خبرگزاری فارس: قائم‎مقام سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال آینده هر ایرانی کارت هوشمند شناسایی دریافت می‌کند تا تمام اقدامات قانونی خود را از طریق این کارت انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا انصاری در نشست مدیران و معاونان اداره کل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به پایان مهلت کارت ملی فعلی و مراجعه مردم برای تمدید آن اظهار داشت: دیگر نیازی به تمدید کارت شناسایی فعلی که در دست مردم است، وجود ندارد چراکه از سال آینده صدور کارت ملی هوشمند در نقاط مختلف کشور شروع می‌شود.
وی تصریح کرد: هم‎اکنون به صورت آزمایشی و موقت صدور کارت ملی هوشمند در استان قم آغاز شده و به سرعت در سایر شهرهای کشور نیز این خدمات ارایه می‌شود.
انصاری در مورد صدور شناسنامه‌های مکانیزه نیز افزود: هم‎اکنون در کشور ۸۲ هزار جلد از این شناسنامه‌ها صادر شده و موجود است و در تمام استان‌ها کار صدور شناسنامه مکانیزه برای مردم با توجه به تجهیزات و امکانات آغاز شده است.
به گزارش فارس، قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور سیاست سازمان ثبت احوال را مکانیزه کردن و الکترونیکی نمودن اقدامات اجرایی اعلام کرد و ادامه داد: در همین راستا طرح ایجاد آرشیو الکترونیکی را در استان‌ها دنبال می‌کنیم و بعد از اجرای این طرح در تهران و خوزستان از سال آینده این طرح نیز در تمام کشور اجرایی می‌شود.
انصاری خاطرنشان کرد: با ایجاد آرشیو الکترونیکی امکان دسترسی کارکنان ثبت احوال به آرشیو اسناد سجلی مناطق مختلف کشور و ارایه خدمات به هموطنان در هر نقطه امکان‌پذیر می‌شود.
وی همچنین از واگذاری بخشی از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: به تدریج برخی از خدمات الکترونیکی با هدف رقابتی کردن ارایه آنها به بخش خصوصی واگذار شده و این کار در استان‌های مختلف پیگیری می‌شود.
انصاری در ادامه از به‎هنگام‌سازی ثبت وقایع چهارگانه در کشور خبر داد و گفت: ۹۹ درصد تولد و فوت در مهلت مقرر در سطح کشور انجام می‌شود.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور همچنین از ایجاد پایگاه شناسایی ایرانیان با هدف شناسایی و ثبت اطلاعات هویتی ایرانیان داخل و خارج از کشور خبر داد و افزود: دولت لایحه صدور شناسنامه به فرزندان زنان ایرانی که دارای همسر خارجی هستند را تصویب کرده و برای تصویب به مجلس ارایه شده است.
انصاری تصریح کرد: هم‎اکنون ۱۲۰ سند هویتی در این پایگاه ثبت شده و نهادهای مختلف نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 3rd مارس 2011 | ۱۰۹۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.