تکرار/مشروح برنامه “دیروز، امروز، فردا “؛
انتقاد محسن رضایی از هاشمی رفسنجانی؛ امروز روز تماشاچی‌بودن نیست

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز گلایه از بی‌تفاوتی و سکوت هاشمی گفت: امروز روز بی‎تفاوتی و گله‌گذاری‌ نیست بلکه باید پشت سر رهبری به‎سمت جلو حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب با حضور در برنامه “دیروز، امروز، فردا ” با بیان اینکه سرباز بودن برای ملت ایران و انجام تکلیف سبب افتخار است، اظهار داشت: بنده از سال ۵۰ تا ۵۸ مبارزات سیاسی را دنبال کرده و سپس وارد سپاه شدم و به ‌دلیل احساس ضرورت اطلاعات سپاه را شکل دادم.

رضایی در خصوص سختی‌های جنگ نرم و جنگ سخت، تصریح کرد: جنگ سخت دارای شرایط خاص خود و جنگ نرم عرصه متفاوت دیگری است البته دنیا در حال حاضر وارد انقلابات و جنگ‌های نرم شده و از این رو آنچه امروز در خاورمیانه در حال وقوع است انقلاب نرم‌ محسوب شده و سازماندهی آمریکا در برخی کشورهای جهان، جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه ماهیت تهدیدات دشمن تغییر کرده و وقوع جنگ‌هایی همانند جنگ‌های قرن بیستم کمتر اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: حملات بوش به عراق و افغانستان آخرین سناریوهای قرن بیستمی در ابتدای قرن ۲۱ بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابزار جنگ سخت همانند توپ و تانک و اهداف آن مبنی بر گرفتن سرزمین‌ها، کشتن انسان‌ها و اشغال کشورها، یادآور شد: جنگ نرم بر روی اعتقادات، ارزش‌ها و فرهنگ تمرکز داشته و دشمن در آن به دنبال متلاشی کردن سیستم‌های اجتماعی است لذا ابزار اشغال باورها، اینترنت و رسانه‌های مجازی محسوب می‌شود.

وی افزود: مقابله با هر دو نوع جنگ نرم و سخت، مشکل است، اما با توجه به اینکه ما در ابتدای ورود به انقلاب و جنگ نرم هستیم، این جنگ سخت‌تر بود است، اما با کسب آمادگی و پیش‌روی بیشتر می‌توان توانایی‌های خود را در این زمینه افزایش داد.

* امام (ره) به جوانان اعتقاد و اعتماد کامل داشتند

رضایی در ادامه در خصوص تشکیل جمعیت منصورون پیش از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: علت تشکیل این جمعیت موضع‌گیری در برابر سه جریان منحرف در انقلاب یعنی منافقین، نهضت آزادی و انجمن حجتیه بود؛ شیوه‌های مبارزاتی نهضت آزادی به دلیل وابستگی فکری آنها به لیبرالیسم، غرب و آمریکا، مورد استفاده نبود، انجمن حجتیه نیز به دلیل تحجر افراد آن مانع انقلاب می‌شد و منافقین نیز از مسیر اولیه خود منحرف و به سمت جریان‌های مارکسیستی گرایش داشتند.

وی هدف از تشکیل جمعیت منصورون را ایجاد جریان اسلامی ناب که پشت سر امام (ره) حرکت کند، دانست و اظهار داشت: ما پیش از انقلاب موفق شدیم در ۱۷ شهرستان این شبکه را شکل دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسئولیت فرماندهی سپاه در سن ۲۷ سالگی و اعتماد حضرت امام (ره) به وی، خاطرنشان کرد: امام (ره) به جوانان اعتقاد و اعتماد داشتند و در خرداد ۴۲ فرمودند که سربازان من در گهواره‌ها هستند؛ بنده در سال ۵۸ اطلاعات سپاه را که در واقع اطلاعات کل کشور محسوب می‌شد، تاسیس کردم هرچند چارچوب مصوب شورای انقلاب را نداشت و صرفا در سپاه تصویب شده بود اما از شروع این کار با امام (ره) پیش رفتیم.

وی با بیان اینکه وقتی حضرت امام (ره) از سال ۵۸ از قم به تهران آمدند هیچ‌یک از مسئولان نمی‌توانستند با ایشان دیدار کنند، تصریح کرد: در آن زمان فقط بنده خدمت امام (ره) می‌رفتم و اطلاعات را مطرح می‌کردم لذا از آن زمان که اوج درگیری‌ها با ضدانقلاب، کودتاچی‌ها، گروه فرقان و مسائل کردستان و سیستان و بلوچستان بود، رابطه‌ام با امام راحل بسیار زیاد شد از این رو ایشان به طول کامل من را شناختند.

رضایی با اشاره به اینکه خود را برای فرماندهی سپاه آماده کرده و برای جنگ ایده‌هایی داشتم، افزود: یک سال پس از جنگ فرماندهی سپاه را پذیرفتم در حالی‌که تا آن زمان عملیات موفقی در جبهه به دست نیامده بود.

*جوانان دانشجو پس از انقلاب خلأ یک سازمان اطلاعاتی ۵۰ ساله را پر کردند

وی اضافه کرد: تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امواج معاند و مختلفی با آن مواجه شد که ۱۴ روز پس از پیروزی دموکرات‌ها در مهاباد به پادگان شهر حمله کرده و توپخانه آن را به کوه‌های اطراف برده و با توپ‌های ۱۰۵ میلی‌متری شهر را بمباران کردند و اینگونه درگیری‌ها آغاز شد.

رضایی با بیان اینکه حوادث بعدی در سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، عنوان کرد: اشرار آن منطقه به پاکستان رفت و آمد داشتند و از این طریق اسلحه وارد کشور می‌کردند لذا تمام راه‌های این شهر در سال ۵۸ ناامن شد.

وی با بیان اینکه پس از حوادث سیستان و بلوچستان عده‌ای در خوزستان به لوله‌های نفت حمله کرده و آنها را منفجر کردند، اضافه کرد: بلافاصله پس از این حادثه گنبد کاووس دچار مشکل شد، از این رو سال ۵۸ درگیری بسیار شدیدی در تمام کشور اتفاق افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شروع ترور‌ها در تهران توسط گروه منحرف فرقان، یادآور شد: آنها اساتید بزرگواری همچون مطهری، مفتح و تعداد بسیاری از مسئولان را به شهادت رساندند و این اوضاع تا دی ماه ۵۸ که اطلاعات سپاه تشکیل شد، ادامه داشت تا اینکه ۱۱خانه تیمی از گروه فرقان متلاشی و گودرزی رهبر آنها دستگیر شد.

وی یادآور شد: اطلاعات پیش از انقلاب ایران سازمان ساواک بود و اکثر آنها از کشور گریخته بودند لذا سازمان اطلاعات جدیدی از جوانان ایران شکل گرفت که شهید حسن باقری و شهید مهدی زین‌الدین جزء آن بودند، از این رو جوانان دانشجو خلأ یک سازمان اطلاعاتی ۵۰ ساله را پر کردند.

رضایی با بیان اینکه سال ۵۸ از لحاظ ترور و شورش بسیار پرحادثه بود، اظهار داشت: کودتا‌ها در سال ۵۹ طراحی شد و بنی‌عامری و رکنی که جزء سران کودتا بودند با اویسی فرمانده نیروی زمین شاه در بغداد تشکیل جلسه داده و ضمن سازماندهی کودتا می‌خواستند با هواپیمای عراقی وارد ایران شوند.

وی با اشاره به حوادث سال ۶۰ و ورود مسعود رجوی از مرز پاکستان به ایران در این سال، عنوان کرد: شورای مرکزی منافقین در سال ۶۰ با رهبری مسعود رجوی آماده درگیر شدن با جمهوری اسلامی بود لذا آنها با انجام راهپیمایی و مظلوم‌نمایی در خرداد ماه آن سال با اسلحه وارد خیابان شده و با تیغ موکت‌بری مردم را ‌کشتند و در چنین وضعیتی روزانه ۴۰ نفر در خیابان‌های تهران شهید شدند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه همزمان با درگیری‌های منافقین، رژیم عراق از ۵ استان کشور عبور کرد و وارد ایران شد، گفت: داخل کشور توسط منافقین و استان‌های مرزی توسط عراق یکپارچه به آتش تبدیل شد که از این رو سال ۶۰ بسیار سرنوشت ساز بود و نیروهای انقلاب آن را مهار کردند.

* انتخاب بین جنگ با عراق یا حفظ تهران در سال ۶۰ بسیار مشکل بود

وی با تاکید بر اینکه انتخاب بین جنگ با عراق یا حفظ تهران در سال ۶۰ انتخاب مشکلی بود، یادآور شد: سخت‌ترین سال برای انقلاب و مردم همین سال بود اما با اتکا به خدای متعال و عنایت امام زمان (عج) انقلاب اسلامی از آن مرحله دشوار گذر کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اولین اقدام در سال ۶۰ سازماندهی داخل کشور بود که از تهران آغاز و سپس به شهرهای دیگر رسید؛ اقدام بعدی مهار منافقین بود در حالی که آنها ۱۷ هزار عضو ، ۷۰ هزار هوادار و انواع سلاح را دارا بوده و اسلحه خانه منافقین در دانشگاه تهران علنی بود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها در دو نوع شرایط به ظهور رسید که یکی از آنها انقلاب اسلامی و جهاد مردم و دیگری شرایط سخت تحریم و تحمل آن از سوی ملت ایران است.

رضایی ادامه داد: در زمان جنگ نرم و جنگ سخت‌ سال ۶۰ افراد گمنام با استعداد‌ی شکوفا شدند که هر کدام از آنها بخش مهمی از مشکلات کشور را به دوش کشیدند.

*حسن باقری را مقام معظم رهبری به بنده معرفی کردند

وی با بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری، اضافه کرد: مقام معظم رهبری زمانی که در حزب جهوری اسلامی بودند در سال ۵۹ جوانی خوش سلیقه به نام افشردی را به بنده برای کار اطلاعاتی معرفی کردند؛ پس از ملاقات با او متوجه استعداد، اعتقادات و تسلط کار اطلاعاتی او شدم بنابراین با جذب وی نام غلامحسین افشردی را به نام مستعار حسن باقری تغییر دادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حسن باقری ظرف ۴ ماه توانست بخش مهمی از مسائل سلطنت طلب‌ها را گزارش دهد، افزود: در سال ۵۹ حسن باقری به محض ورود به جبهه، اطلاعات عملیات جنگ را راه‌اندازی کرد که این امر از او یک لشکر ساخت هرچند مهدی باکری، حسین خرازی، دقایقی و برادران بقایی نیز اینگونه بودند.

وی تاکید کرد: جوانانی همچون شهدای دفاع مقدس در حال حاضر در ایران، وجود دارند لذا مدیریت کشور باید به گونه‌ای باشد که در شرایط غیرسخت نیز ظرفیت آنها بالفعل شود.

رضایی با تاکید بر اینکه اولین عاملی که باعث خلق معجزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد، بستر فرهنگی جامعه است، عنوان کرد: ملت ایران دارای روحیه بزرگی بوده و تنها در شرایط متناسب با شأن خود می‌تواند این توانایی‌ها را بروز دهد بر همین اساس چنانچه بستر جامعه ارزشی نباشد ملت ما نیز کوچک می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران زمانی بزرگ می‌شود که محیط پرواز مطلوبی داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم در شرایط امروز جامعه باکری‌ها و همت‌ها را به‌وجود آوریم باید ضمن توجه به ارزش‌ها و فرهنگ جامعه به جوانان آزادی عمل داده و در عین حال از آنها مراقبت کنیم.

*افراد سابقه‌دار انقلابی باید جایگاه خود را مشخص کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نلغزیدن افرادی که سابقه انقلابی دارند و نشان ندادن چهره شکست خورده از انقلاب به نسل بعد، اصول بسیار مهمی است چرا که اگر افراد بر روی ارزش‌ها پایدار نباشند بدترین ضد تبلیغ خواص خواهد بود از این رو افراد سابقه‌دار در انقلاب باید جایگاه خود را مشخص کنند.

وی با تاکید بر اینکه پایداری پیشگامان انقلاب بر روی ارزش‌ها بسیار مهم است، افزود: اگر این قشر ارزش‌های خود را تغییر دهد دیگر نمی‌تواند به وسیله زبان، جوان امروز را در انقلاب مشارکت داده و با این کار باعث فاصله آنها از دین و انقلاب اسلامی خواهند شد هرچند جوانان ایران با هوشمندی مسیر سعادت را پیمودن راه انقلاب اسلامی می‌دانند.

*همسویی موج‌های اسلامی خاورمیانه با انقلاب اسلامی باعث پیروزی‌ آنها شده است

رضایی با اشاره به قیام‌های اخیر کشورهای اسلامی خاورمیانه، تصریح کرد: در حال حاضرچند موج بیداری در جهان اسلام ایجاد شده که هرکدام از آنها که به انقلاب اسلامی نزدیک بوده‌اند، پیروز و موج‌هایی مانند القاعده و طالبان که از آرمان جمهوری اسلامی فاصله داشتند، شکست خوردند.

وی افزود: در داخل کشور نیز چنانچه افراد از انقلاب اسلامی فاصله بگیرند شکست خواهند خورد بنابراین پایداری نسل گذشته در انقلابی کردن نسل امروز بسیار موثر است و جوانان ایرانی این مسئله را به خوبی متوجه شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیث مصلحت نظام به موج هواپیماربایی در سال ۶۳ در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در آن سال منافقین هفته‌ای ۲ هواپیما از ایران می‌ربودند که آمار آنها به ۱۶هواپیما رسیده بود از این رو امام(ره) با تصمیم جدی این قضیه را جمع کردند.

وی با اشاره به راهکار امام(ره) برای جلوگیری از ربوده شدن هواپیماهای کشور خاطر نشان کرد: حاج احمد آقا در تماسی به بنده گفت که امام(ره) فرموده‌اند: «بچه‌های سپاه به فرودگاه رفته و آن را بگیرند و هیچ هواپیمایی حق پرواز بدون حضور پاسدار را ندارد» لذا ما این جملات امام(ره) را به نیروهای سپاه تهران و حفاظت ابلاغ کردیم.

رضایی با بیان اینکه هواپیماهای بزرگ‌تر پاسدار بیشتر و هواپیماهای کوچک تعداد پاسدار کمتری داشت،‌ افزود: ۴روز پس از ابلاغ پیام امام(ره)، اولین هواپیما ربوده شد و منافقین خلبان را از آسمان اصفهان مجبور به حرکت به سوی عراق کردند بنابراین پاسداران که در آن پرواز با لباس شخصی حاضر شده بودند به سمت منافقین شلیک کرده و با لطف خدا گلوله شلیک شده به قلب یکی از منافقین اصابت کرد و بدون اینکه باعث انفجار هواپیما شود، مردم نجات یافتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت : در آذر ماه سال ۶۷ طی نامه‌ای در خصوص ضرورت ادامه حضور پاسداران در هواپیما نظر امام (ره) را جویا شدیم که ایشان ضمن تشکر از پاسداران فرمودند که آنها باید به کار خود ادامه دهند.

وی در خصوص رویارویی جمهوری اسلامی با دشمنان در گذشته و حال، ‌تصریح کرد: غرب نمی‌تواند ایران سربلند و تمدن شکوفا شده آن را در شمال خلیج فارس و قلب خاورمیانه را ببیند، دلیل آن نیز این است که آمریکا تا کنون سه رویارویی با ایران داشته است.

رضایی بر همین اساس با بیان اینکه انقلاب اسلامی معتدل و منطقی‌ترین نظام برخاسته از انقلابات است اما دشمنی‌ آمریکا با ما هنوز تمام نشده، عنوان کرد: درابتدای انقلاب اسلامی القاعده به خانه خدا حمله کرد و در این زمان عده‌ای به امام (ره) پیشنهاد حمایت از آنها را دادند اما ایشان فرمودند این گروه عوامل صهیونیست هستند؛ مقام معظم رهبری نیز همانند حضرت امام(ره) در قبال القاعده عمل کرده‌اند.

*آمریکا از تثبیت شدن جمهوری اسلامی نگران بود

وی ادامه داد:‌ اولین موج درگیری غرب با ایران از آغاز انقلاب از سوی غربی‌ها بود که با حمایت گسترده آنها از ضدانقلاب، کودتاچی‌ها و تشدید اختلافات داخلی آغاز شد چرا که آمریکا نمی‌خواست انقلاب ما تثبیت شود.

رضایی با بیان اینکه پس از شکل‌گیری جمهوری اسلامی، آمریکا سعی داشت از تثبیت نظام جلوگیری کند، یادآور شد: آنها در این مرحله جنگ تحمیلی را راه انداخته و از صدام حمایت کردند اما پس از پیروزی ایران در جنگ آنها ۱۵سال در قبال ایران صبر پیشه کرده و دست به تحریم اقتصادی زدند.

*علی‌رغم مطرح شدن گفت‌وگوی تمدن‌ها آمریکا ایران را محور شرارت خواند

وی افزود: در شرایطی که در داخل ایران فضای بازی سیاسی حاکم بود و رئیس جمهور ایران در سازمان ملل موضوع گفت‌وگو تمدن‌ها را مطرح کرد، بوش ایران را مانند کره‌شمالی محور شرارت خواند و جرم ایران را داشتن بمب اتم دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چند سال مداوم گروه‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای ایران بازدید کردند، گفت: آنها گفتند که ما موضوع خاصی مشاهده نکردیم اما شما باید فعالیت هسته‌ای خود را تعلیق کنید لذا دولت وقت این مسئله را پذیرفت و قرار شد پس از آن غرب با پیشنهاهایش ایران را از مکانیسم‌های ادامه فعالیت هسته‌ای خود آگاه کند.

وی اظهار داشت: غرب ‌پس از تعلیق مدعی شد امکان فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد اما ایران گفت ‌در صورت خلع سلاح هسته‌ای دنیا فعالیت خود را کنار می‌گذاریم چرا که اسرائیل و برخی کشور‌های دارای چنین سلاحی هستند اما غرب درگیری‌های خود را ادامه داد و نظام تصمیم خود را تغییر داد.

رضایی با بیان اینکه در پایان کار دولت هشتم نیروگاه‌های نطنز و اصفهان فعالیت‌ خود را به صورت مجدد شروع کردند، اظهار داشت: غرب ‌در خرداد امسال قطعنامه ۱۹۲۹و تحریم اقتصادی ظالمانه علیه ایران را تصویب کرد.

*ایران پیشرفته در شمال خلیج فارس باعث نگرانی آمریکا است

وی با تاکید بر اینکه غرب و آمریکا نگران داشتن بمب اتم از سوی ایران نیستند بلکه از پیشرفت ملت ایران نگرانی دارند، عنوان کرد: وجود ایران پیشرفته در شمال خلیج فارس و مرکز نفت‌ و گاز جهان، تمدنی را خواهد ساخت که باعث نابودی منافع آنها در منطقه خواهد شد ازاین رو باید در برابر خواست آمریکا ایستادگی کرد.

رضایی بیان کرد: یکی از چشم‌اندازهای سند ۱۴۰۴ پیشرفت و توسعه یافتگی در عین دارا بودن هویت ایرانی، نفوذ در جهان اسلام و مستقل بودن در امنیت ملی است درحالی که آمریکا به تمام اهداف ما هجوم آورده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه با جنگ از پای در نخواهد آمد، عنوان کرد: بوش سه بار تصمیم حمله به ایران داشت که هر دفعه به دلیل آمادگی نیروهای مسلح و هوشیاری مقام معظم رهبری و افشاگری‌های ایشان منصرف شدند،‌ در حالی که هرگاه بنده از حمله بوش صحبت می‌کردم کسی این موضوع را قبول نداشت اما بوش در کتاب خاطرات خود نوشت که «من به پنتاگون دستور دادم آماده حمله به ایران شود.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکوهمندی انتخابات سال گذشته، خاطرنشان کرد: اوج مشارکت مردم در حضور ۴۰ میلیونی آنها به نمایش گذاشته شد اما متاسفانه حوادث پس از انتخابات طمع دشمنان را افزایش داد و آنها احساس کردند تفرقه درایران اوج گرفته و مسیر برای مواجهه با جمهوری اسلامی مهیا است.

وی تصریح کرد: فعالان سیاسی کشور باید حوادث پس از انتخابات را مدیریت و اعتراضات مردم را شکل قانونی داده و از سیاسی شدن اعتراضات اجتماعی جلوگیری می‌کردند چرا که اعتراضات غیر سیاسی مردم ربطی به نظام و انقلاب نداشت.

رضایی با بیان اینکه سیاسی شدن اعتراضات و حرکت غیر قانونی آن بستر آسیب‌پذیری را در جامعه ایجاد کرد، افزود: روز شنبه پس از رأی‌گیری بنده طی اطلاعیه‌ای انتخابات را به رهبری تبریک گفته و تاکید کردم که شورای نگهبان هر‌کس را رئیس جمهور اعلام کند،‌ از وی حمایت می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در کنار معترضان اغتشاشگرانی قصد برهم زدن اوضاع کشور را داشتند، اضافه کرد: بنده برای نشان دادن اینکه اعتراضات را می‌توان از طریق قانون پیگیری کرد نه از طریق خیابان‌ها، در شورای نگهبان شکایت کردم و پس از این شکایت در مصاحبه‌ای اعلام کردم از آن دو نفر می‌خواهم که شکایت خود را به شورای نگهبان انجام دهند.

* پیگیری قانونی اعتراضات می‌توانست آن را به نماد دموکراسی ایران تبدیل کند

رضایی گفت: در صورت قانونی شدن اعتراضات خیابانی و سیاسی نشدن اعتراضات از آسیب پذیری کشور جلوگیری می‌شد و آمریکا که مانند گرگ در اطراف ایرن کمین کرده از این موج برای خود سواری نمی‌گرفت بنابراین امکان کنترل اعتراضات و تبدیل کردن آن به نماد بزرگ دموکراسی وجود داشت.

وی ادامه داد: مشارکت و اعتراض دو روی سکه دموکراسی هستند و دموکراسی بدون اعتراض قانونی وجود ندارد و این امر مکمل مشارکت قانونی است، بنابراین اگر آقایان معترض اعتراضات را در چارچوب قانون دنبال می کردند ما بیش از مشارکت ۴۰ میلیونی می‌توانستیم، ‌پیروزی سیاسی برای نظام داشته و از وارد آمدن آسیب به آن جلوگیری کنیم.

*غرب نتوانست از فتنه سال گذشته بهره‌برداری کند

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در خصوص فتنه سال گذشته، تصریح کرد: غرب نتوانست از حوادث سال گذشته برای اهداف خود بهره‌برداری کند هرچند مسئله بدون آسیب نیز نبود اما غرب با تبلیغات گسترده در ظرف هفت‌ماه چهره غیر واقعی از جمهوری اسلامی به افکار عمومی دنیا نشان داد.

وی یاد‌آور شد :غرب سال گذشته به صورت غیر واقعی زیر پا گذاشته شدن حقوق بشر در ایران و وضعیت زندان‌ها را تبلیغ کرد، هر چند اشتباهات صورت گرفته نفی نمی‌شود و ممکن است نیروهای امنیتی، پاسداران و بسیجیان مرتکب اشتباه شده باشند اما ۸۵۰نفر از آنها زخمی و تعدادی شهید شدند که این امر نشان می‌دهد مسئله یک طرفه نبود و آنها باید پاسخگوی به شهادت رسیدن این افراد باشند، هر چند علی‌رغم تبلیغات خاص غرب، جمهوری اسلامی پیروز این میدان شد و آنها با موج تحریم‌های اقتصادی به سراغ ایران آمدند.

* در فتنه ۸۸ ایران پیروز میدان بود

رضایی ادامه داد: از حدود ۵ سال پیش آمریکایی‌ها آماده درگیری با کشور ایران شدند؛ آنها می‌خواستند ابتدا از طریق بحث هسته‌ای و درگیر کردن نظامی وارد شوند اما با آمدن اوباما مسیر جدیدی آغاز شد و از مذاکره گرفته تا اغتشاشات داخلی و تحریم اقتصادی جزء مجموعه جدیدی بود که آمریکایی‌ها آن را پیگیری می‌کردند و یکی از مهمترین مسائلی که پیگیری می‌شد مسئله جنگ نرم با ایران بود.

وی در پاسخ به این مسئله که طراحان خارجی فتنه ۸۸ چقدر توانستند خواسته‌های خود را در کشور پیاده کنند، گفت: معتقدم که غرب نتوانست از این حوادث بهره‌برداری موردنظر خود را ببرد ولی این نیز به این معنا نیست که آسیبی به کشور وارد نشد؛ غرب با تبلیغاتی که در عرض ۷ ماه علیه ایران انجام داد چهره غیر‌واقعی از جمهوری اسلامی در افکار عمومی درست کرد گرچه در این بین اشتباهاتی نیز صورت گرفت اما این مسائل یکطرفه نبود چرا که ۸۵۰ نفر از نیروهای بسیجی و امنیتی کشور زخمی و یا شهید شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جای سؤال است که این تعداد را چه کسی زخمی و شهید کرده است؛ پس مشخص است که در ۸ ماه فتنه یک زد و خورد جدی داشتیم و غرب وارد این ماجرا شده بود و می‌خواست اهداف خود را پیاده کند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ ما زخم برداشتیم اما پیروز از این میدان بیرون آمدیم تصریح کرد: ما توانستیم این فتنه را کنترل کنیم اما این پایان کار نیست و موج دوم که موج تحریم‌های اقتصادی است اکنون علیه ایران درست شده است و فعالیت‌هایی را در آینده نیز غرب و آمریکا علیه کشور انجام خواهند داد.

* آمریکا طرح فتنه ۸۸ را از قبل آماده کرده بود

رضایی با اشاره به این نکته که ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ توانست آثار منفی ۸ ماه فتنه را برطرف کند، خاطرنشان کرد: معتقدم که غربی‌ها در این فتنه دست داشته‌اند و آمریکایی‌ها چنین طرحی را از قبل آماده کرده بودند حتی اگر در حوادث پس از انتخابات این طرح پیاده نمی‌شد در یک زمان دیگری این مسئله را پیاده می‌کردند؛ دلیل من نیز این است که بوش زمانی که می‌خواست به ایران حمله کند با یک معضل بزرگی درگیر بود و آن معضل این بود که نمی‌توانست مانند عراق و افغانستان وارد ایران شود و بمباران و موشکباران‌ها نیز نیاز به نیروی پیاده داشت.

وی گفت: آمریکایی‌ها قصد داشتند در بمباران و موشکباران ایران چند مرکز اساسی را بزنند و آب و برق و انرژی مردم به مدت چند ماه از بین برود تا این موضوع سبب شود که یک شورش داخلی در ایران صورت بگیرد و آن زمان با هدایت کردن این شورش داخلی در کنار بمباران هوایی خلأ حمله زمینی به ایران را حل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چند سال قبل از سال ۸۸ به خاطر دارم که با آقای رشید بحثی داشتیم که آمریکا نمی‌تواند مانند عراق و افغانستان به ایران حمله کند و باید حرکت زمینی را در یک جا جبران کند لذا به این نتیجه رسیده بودیم که اینها طرحی را برای داخل کشور دارند و این طرح نیز از طریق ابزار نرم هدایت می‌شود بنابراین یک طرح براندازی نرم همزمان با بمباران نقاط اقتصادی ایران داشتند و این طرح آماده بود تا به محض اینکه اتفاقات سال ۸۸ رخ داد و آمریکایی‌ها این طرح را کلید زدند.

* ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ آب زلالی بود که فتنه را شست‌

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۹ دی یک شور و هیجان زائد‌الوصفی در بین مردم وجود داشت، گفت: در ۹ دی شعار ولایت، انسجام، وحدت و برادری مردم و حضور پرشور آنها مانند یک آب زلالی بود که حوادث ۸ ماه گذشته را شست‎وشو داد و در ۲۲ بهمن نیز این حضور مردم به اوج خود رسید و یک تودهنی محکمی به آمریکایی‌ها بود؛ البته معتقدم که باید برخورد قانونی با فتنه‌گران صورت گیرد چرا که اگر ما برخورد قانونی با آنها نداشته باشیم این مسئله تبدیل به یک رویه در آینده می‌شود و دیگران می‌توانند از این موضوع سوء استفاده کرده و پایه‌های قانون و حکومت را متزلزل کنند.

* غربی‌ها نگرانند موج بیداری اسلامی مصر وارد فلسطین شود

رضایی با بیان اینکه امسال در شرایطی به استقبال ۲۲ بهمن می‌رویم که موج بیداری اسلامی در منطقه و خاورمیانه حاکم شده است، تصریح کرد: این موج جدید بیداری اسلامی بسیار مهم و تعیین کننده است و ظاهر کار این است که این حرکت از تونس شروع شده و اکنون به مصر آمده و تمام سران کشورهای اسلامی را در یک حالت دغدغه قرار داده‌ است به طوری که برخی از کشورها پیشاپیش دارند در بین مردم پول تقسیم می‌کنند تا بتوانند برخی از این شکاف‌ها را حل و فصل کنند.

وی اضافه کرد: اما این مسئله بسیار عمیق‌تر از نابرابری‌های اقتصادی است؛ مصر نقطه بسیار مهمی است و بزرگترین کشور عربی و محور اتحادیه عرب است همچنین این کشور بزرگترین همسایه فلسطین است یعنی مرزهای مصر با فلسطین و سابقه تاریخی این کشور با مسئله فلسطین فوق‌العاده مهم است لذا اکنون غرب دیگر نگرانی ندارد که انقلاب مصر رخ ندهد بلکه نگرانی غرب این است که این مسئله وارد فلسطین شود و اسرائیل از بین برود.

* پیروزی مردم مصر با محو اسرائیل گره خورده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اکنون پیروزی مردم مصر با محو اسرائیل و دفن آن گره خورده است، گفت: این حوادث اکنون منطقه‌ای است اما می‌تواند به یک حوادث بین‌المللی تبدیل شود کما اینکه رئیس ناتو نیز اعلام کرده که ما با یک حادثه جدید بین‌المللی مواجه هستیم لذا حدس می‌زنم اکنون ارتش آمریکا آماده است که در صحرای سینا نیرو پیاده کند چرا که اگر حادثه غیرقابل انتظاری در مصر شکل گیرد این حادثه می‌تواند از طریق صحرای سینا به غزه منتقل و از غزه نیز به بیت‌المقدس کشیده شود.

رضایی اضافه کرد: نیروهای ناتو اکنون به دنبال بهانه‌ای هستند تا به صحرای سینا بروند و توجیه آنها نیز این است که کانال سوئز در حال بسته شدن است و راه تجارت بین‌المللی سد می‌شود؛ لذا حدس می‌زنم ارتش ناتو آمادگی دارد که اگر انقلاب مصر از یک حدی بیشتر شد بیاید و بین انقلاب مصر و غزه و فلسطین حایل شوند.

* آمریکا و اروپا می‌گویند مبارک باید برود

وی ادامه داد: اینکه اکنون آمریکا می‌گوید در مصر باید انتقال منظم قدرت صورت گیرد یعنی آنها تلاش می‌کنند تا انقلاب مصر را در یک کانال هدایت شده بیندازند. البته اسرائیل و برخی کشورهای عربی مخالف نظر اروپا و آمریکا هستند چرا که اروپا و آمریکا معتقدند که مبارک باید برود ولی اسرائیل و برخی کشورهای عربی می‌گویند به هر قیمتی که شده مبارک باید حفظ شود و این نشان می‌دهد که آنها به یک درگیری درونی دچار شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: طرح اروپا و آمریکا این است که مبارک آرام آرام کنار بکشد و سپس آنها بتوانند نیروی جایگزین او را کنترل کنند درست شبیه آنچه می‌خواستند برای انقلاب ایران درست کنند به طوری که در دی ماه ۵۷ که تهرانی رئیس شورای سلطنت شده بود تقاضا کرد تا به پاریس برود و امام(ره) را ببیند و ایشان فرمودند که تا شما از شورای سلطنت استعفا ندهید من شما را قبول نمی‌کنم. در آن زمان نیز پیامی از اعضای شورای انقلاب ایران برای امام(ره) آمد که گفته بودند شما شورای سلطنت را بپذیرید در غیر این صورت کودتا می‌شود و کشتار زیادی به راه می‌افتد اما امام(ره) فرمودند که نظام سلطنتی باید از بین برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکنون مسئله این است که آیا مبارک باید برود و یا نظام سیاسی مصر نیز همراه او باید از صحنه خارج شود، گفت: اسرائیل و برخی کشورها می‌گویند مبارک به هیچ عنوان نباید برود اما آمریکایی‌ها معتقدند نظام سیاسی مصر باید بماند و فقط مبارک کنار برود که البته این را هم به خاطر مسئله حزب بعث عراق می‌گویند چرا که عده‌ای در آن زمان به بوش گفته بودند که صدام را بردارد ولی حزب بعث را نگه دارد و اکنون تحلیل می‌کنند که بوش اشتباه کرد و باید صدام را می‌برد و حزب بعث را نگه می‌داشت چرا که اکنون جانشین حزب بعث کسی شده که طرفدار انقلاب اسلامی ایران است.

رضایی ادامه داد: نگرانی آمریکا و غرب این است که اگر نظام سیاسی مصر از بین برود میوه‌ای که در آنجا از این درخت به ثمر می‌رسد با انقلاب ایران گره خورده و آن وقت تحولی اساسی در مدت کوتاهی در کل جهان اسلام شکل می‌گیرد و نقشه روابط بین‌الملل و جهان عوض می‌شود.

* نخبگان در مسیر و جهت‌گیری رهبر انقلاب در نماز جمعه حرکت کنند

وی با تاکید بر اینکه من تغییر و تحولات را بسیار جدی می‌دانم، گفت: جهت‌گیری مقام معظم رهبری در نماز جمعه بسیار هوشمندانه بود و سیاسیون ایران نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند و لازم است نخبگان مسیر رهبری را جدی گرفته و در مسیر فرمایشات ایشان که بسیار حکیمانه بود حرکت کنند و دچار حالت انفعالی نشوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اکنون باید راه را عاقلانه در پیش بگیریم، تصریح کرد: ملت مصر تاکنون مسیر درستی را طی کرده است البته اکنون فقط به دنبال دموکراسی هستند و می‌خواهند یک انقلاب مردمی را با دموکراسی شکل بدهند و جمهوری اسلامی ایران نیز در فلسطین خواهان دموکراسی است چرا که رهبر انقلاب از مدت‌ها پیش اعلام کرده‌اند که در فلسطین باید از طریق دموکراسی قانون جدیدی نوشته شود و مردم فلسطین نظام خود را تعیین کنند. البته باید گفت که این دموکراسی‌ها دیگر در اختیار آمریکایی‌ها نخواهد بود و منافع آمریکا را تهدید می‌کند.

* در ۲۰ سال آینده موج بیداری اسلامی جهان را در بر می‌گیرد
رضایی با بیان اینکه این موج بیداری اسلامی سراسر جهان را خواهد گرفت و سپس اردن و یمن در معرض این موج قرار می‌گیرند، گفت: مطمئناً پس از مدتی این موج به سمت اندونزی پیش می‌رود چرا که این کشور اکنون استعداد مناسبی دارد که وارد این موج بعد از آفریقا شود و پیش‌بینی می‌کنم که در ۲۰ سال آینده سراسر جهان اسلام به یک بیداری کامل اسلامی و اتحاد اسلامی می‌رسد و ما شاهد شکل‌گیری قدرت بزرگ اسلام بین قدرت‌های بین‌المللی خواهیم بود.

* پیروزی انقلاب مصر سبب پیروزی فلسطین می‌شود

وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی مصر پیروز شود این انقلاب نیز در فلسطین که محل درگیری اسلام و غرب خواهد بود، پیروز می‌شود، تصریح کرد: غرب پس از آن به سمت کنار رفتن حرکت می‌کند و به ناچار می‌پذیرد که قدرت اسلام باید نقشی در جهان ایفا کند.

* برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از احمدی‌نژاد تقدیر می‌کنم

رضایی با اشاره به اینکه ملت ایران اکنون مسیر درستی را در پیش گرفته است، گفت: ما برای ۲۰ سال آینده چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ را ترسیم کرده‌ایم که البته دشمنان موانعی را بر سر راه ایران درست خواهند کرد اما باید دست به دست هم دهیم و با همکاری و وحدت این مسیر را سرعت و شتاب بیشتری بخشیم؛ اکنون کار بزرگ هدفمند کردن یارانه‌ها در حال اجراست و من نیز با وجود اینکه منتقد دولت هستم اما در این زمینه از احمدی‌نژاد تقدیر می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسیاری می‌گفتند هدفمند کردن یارانه‌ها تورم کشور را به بالای ۵۰ درصد می‌رساند من نمی‌خواهم آمار دولت را تأیید کنم اما طبق این آمار که می‌گویند تورم ۱۱ درصد است مطمئنا به ۴۵ درصد نرسیده است و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم اما باید همکاری کنیم و اگر نسبت به دولت نیز انتقاداتی داریم باید روی نقاط مشترک کار کرده تا انتقادات جنبه سازنده به خود گیرد لذا برداشت من این است که نباید کوتاه بیاییم و اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم.

وی گفت: باید با قدرت این مسیر را که رهبر انقلاب در جلوی آن قرار گرفته‌اند ادامه داده پشت سر ایشان حرکت کنیم.

*امروز زمان بی‌تفاوتی هاشمی رفسنجانی نیست

رضایی با بیان اینکه اکنون برخی از یاران انقلاب تماشاچی شده‌اند، گفت: امروز روز بی‌تفاوتی و گله‌گذاری نیست و باید پشت سر رهبری حرکت کنیم چرا که من مسیر رهبری را درست می‌بینم و معتقدم باید پشت سر ایشان به جلو برویم. البته گله‌ای نیز از برخی آقایان از جمله هاشمی دارم چرا که وی می‌تواند کمک بزرگی به مسئولان کشور و رهبر انقلاب انجام دهد؛ امروز روز تماشاچی بودن نیست.

وی اضافه کرد: اگر به تحولات جهان اسلام نگاه کنیم و مقاومت آمریکا و غرب را در مقابل انقلاب و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را ببینیم، نمی‌توانیم تماشاچی باشیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: امیدوارم حادثه شمال آفریقا همان رایحه‌ای از ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد که ان‌شاء‌الله ایشان با پرچم امام حسین آمده و جهان اسلام را از دست استکبار نجات می‌دهد و امیدوارم سی و سومین جشن پیروزی انقلاب پیروزی مجدد ملت ایران باشد


اللهم عجل لولیک الفرج

 

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 11th فوریه 2011 | ۱۰۵۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.