با ۱۸۲ رای موافق نمایندگان صورت گرفت؛
موافقت مجلس با دوفوریت طرح اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ۲ ماه اول سال ۹۰

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس با ۱۸۲ رای موافق، با دوفوریت طرح اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۰ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۸۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با دوفوریت طرح اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت درماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۰ موافقت کردند.

این طرح که به امضای ۵۳ تن از وکلای ملت رسیده است، صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی شد که در صورت تصویب نهایی آن به دولت اجازه داده می‌شود در چارچوب قانون پنجم توسعه و قانون بودجه ۱۳۸۹ کل کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهش سال ۱۳۹۰ درآمدها و سایر منابع عمومی و اختصاصی را وصول و اعتبارات هزینه‌ای (یاری) و تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی و اختصاصی از آن محل در چارچوب احکام و جداول قانون بودجه سال ۱۳۸۹ و تا مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب پرداخت کند. همچنین در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها معادل سه ماه پایانی سال ۱۳۸۹ عمل کنند.

همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) موظفند تنخواه گردان حسابداری موضوع ماده ۲۳ قانون محاسبات عمومی کشور را که در چارچوب ماده مذکور در وقف این ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه‌های اجرایی مربوط پرداخت می‌شود، حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۰ تسویه کند.

همچنین بر اساس تبصره ۱ این طرح دوفوریتی و در صورت تصویب نهایی آن، بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت بر اساس قانون بودجه ۱۳۸۹ کل کشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.

طبق تبصره ۲ این طرح دوفوریتی و در صورت تصویب نهایی آن، با تصویب نهایی قانون بودجه سال ۱۳۹۰ دولت موظف است به نحو مقتضی اعمال حساب را بر اساس آن از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۰ اقدام کند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 14th مارس 2011 | ۱۰۷۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.