خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت پست راه‌اندازی پروژه ایمیل ملی با تکیه بر شماره ملی ایرانیان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای شرکت پست عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن کرباسیان صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه واگذاری بخش عمده‌ای از خدمات پستی به بخش خصوصی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: قسمتی از این خدمات از جمله توزیع خدمات پایه پستی، کدگذاری، پست بین‌المللی و تمبر همچنان در اختیار بخش دولتی خواهد بود.

* ۱٫۰۳ میلیون خرید اینترنتی در کشور
وی همچنین از توزیع ۸۵۰ میلیون نامه، مرسوله و قبض‌های خدماتی توسط شرکت پست در سال‌ جاری خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۰۰‌هزار خرید اینترنتی در کشور انجام شده است که این کار با راه‌اندازی سایت خرید اینترنتی شرکت پست ساماندهی می‌شود.

* فعالیت ۱۰‌هزار دفتر ICT روستایی در کشور
کرباسیان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰‌هزار دفتر ICT روستایی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تحقیق در این مورد که سفرهای روستاییان به شهرها به چه منظور انجام می‌شود، آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه در دفاتر ICT روستایی از طریق پست‌بانک برای یک میلیون و ۲۰۰‌هزار خانوار برای دریافت یارانه نقدی، حساب افتتاح شده است، افزود: تلاش مجموعه شرکت پست بر آن است که ارتباط روستاها و شهرها را تا جایی که امکان دارد از طریق دفاتر خدمات پستی فراهم کند تا هزینه سفرهای روستاییان کاهش یابد.
کرباسیان همچنین از تعهد مدیرکل اتحادیه جهانی پست در خصوص عدم تأثیر تحریم‌های بین‌المللی بر ارتباط پستی ایران با کشورهای دنیا خبر داد.
وی همچنین راه‌اندازی پروژه ایمیل ملی با تکیه بر شماره ملی ایرانیان را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای شرکت پست عنوان کرد.

* بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ارتباطی
استاندار آذربایجان شرقی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ارتباطی را از سیاست‌های دولت برای تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد.
احمد علیرضابیگی نیز در این دیدار با بیان اینکه بخش مهمی از خدمات دولت از قبیل مراحل ثبت‌نام طرح هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت و مسکن مهر از طریق خدمات پستی انجام شده است، افزود: آذربایجان شرقی در ارائه خدمات الکترونیکی پیشرو بوده و زیرساخت‌های توسعه خدمات پستی در استان فراهم است.
وی مدیریت صحیح را عامل ایجاد فرصت‌های مناسب برای توسعه دانست و گفت: ایجاد شرایط ایده‌آل برای استفاده از خدمات پستی و الکترونیکی دولت نیازمند مدیران خلاق و باهوش است.
بیگی با تأکید بر واگذاری بخشی از خدمات پستی به بخش خصوصی تصریح کرد: ارتقای سطح خدمات پستی نیازمند ورود بخش خصوصی و استفاده از توانمندی بالای این بخش است که البته سرمایه‌گذاران هم باید از سود خود در این باره مطمئن باشند.


اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 3rd مارس 2011 | ۱۰۸۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.