در جلسه هیئت دولت و توسط رئیس‌جمهور
دو پروژه ابررایانه ملی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد در جلسه دولت از دو ابررایانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت و به صورت ویدئو کنفرانس از دو پروژه ابررایانه دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان رونمایی کرد.
ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان قادر به انجام ۳۴ هزار میلیارد عملیات محاسباتی در ثانیه است و پردازنده‌های گرافیکی آن قادر است بیش از ۳۲ بیلیارد علمیات را در هر ثانیه انجام دهد.
حافظه محاسباتی این ابررایانه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ گیگابایت بوده حجم ذخیره سازی که در این سامانه پیش‌بینی شده در حال حاضر به بیش از ۳۰ هزار گیگابایت می‌رسد که متناسب با نیاز صنایع، امکان افزایش نامحدود این فضا نیز در آینده وجود خواهد داشت.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در خصوص ابررایانه این دانشگاه گفت: سرعت ارتباطی این سامانه برابر ۴۰ گیگا‌بایت در ثانیه است که با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شده است.
ابررایانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز قادر است ایران را در جمع کشورهای دارای برترین ابررایانه‌های دنیا قرار دهد که با توان پردازش ۳۴ میلیارد عملیات در ثانیه، سرعتی برابر ۴۰ گیگا بایت دارد.
بر اساس این گزارش انتشار لیست جدید ۵۰۰ ابررایانه قدرتمند جهان نشان می‌دهد که کشور چین با ابررایانه تیانهه a1 در رتبه اول و آمریکا نیز با ابررایانه جاگوار در رتبه دوم دارنده برترین ابررایانه جهان قرار دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 23rd فوریه 2011 | ۱۲۸۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.