رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام و سفیران کشورهای اسلامی:
وضع کنونی امت اسلامی در آینده نه‌چندان دور متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب مراقبت و هدایت حرکت بیداری اسلامی را به سمت اهداف عالیه را زمینه‌ساز آینده روشن منطقه و امت اسلامی دانستند و افزودند: وضع کنونی امت اسلامی باید متحول شود و به فضل الهی و به برکت اسلام این دگرگونی در آینده نه چندان دور حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام و سفیران کشورهای اسلامی و قشر‌های مختلف مردم با تبریک میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و صادق آل محمد (ع) بیداری برخی ملت‌های منطقه را نشانه افزایش ظرفیت بشر برای بهره‌مندی از خورشید حیات‌بخش اسلام و پیامبر گرامی اسلامی خواندند و تاکید کردند: دردهای ملت‌های منطقه تنها با کوتاه کردن دست شیطان بزرگ، آمریکا از سرنوشت ملت‌ها و کشورها علاج خواهد شد.

ایشان ولادت نبی مکرم اسلام را فجر درخشانی در زندگی بشر دانستند و افزودند: هر قدر معرفت بشر عمیق‌تر و ظرفیت انسان در طول تاریخ بیشتر شود برکات سعادت‌بخش بعثت پیامبر گرامی اسلام و سرنوشت جوامع انسانی آشکار‌تر خواهد شد و امروز نشانه‌های این حقیقت درخشان در منطقه قابل مشاهده است.

رهبر معظم انقلاب بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه از جمله مصر و تونس را نشانه‌ای از به ستوه آمدن ملت‌ها و تلاش آنها برای نجات از تحقیر و ظلم و تاریکی برشمردند و افزودند: تحمیلات و دخالت‌ها‌ی مستکبران و در رأس آنها آمریکا در زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورها ملت‌ها را به ستوه آورده و به فکر چاره‌ انداخته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه با اشاره به نارضایتی‌های قابل درک مردم کشورهای غربی از تمدن مادی، خاطرنشان کردند: اگر مسلمانان بتوانند اسلام را با گفتار و رفتار خود به درستی به جهانیان معرفی کنند مطمئناً گرایش عمومی به اسلام جهان را در برخواهد گرفت و این مسئله وظیفه مسلمانان را در اصلاح بینش و رفتار خود سنگین‌تر می‌کند.

ایشان ابراز بیزاری از حضور مستکبران را از اولین نتایج بیداری برخی ملت‌‌های مسلمان منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: “اولین اولین اثر این بیداری ابراز بیزاری از حضور مستکبرین در این منطقه است، آمریکایی‌ها سیاست‌های آمریکایی تلاش می‌کنند با تبلیغات فراوان که خود را از تیررس حرکت عظیم مردم که امروز در برخی از کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود، دور نگه‌دارد؛ لیکن این ممکن نیست. این حرکت‌ها در درجه اول علیه سلطه استکبار در این منطقه است. آن چیزی که ملت‌ها را تحقیر کرده است سلطه استکبار است. آن چیزی که موجب شده است که ملت‌های مسلمان با یکدیگر دست برادری ندهند یکدیگر را فهم نکنند نیروهای خود را بر روی هم نگذارند و امت اسلامی به معنای واقعی شکل پیدا نکند دسایس و دخالت‌های استکبار در یک منطقه است. این باید جمع بشود، ملت‌ها باید از دخالت و تسلط استکبار خلاص بشوند و نجات پیدا کنند. این کلید حل مشکلات منطقه است. ”

مقام معظم رهبری ایجاد شکاف میان ملت‌ها و دولت‌ها از دیگر پیامدهای سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا دانستند و افزودند: حضور ملت‌ها در صحنه تیغ زور گویی قدرت‌ها را کند می‌کند و اگر دولت‌ها با خواست‌های ملت‌ها همراه شوند آمریکا و هیچ سلطه گری دیگری نمی‌تواند اهداف خود را به آنها تحمیل کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت جعلی صهیونیستی را غده‌ای سرطانی و عامل عنوان بیماری و آفت سیاسی، اقتصادی در منطقه خواندند و افزوند: استکبار همه تلاش خود را برای حفظ این غده‌ جنگ افروز و اختلاف افکن به کار گرفته اما تنفر ملت‌ها از این غده سرطانی امروز در منطقه آشکار‌تر شده است.

ایشان وظیفه عالمان دینی و نخبگان سیاسی، علمی و دانشگاهی را در هدایت موج رو به گسترش بیداری اسلامی در منطقه را بسیار سنگین دانستند و تاکید کردند: نخبگان کشورهای منطقه نگذارند دستگاه استکبار با وسایل مختلف قیام مردم را سرقت و حرکت عظیم ملت‌ها را مصادره کنند.

رهبر معظم انقلاب مراقبت و هدایت حرکت بیداری اسلامی را به سمت اهداف عالیه زمینه ساز آینده روشن منطقه و امت اسلامی دانستند و با اشاره به ویژگی‌های جمعیتی جغرافیایی و منابع بیکران یک و نیم میلیارد مسلمان افزودند: وضع کنونی امت اسلامی باید متحول شود و به فضل الهی و به برکت اسلام این دگرگونی در آینده نه چندان دور حاصل خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد با آیات قرآن مجید، توکل و خضوع در مقابل پروردگار، مهربانی با برادران ایمانی و ایستادگی و استواری در مقابل مستکبران و ظالمان را ویژگی‌های یک انسان مسلمان و جامعه اسلامی خواندند و افزودند: ملت عزیز ایران این راه سعادت بخش را به توفیق الهی ادامه می‌دهد و دیگر ملت‌های مسلمان نیز آرام، آرام به این سمت و سو در حال حرکتند تا وعده خدا محقق شود که “والعاقبه اللمتقین “.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 21st فوریه 2011 | ۱۱۵۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.