تسلیم تمام تکنولوژی آمریکا و انگلیس در برابر مهار نشت نفت

 کارشناسان و مقامهای رسمی بریتیش پترولیوم و دولت آمریکا برای یافتن راهکارهای جدیدی برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک دیدار و رایزنی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که پس از گذشت ۲۱ روز از وقوع انفجار در سکوی نفتی خلیج مکزیک تلاشهای بریتیش پترولیوم برای مهار نشت نفت از این سکو به جایی نرسیده است . بریتیش پترولیوم که بخش عمده ای از سهام این پروژه را در اختیار دارد کلیه هزینه های مربوط به پاکسازی منطقه آلوده از نفت را بر عهده گرفته است .
تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برای پاکسازی و مهار نشت نفت در خلیج مکزیک هزینه شده است. کارشناسان محیط زیست به شدت نگران تبدیل این بحران به فاجعه بزرگ زیست محیطی هستند . دولت آمریکا نیز مساله نشت نفت در خلیج مکزیک را یکی از اولویتهای مهم خود برشمرده است .
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه در دیدار با اعضای کابینه آخرین تحولات مربوط به عملیات مهار نشت نفت در خلیج مکزیک را مورد بررسی قرار داده است.
زندگی آبزیان دریایی و پرندگان خلیج مکزیک به شدت با تهدید روبرو شده است . صنعت ۲٫۴ میلیارد دلاری ماهی گیری ایالت لوییزیانا در معرض خطر قرار گرفته است. مردم این ایالت از ترس ماهی های آلوده حاضر به خریداری ماهی نیستند . نشت نفت روزانه ۱۰ میلیون دلار برای شرکت بریتیش پترولیوم هزینه در بر دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 10th می 2010 | ۹۳۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.