خبرگزاری فارس: شیعیان شهرهای مختلف عربستان فردا در اعتراض به اقدام مقامات سعودی در بازداشت روحانی برجسته این کشور پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات می‌کنند.

به گزارش فارس، به نقل از شبکه خبری “راصد “، یک گروه از جوانان استان الاحساء از مردم خواستند در تجمع صلح‌آمیزی که فردا جمعه در اعتراض به اقدام مقامات سعودی در بازداشت شیخ “توفیق العامر ” روحانی برجسته شیعه عربستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مقامات سعودی یک‎شنبه گذشته شیخ العامر را به دلیل دعوت به تشکیل نظام مشروطه و رفع تبعیض نژادی در عربستان در خطبه‌های نماز جمعه مسجد شهر هفوف استان الاحساء بازداشت کردند.

این گروه گفتند که درصدد برگزاری تحصن صلح‌آمیز پس از نماز جمعه فردا در برابر مسجد ائمه بقیع در کنار نزدیک قبرستان هفوف هستند که شیخ العامر امام جماعت این مسجد است.

این گروه در حمایت از شیخ العامر صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با عنوان “روز خشم جوانان الاحساء برای آزادی شیخ توفیق العامر ” باز کردند که در آن تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شرکت کردند.

این در حالی است که مردم شهرک العوامیه در استان القطیف عربستان نیز قرار است فردا در حمایت از شیخ العامر راهپیمایی مسالمت‌آمیز داشته باشند و خواستار آزادی وی شوند.

گروه‌هایی که مردم را دعوت به برگزاری این تظاهرات کردند، گفتند که: این تکلیف شرعی و اخلاقی ما است که از شیخ العامر دفاع کنیم.

شهرهای القطیف، العوامیه و صفوی در روزهای گذشته شاهد تظاهرات مردمی بودند که خواستار آزادی زندانیانی شدند که سال‌ها است بدون محاکمه در حبس به سر می‌برند.


اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 3rd مارس 2011 | ۱۰۸۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.