ضمن تشریح فعالیت‌های مؤسسه سیره شهدا عنوان شد:
«خاطرات مقام معظم رهبری» پر مخاطب‌ترین کتاب راهیان نور

خبرگزاری فارس: مسؤل روابط عمومی «مؤسسه روایت سیره شهدا» گفت: در ایام برپایی اردوهای راهیان نور بیش از ۶هزار نسخه از کتاب «جای پای باران» توزیع شد که پرمخاطب‌ترین کتاب این مؤسسه در اردوی راهیان نور شناخته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جبار جوادی روایتگر راهیان نور و مدیر روابط عمومی «مؤسسه روایت سیره شهدا» در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: روایتگرانی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، طلابی هستند که سطح ۸ حوزه را گذرانده‌اند و در چهار محور نظامی، انقلاب اسلامی، انتظار و شهادت و همچنین آموزش‌های عملی مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.
جوادی یادآور شد: طلاب روایتگر پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به صورت کارورز، راوی معین و در نهایت روایتگر، فعالیت خود را در کنار مجمع روحانیون ایثارگر که دارای آشنایی بیشتری به فضای منطقه‌های عملیاتی هستند، آغاز می‌کنند.
وی افزود: بر این اساس در این دوره از برپایی اردوهای راهیان نور که طی اسفند ۸۹ و فروردین سال جاری برگزار شد، ۲۵۰ روایتگر مؤسسه سیره شهدا قم با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور طی ۴ هزار نفر روز به روایتگری سیره شهدا و عملیات‌های دفاع مقدس و معارف اسلامی برای زائران سرزمین‌های نور پرداختند.

* کتاب «جای پای باران» پر مخاطب‌ترین کتاب مؤسسه سیره شهدا در اردوی راهیان نور

این پژوهشگر دفاع مقدس در خصوص دیگر فعالیت‌های فرهنگی «موسسه روایت سیره شهدا» گفت: این مؤسسه در کنار اعزام مبلغ و روایتگر به مناطق عملیاتی اقدام به چاپ و توزیع کتاب‌هایی با عنوان «کوله پشتی»، «دو نیمه سیب»،‌ «چفیه»، «جای پای باران»،‌ «عفت و حجاب» و نرم افزار‌های روایت زندگی سید مرتضی آوینی و نواب صفوی کرده است که در سطح گسترده‌ای در بین بازدید کنندگان مناطق جنگی توزیع شده است.
وی در ادامه افزود: در این میان کتاب «جای پای باران» که به بررسی خاطرات مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس می‌پردازد با توزیع بیش از ۶ هزار نسخه جزء پر مخاطب‌ترین کتاب این مؤسسه در اردوی راهیان نور بوده است.

* موسسه روایت سیره شهدا با داشتن ۴۰۰ عضو فعال، در بخش روایتگری راهیان نور فعالیت می‌کند

این روایتگر دفاع مقدس درباره برنامه‌های آتی مؤسسه روایت سیره شهدا قم اظهار داشت: اعزام مبلغ، ایجاد کارگاه‌های آموزشی با محوریت آیات و روایات از جمله برنامه‌هایی است که این مؤسسه در آینده به آن اهتمام خواهد ورزید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مؤسسه روایت سیره شهدا با داشتن ۱۵۰۰ عضو عمومی و ۴۰۰ عضو فعال از طلابی که سطح ۸ حوزه را گذرانده، ثبت نام و آزمون به عمل می‌آورد.

* مؤسسه سیره شهدا یادگان علمدار روایتگران

به گزارش توانا، مؤسسه سیره روایت شهدا فعالیت خود را با تلاش مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ضابط و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگار از سال ۷۸ با عنوان گروه تفحص سیره شهدا در طلائیه شکل شد تا اینکه در سال ۸۴ با همین نام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد.
این مؤسسه با داشتن معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، جذب و اعزام، فرهنگی و روابط عمومی فعالیت خود را در قم ادامه می‌دهد.
مؤسسه روایت سیره شهدا با رویکرد انقلاب اسلامی، جنگ، جهاد و مقاومت اسلامی فعالیت‌های فرهنگی خود را در حوزه اردوی راهیان نور متمرکز کرده است که با آموزش مبلغان روایتگر در این عرصه فعالیت دارد.

منبع : فارس

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 4th آوریل 2011 | ۱۰۶۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.