رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان در گفت‌وگو با فارس:
خاتمی به جای نصیحت کردن اصلاح‌طلبان به عملکرد خودش رجوع کند
خبرگزاری فارس: رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان با اشاره به اظهارات جدید خاتمی گفت: خاتمی به جای اینکه اصلاح‌طلبان را نصحیت و برای افراد دیگر نسخه صادر کند، بهتر است اول به عملکرد دولت خود رجوع کند.

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس«توانا»، با تأکید بر اینکه خاتمی مسبب اصلی تمام مشکلاتی است که برای اصلاحات به وجود آمده است، اظهارداشت: خاتمی رهبر بی‌درایتی برای اصلاحات بود.

وی بر همین اساس به شخصیت متزلزل خاتمی اشاره کرد که نتوانست جریان اصلاحات را سروسامان دهد، تصریح‌کرد: مدیریت نداشتن خاتمی اصلاحات را به بن‌بست کشاند، اگر وی از درایت کافی برخوردار بود و می‌توانست نیروهای افراطی را کنترل و به نیروهای ارزشی، خط امامی اصیل و اصلاح‌طلبان واقعی میدان می‌داد، امروز اصلاحات به این شکل نبود.

رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان با اشاره به اینکه خاتمی چه در کابینه و چه در اطراف خود از نیروهای افراطی و تندرو استفاده می‌کرد و با این کار جریان اصلاحات را به بن‌بست کشاند، یادآورشد: این نیروها ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به اصلاحات وارد کردند.

وی با تأکید بر اینکه خاتمی به جای اینکه اصلاح‌طلبان را نصحیت کند و برای افراد دیگر نسخه صادر کند، بهتر است اول به عملکرد دوره خود رجوع کند، افزود: اینکه تقصیرها را بر گردن دیگران انداخته در صورتی که خود مقصر اصلی باشد، واقعا جای تأسف دارد.

حجت‌الاسلام فومنی با بیان اینکه افرادی که باعث به بن‌بست کشیده شدن اصلاحات شدند، باید پاسخگو باشند، گفت: آنهایی که جوان‌ها، دانشگاه‌ها و گروه‌ها را درگیر قدرت‌طلبی خود کردند باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

وی با اشاره به اینکه امثال خاتمی، موسوی و کروبی باید جوابگوی عملکرد خود باشند، افزود: این افراد باید جواب اصلاح‌طلب‌ها را بدهند که چرا نتوانستند اصلاحات را مدیریت کنند و این مسائلی است که خاتمی به عنوان سردمدار و لیدر جریان اصلاحات که خود را رهبر این جریان می‌دانست و همیشه آن را تکرار می‌کند باید پاسخگوی آن باشد.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 20th نوامبر 2010 | ۱۰۵۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.