خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: پهلو گرفتن دومین کشتی کانتینری بزرگ جهان در بندر شهید رجایی نشان از بی‎تأثیر بودن تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی‌تختی عصر چهارشنبه در بازدید از مجتمع شهید رجایی و در بازدید از دومین کشتی بزرگ کانتینری جهان در اسکله این بندر اظهار داشت: پهلودهی دومین کشتی بزرگ کانتینری جهان در بندر شهید رجایی نشان از بی‎تأثیری تحریم‌های استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.
همچنین کاپیتان این کشتی نیز در حاشیه بازدید استاندار هرمزگان گفت: خدمات‌دهی در بندر شهید رجایی مناسب است و این بندر از نظر امکانات مدرن و به‏روز است.
کشتی زین لس‌آنجلس متعلق به شرکت چایناشیپینگ با طول ۳۳۷ متر و عرض ۴۶ متر و آبخور ۱۳٫۱۰ متر و ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.
به گفته مسئولان بندر رجایی از زمانی که این کشتی وارد بندر شهید رجایی شده، عملیات تخلیه و بارگیری بسیار خوب در حال انجام است به طوری که بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ TEU در مدت ۴۵ ساعت عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌شود.
طی سال‌های گذشته همچنین بزرگترین شناور کانتینربر دنیا متعلق به خطوط کشتی‌رانی مدیترانه نیز در بندر رجایی پهلو گرفت.
بندر رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و فعال‌ترین بندر کشور در حال حاضر در جمع ۵۰ بندر فعال دنیا قرار دارد.
مسئولان این بندر امید دارند این بندر بتواند پس از اجرای فازهای توسعه و ایجاد امکانات مورد نیاز به هاب منطقه تبدیل شود.
در حال حاضر ظرفیت جابه‌جایی کانتینر در این بندر برابر با ۳ میلیون TEU در سال است که طبق اعلام مقامات مربوطه با اجرای فازهای توسعه این ظرفیت به ۶ میلیون در سال‌های آینده می‌رسد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 3rd مارس 2011 | ۱۱۳۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.