آخرین تحولات لیبی
آمادگی غربی‌ها برای حمله به لیبی و ادامه بمباران‌ها توسط نیروهای قذافی

خبرگزاری فارس: برغم این که رژیم قذافی اعلام نموده گشودن آتش به روی انقلابیون لیبی و شهروندان این کشور را متوقف می‌کند،‌ با این حال حملات نیروهای تابع قذافی علیه مناطق تحت تصرف انقلابیون هم‌چنان ادامه دارد و غرب خود را برای حمله به لیبی آماده می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، آخرین خبرهای رسیده از لیبی حکایت از آن دارد، با وجودی‌که رژیم قذافی پیش از این اعلام کرده بود، به گشودن آتش علیه انقلابیون لیبی و شهروندان این کشور پایان می دهد، اما شهر مصراته و دیگر مناطق تحت کنترل انقلابیون، هم‌چنان زیر آتش نیروهای قذافی قرار دارد و انقلابیون لیبی در برابر حملات نیروهای تابع قذافی مقاومت می‌کنند و یکی از حملات آنها جهت بازپس‌گیری شهر مصراته را ناکام ساخته‌اند.
– پیش از این “موسی کوسا ” وزیر خارجه لیبی اعلام کرده بود که لیبی قطعنامه سازمان ملل متحد درباره منطقه ممنوع پرواز را می‌پذیرد و به گشودن آتش علیه ملت لیبی پایان می‌دهد.
– به گزارش رویتر قذافی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت مبنی بر ایجاد منطقه ممنوع پرواز آسمان خود را به روی تمام هواپیماها بسته است.
– سیف الاسلام قذافی نیز در اظهارنظری درباره تصویب قطعنامه منطقه ممنوع پرواز گفت که از این تهدیدات نمی‌هراسد.
– آلمان اعلام کرد که موضع خود در برابر لیبی را تغییر نداده و قذافی باید به سرعت جنگ علیه مردمش را به پایان برساند.
– ترکیه با هرگونه دخالت خارجی مخالفت نموده و خواستار توقف فوری گشودن آتش در لیبی توسط رژیم قذافی شده است.
– فرانسه اعلام کرده که به آمریکا و انگلیس و کانادا جهت حمله به لیبی می‌پیوندد و کشورهای عربی مانند اردن و امارات و قطر نیز آمادگی خود را جهت پیوستن به کشورهای حمله کننده به لیبی اعلام کرده‌اند.
– خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که انقلابیون لیبی درحال انجام هماهنگی‌های لازم با کشورهای غربی جهت حمله به رژیم قذافی هستند.
– و سرانجام این که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در اقدامی فریبکارانه بار دیگر خواستار کناره‌گیری قذافی از قدرت شد.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 19th مارس 2011 | ۱۰۷۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.