روزنامه مالزیایی:

مخالفت کشورها با فشار و تهدید علیه ایران ادامه خواهد داشت

کوالالامپور- روزنامه استار چاپ مالزی در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به مخالفت کشورها با اعمال فشار بر ایران، نوشت: در حالی که دولت اوباما ارایه طرح پیشنهادی برزیل مبنی بر تبادل سوخت هسته ای را وقت کشی دانسته است، رییس جمهوری برزیل اعلام کرد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در ادامه می نویسد: طرح های معاوضه سوخت که از سوی برزیل و ترکیه ارایه شده مورد استقبال ایران قرار گرفته و اکنون غربی ها باید آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.
روزنامه استار در ادامه می افزاید: ایران در مورد تلاش های ترکیه و برزیل که هر دو از اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، برای میانجیگری مناقشه با غرب بر سر احیای معامله سوخت هسته ای ابراز خوش بینی کرد.
به گزارش این روزنامه، در حالی که دولت اوباما در مقابل ارائه طرح پیشنهادی برزیل مبنی بر احیای معاوضه سوخت هسته ای، ایران را به وقت کشی و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کند، رییس جمهوری برزیل در نشست خود با هیات نمایندگی پاراگوئه اذعان داشت که ما مطمئن هستیم تلاش ایران در زمینه انرژی هسته ای کاملا صلح آمیز بوده و ما تمام تلاش های خود را برای حل این مناقشه بکار می بندیم.
به گزارش این روزنامه، رامین میهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که فرمول های جدیدی در طرح های برزیل و ترکیه برای معاوضه سوخت طرح شده است و من فکر می کنم به موافقت نامه های عملی این فرمول ها نائل شویم.
“لوئیس لولا داسیلوا” رییس جمهوری برزیل و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اذعان داشتند که ایران به دنبال غنی سازی اورانیوم برای تهیه بمب هسته ای نیست بلکه آن را برای استفاده در امور پزشکی می خواهد و این طرح ها هم وسیله ای است برای اینکه ایران را از اتهام ساخت بمب هسته ای مبرا کند.
به گزارش این روزنامه، روسیه و چین که از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند نیز خواستار ارائه زمان بیشتر به برزیل و ترکیه برای پیشبرد طرح های معاوضه سوخت هسته ای، هستند.
آساق**۳۳۵**۱۳۳۲

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 10th می 2010 | ۹۹۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.