از ظرفیت بالای بسیج است.

بیگی اضافه کرد: البته استفاده از نیروهای بسیج تنها محدود به بخش دیده‌بانی نبوده و همانطور که گفته شد در بخش تجهیزات و استفاده از سامانه‌ها نیز با توجه به آموزش‌های داده شده، در صورت نیاز از نیروهای بسیج‌ استفاده خواهد شد.

* سه پیام رزمایش پدافند هوایی در بخش داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی

وی در پایان افزود: رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت۳ دارای سه پیام برای مردم کشور، کشورهای منطقه و در سطح بین‌المللی است که در بخش داخلی، مردم عزیز ما می‌توانند مطمئن باشند که فرزندان آنها در پدافند هوایی در آمادگی صددرصد برای هرگونه دفاع از مناطق حساس و جای جای کشور عزیزمان هستند.

این فرمانده بخش پدافند نیروی هوافضای سپاه افزود: در سطح منطقه نیز قطعا ایران قدرتمند و آماده، ضامن حفظ امنیت کشورهای دیگر نیز خواهد بود در حقیقت پیام صلح و امنیت را برای منطقه در پی دارد.

بیگی با بیان اینکه تاریخ نشان داده هیچگاه ایران شروع کننده هیچ تجاوزی علیه دیگران نبوده، اظهار داشت: پیام این رزمایش برای دشمنان فرامنطقه‌ای نیز پیام بازدارنگی و اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله باهرگونه تهدید احتمالی است.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 20th نوامبر 2010 | ۱۰۹۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.